کد خبر: ۱۲۵۸۰
تاریخ انتشار : ۱۳:۴۰ - ۱۳ دی ۱۳۹۴
محققان ایرانی موفق به ساخت دستگاه هشدار دهنده سرقت ترانس های برق ۲۰ کیلو ولت شدند که در صورت سرقت این ترانس ها از طریق پیام کوتاه به پلیس یا بهره بردار هشدار داده می شود.
به گزارش برق نیوز، سید ماکان ترابی، مخترع «دستگاه هشدار دهنده سرقت ترانس های برق ۲۰ کیلوولت»گفت: یکی از مشکلات وزارت نیرو، سرقت تجهیزات گران قیمت از جمله ترانس های برق ۲۰ کیلو ولت است از این رو درصدد آمدیم تا این مشکل را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه موفق شدیم دستگاهی بسازیم که در صورت سرقت ترانس، به بهره بردار هشدار دهد، افزود: در این دستگاه از سنسورهایی استفاده شده است که در صورت نزدیک شدن انسان و تکان های شدید به ترانس های برق ۲۰ کیلو ولت پیام کوتاهی به بهره بردار یا پلیس ارسال می شود.

ترابی با اشاره به مزیت های این دستگاه گفت: نمایش محل ترانس تهدید شده در نقشه Gps موجود در موبایل و کامپیوتر بهره بردار، حساسی نزدیک شدن انسان به فاصله یک متری سکوی ترانس، اعلام وضعیت هشدار در حرکت یکباره و شدید ترانس، سیستم شارژ بهینه و عدم نیاز به تعویض باتری از مزیت ها و ویژگی های این دستکاه محسوب می شوند.

وی در خصوص فرصت های سرمایه گذاری این اختراع گفت: با توجه به ارزش ذاتی ترانس های ۲۰ کیلو ولت و کابل های متصل به آن و نظر به در خواست مکرر مشترکین برق برای حل مشکل سرقت ترانس از شرکت های توزیع نیروی برق، دستگاه فوق از استقبال بسیار بالایی برخوردار است.

ترابی با بیان اینکه این دستگاه بر روی ترانس واقعی ۲۰ کیلو ولتی نصب شده و مورد آزمایش قرار گرفته است، گفت: اکنون ساخت این دستگاه به نمونه نیمه صنعتی رسیده است.

به گفته وی، همچنین این دستگاه از سوی شرکت توزیع برق استان سمنان و پژوهشگاه نیرو تاییدیه اخذ کرده است و تنها نیاز به سرمایه گذار دارد تا به تولید انبوه برسد.

به گزارش مهر، « دستگاه هشدار دهنده سرقت ترانس های برق ۲۰  کیلوولت» ثبت اختراع شده است.

منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار