کد خبر: ۱۲۵۷۹
تاریخ انتشار : ۱۴:۴۱ - ۱۳ دی ۱۳۹۴
اجرای طرح هوشمندسازی شبکه MBI که از مشهد آغاز شده و هم اکنون در بوشهر و زنجان و نقاط مختلف کشور در حال انجام است، در 5 سال آینده گستره بزرگی از کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد.
وزیر نیرو گفت: تمام مشترکان دیماندی برق که بیش از 50 درصد برق کل کشور را مصرف می‌کنند، در یک سال آینده تحت پوشش شبکه هوشمند قرار می‌گیرند.
به‌گزارش برق نیوز، مهندس "حمید چیت‌چیان" امروز (شنبه) در نشست مدیران ارشد وزارت نیرو که در ساختمان ستادی این وزارتخانه برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: این اقدام در مدیریت بار، مدیریت مصرف، کنترل شبکه، در پیوستن شبکه شارژ اتومبیل‌های برقی به شبکه، در اضافه شدن نیروگاه‌های تجدیدپذیر به شبکه، در اضافه شدن سیستم‌های کنترل توزیع شده یا DG کمک خواهد کرد.
وی تصریح کرد: اگر شبکه هوشمند نداشته باشیم نمی‌توانیم شبکه کشور را مدیریت کنیم.
چیت چیان در خصوص افزایش میزان بهره‌برداری از ظرفیت موجود تولید برق گفت: ما با یک رکورد قابل توجه توانستیم ضریب آمادگی نیروگاه‌های موجود را بالا ببریم و برق بیشتری به وسیله آنها تولید کنیم.
وی اظهار امیدواری کرد: محدودیت‌های موجود با کمک بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت‌های سرمایه گذاری سرمایه‌گذاران خارجی مرتفع شود تا کوچکترین خللی در ارائه خدمات آب و برق به کشور وارد نشود.
وزیر نیرو با اشاره به اینکه آب و برق دو خدمتی هستند که جامعه در طول شبانه روز و در هر لحظه بدون انقطاع به آن نیز دارد، گفت: تمام وزارتخانه ها خدماتی را به جامعه ارائه می‌کنند، اما وزارت نیرو وزارتخانه ای است که 100 درصد مردم کشور در هر لحظه نیازمند خدمات آن هستند و این وزارتخانه در هر لحظه از شبانه روز بدون درنگ و تعطیلی به ارائه خدمات آب و برق به میلیون‌ها ایرانی می‌پردازد.
وی با اشاره به 15 سال خشکسالی و کمبود منابع آبی کشور و مدیریت خوب منابع محدود آب کشور گفت: در طول سال‌های تحریم و خشکسالی، با تمام کمبودهای موجود، تلاش کردیم تا مردم با کوچکترین مشکلی در زمینه آب و برق مواجه نشوند.
چیت‌چیان در خصوص کاهش حضور بخش خصوصی در سرمایه گذاری بخش‌های مختلف صنعت آب و برق کشور گفت: عدم اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها که پیش بینی شده تا پایان سال 94 قیمت ها واقعی شود و تاکنون عملی نشده است، کاهش اعتبارات از بودجه عمومی و محدودیت بازار سرمایه، باعث شده تا حضور بخش خصوصی در صنعت آب و برق کشور، کم رنگ‌تر از گذشته باشد.
وی ادامه داد: صرفنظر از اعتبارات دولتی و محدودیت‌ها، بخش خصوصی برای ورود به حوزه سرمایه گذاری، از 15 تا 25 درصد سرمایه خود استفاده می کند و مابقی را باید از تسهیلات بانک‌ها و صندوق توسعه ملی تامین کند.
وزیر نیرو با اشاره به افزایش میزان صادرات تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی بیان داشت: در بخش آب و برق در دولت یازدهم اقداماتی انجام شده که در دولت‌های پیشین بی‌سابقه بوده است.
وی با اشاره به اینکه در طول 12 سال گذشته فقط 7 جلسه شورای عالی آب تشکیل شده بود ولی در طول دو سال گذشته در دولت یازدهم 15 جلسه شورای عالی آب تشکیل شده است که به نقش فهم مشترک ملی در خصوص مسئله آب و اقدامات انجام شده می پردازد، افزود: تا پایان سال جاری 18 شورای هماهنگی حوضه آبریز تشکیل خواهد شد و آب قابل برنامه ریزی نیز از جمله کارهایی است که برای اولین بار در تاریخ مدیریت آب کشور انجام شده است.
چیت‌چیان با اشاره به طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیر زمینی، تسریع در اجرای طرح‌های آب‌های مرزی، افزایش مشارکت بخش خصوصی در طرح های آبفا و بازنگری در طرح های سد سازی گفت: وزارت نیرو تغییر جهتی در خصوص پروژه‌های سدسازی داشت که به همین خاطر عملیات چهار سد به‌طور کامل متوقف شد و در تعدادی از سدها بازنگری انجام شد.
وی کاهش تلفات برق کشور از 15 درصد به 11 درصد را از اقدامات شاخص این وزارتخانه دانست و در ادامه افزود: اجرای طرح هوشمندسازی شبکه MBI که از مشهد آغاز شده و هم اکنون در بوشهر و زنجان و نقاط مختلف کشور در حال انجام است، در 5 سال آینده گستره بزرگی از کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد.
منبع: پاون
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار