کد خبر: ۱۲۵۶۷
تاریخ انتشار : ۱۵:۵۷ - ۱۲ دی ۱۳۹۴
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از قطعی برق در شهرستان پیرانشهر گفت: تکرار قطعی برق در پیرانشهر غیر قابل توجیه است و وزیر نیرو باید به صورت جدی به این مشکل رسیدگی کند.
به گزارش برق نیوز،رسول خضری با انتقاد از قطعی برق درشهرستان پیرانشهر گفت:موضوع قطعی برق در شهرستان پیرانشهر به دلیل بارش های برف و کولاک به یک موضوع تکراری تبدیل شده که این باعث گلایه شدید مردم منطقه شده است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حدود یکصد و پنچاه هزار نفر از جمعیت پیرانشهر با خاموشی برق در فصل سرما روبرو شده اند و وزارت نیرو هیچ اقدام خاصی برای رفع این مشکل انجام نداده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود:با وجود تصویب اعتبار 20 هزار میلیارد تومانی برای رفع مشکلات بخش برق منطقه مانند فاصله غیر استاندارد دکل ها، تاکنون اقدامی نشده است.

خضری افزود: با وجود مستقر شدن و تلاش مدیرکل برق استان آذربایجان غربی و کارکنان این شرکت برای رفع مشکلات یخ زدگی خطوط توزیع برق اما حتی اگر این مسئله هم رفع شود؛مشکل موقتی حل شده است و باید تدبیری برای رفع مشکل به صورت جدی داشت.

اگر واقعا وزیر نیرو نمی تواند مشکل قطعی برق پیرانشهر را حل کند؛استعفا دهد

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: به دلیل مشکل قطعی برق پیرانشهر با وزارت نیرو تماس داشتم و اطلاع دادم مدیرکل برق استانی عنوان می کند به دلیل محدودیت منابع مالی مشکلات حل نشده ؛این در حالی است که اگر واقعا وزیر نیرو نمی تواند مشکل را حل کند؛استعفا دهد.

خضری گفت:مشکل قطعی برق و آب در پیرانشهر از سال 89 با شروع فصل سرما تکرار شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: با وجود جمعیت بیش از سه میلیون نفری در استان آذربایجان غربی، شرکت توزیع برق مستقل در این استان وجود ندارد و خطوط انتقال برق از آذربایجان شرقی وارد می شود؛این در حالی است که تولید،توزیع و انتقال برق باید در استان آذربایجان غربی به صورت مستقل وجود داشته باشد.
برچسب ها: برق ، رسول خضری ، انتقاد
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
0
0
شرکت توزیع نیروی برق آذربایجانغربی متولی توزیع در استان بوده و کاملا مستقل عمل می نماید. ورود خطوط از آذربایجان شرقی و سایر استانهای همجوار امری طبیعی بوده که عنوان نمودن این مساله ناشی از عدم اطلاع ایشان از فلسفه وجودی شبکه برق و اتصالات آن می باشد. البته این حادثه به دلیل تکرار مجدد آن در فاصله زمانی کوتاه نیازمند رسیدگی کامل موضوع و ارائه و انجام راهکارهای عملی (نظیر استفاده از نانو پوششها - برقراری جریان زیاد در خط جهت ذوب نمودن توده یخ - تقویت شبکه و ایجاد مسیرهای جایگزین و ...) می باشد که متاسفانه مورد غفلت مدیران عامل شرکت های برق منطقه ای آذربایجان (متولی شبکه فوق توزیع و انتقال در سه استان) و شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی واقع شده است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار