کد خبر: ۱۲۵۳۲
تاریخ انتشار : ۱۶:۴۳ - ۰۹ دی ۱۳۹۴
معاون وزیر اقتصاد قرقیزستان از کمک روسیه در جهت بازسازی نیروگاه برق-آبی این کشور خبر داد.
به گزارش برق نیوز، «ایبک قالیف» معاون وزیر اقتصاد قرقیزستان ضمن اشاره به مساعدت مسکو برای بازسازی نیروگاه «تاقتاغول»، بزرگ‌ترین نیروگاه برق-آبی در جنوب این کشور گفت: اشکالات فنی در نیروگاه اصلی برق-آبی قرقیزستان به کمبود انرژی منجر نخواهد شد.

وی با اشاره به عدم اطلاعات دقیق درباره هزینه تعمیر بخش‌های مورد بررسی اظهار داشت: دعوت از متخصصان روس به خاطر نبود نیروی لازم جهت تعویض کابل‌های فرسوده که به مرور زمان کیفیت خود را از دست دادند، صورت گرفته و در حال حاضر برآورد نهایی هزینه های بازسازی مشخص نشده است.

«ایگار چودیناف» نماینده پارلمان قرقیزستان در این دیدار همچنین بر لزوم بررسی مسائل انتقال برق از قزاقستان تأکید کرد و افزود: تنها راه برای قرقیزستان و قزاقستان در خصوص انتقال انرژی ایجاد نیروگاه «جامبول» می‌باشد.

قرقیزستان از لحاظ تأمین انرژی برق با وجود ظرفیت‌های بالای تولید از طریق رودخانه‌ها، قادر نیست به صورت مستقل در اجرای پروژه «قمبر آتا» و ساخت نیروگاه برق- آبی و ایستگاه‌های تولید برق توسط روسیه با هدف حل مشکلات پیش رو همکاری لازم را داشته باشد.

این در حالی است که بتازگی «الماس‌بیک آتامبایف» رئیس جمهور قرقیزستان در کنفرانس مطبوعاتی خود در مورد وضعیت دشوار اقتصاد جهانی و در نتیجه عدم توانایی روسیه برای رسیدگی به ساخت این نیروگاه‌های برق- آبی سخن گفت، حال آنکه قرقیزستان به هر ترتیب مانند سال‌های گذشته انرژی مورد نیاز خود را از کشورهای همسایه از جمله قزاقستان و ازبکستان دریافت خواهد کرد.
منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار