کد خبر: ۱۲۵۸۲
تاریخ انتشار : ۱۱:۰۸ - ۱۳ دی ۱۳۹۴
معاون وزیر نیرو:
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه در زمان کنونی روند تلفات صنعت برق به زیر 11 درصد رسیده است، گفت: برنامه‌ریزی شده که تلفات برق تا پایان دولت یازدهم به کمتر از 10 درصد برسد.
به گزارش برق نیوز، هوشنگ فلاحتیان در نشست مدیران ارشد وزارت نیرو با حضور اسحاق جهانگیری" معاون اول رئیس جمهور خلاصه ای از وضعیت صنعت برق ایران را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 274 میلیارد کیلووات ساعت برق در کشور تولید شده است و ایران رتبه نخست تولید در منطقه را دارا است، گفت: ظرفیت نامی نیروگاه‌ها 73 هزار مگاوات است که رتبه نخست منطقه و 14 دنیا را دارد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تصریح کرد: در زمان کنونی بیش از 32 میلیون مشترک برق در کشور موجود است که شامل 32 درصد خانگی، 9 درصد عمومی، 16 درصد کشاورزی، 33 درصد صنعت، هفت درصد تجاری و 1.7 درصد روشنایی معابر  است.

وی با بیان اینکه پیک بار در سال 70، حدود 11 هزار مگاوات، این رقم در سال 80،حدود 23 هزار مگاوت، در سال 90، 42 هزار مگاوات و در تابستان جاری به 50 هزار و 177 مگاوات رسیده است، گفت: پیش بینی می شود در سال آینده پیک برق به 54 هزار مگاوات برسد.

فلاحتیان اظهار کرد: در طول دولت یازدهم ظرفیت نیروگاهی کشور به 4866 مگاوات رسیده است.

وی با بیان اینکه در زمان کنونی روند تلفات صنعت برق به زیر 11 درصد رسیده است، گفت: برنامه‌ریزی شده که تلفات برق تا پایان دولت یازدهم به کمتر از 10 درصد برسد.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: اراده صنعت برق بر این است که تلفات صنعت برق به 8درصد برسد.

وی با بیان اینکه حجم معاملات برق در بورس انرژی به شش برابر سال 92 رسیده است، گفت: تا پایان آذرماه حجم معاملات برق در بورس انرژی به 662 میلیارد تومان رسیده است.

فلاحتیان در تشریح سهم نیروگاه‌های بزرگ دولتی و خصوصی حرارتي در تولید برق گفت: در زمان کنونی 41نیروگاه خصوصی با ظرفیت 32هزار مگاوات(یعنی 60 درصد میزان تولید برق کشور) و 35 نیروگاه دولتی با ظرفیت 22هزار مگاوات(40 درصد) است که تا سال 1400 به سهم 80درصد خصوصی و 20درصد دولتی خواهد رسید.

وی تأمين برق مطمئن و پايدار همراه با افزايش بهره‌وري، بهينه سازي مصرف و مديريت تقاضاي انرژي و توسعه متوازن و پايدار بخش برق را از جمله اهداف كلي و راهبردهاي بخش برق در برنامه ششم توسعه عنوان کرد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی پرداخت مابه التفاوت قیمت تمام شده و فروش تکلیفی برق در بودجه 95 به میزان حداقل 8510 میلیارد تومان در بخش جاری و یا افزایش تعرفه، اختصاص حداقل 3500 میلیارد تومان جهت ایجاد زیرساختهای شبکه انتقال و فوق توزیع از محل منابع عمومی در سال 95، اختصاص سالانه 3 میلیارد یورو از محل صندوق توسعه ملی برای احداث نیروگاه های جدید، سرمایه گذاری خارجی به میزان 2 میلیارد یورو در سال و ارائه تضمین های مورد نیاز سرمایه گذاران طرح‌های بیع متقابل و انتقال بدهی های بانکی نیروگاه های واگذار شده، به دولت به مبلغ 7200 ميليارد تومان را به عنوان انتظارات وزارت نیرو از دولت عنوان کرد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
0
0
سالهاست امار سازی کار مدیران شده است کسی نیست بررسی کند که وزارت محترم نیرو و معاون محترمتر در این زمان اندک مدیریتشان چطوری تلفات را این چنین کاهش داه اند از 18 به 11 رسانده اند اقایان از مطالبات سنگین پیمانکاران صحبت میکنند و از طرفی بدلیل بی اعتمادی هیچ پیمانکاری امادگی کار ندارد واین همه نیروی فقط حقوق بگیر و این همه موفقیت در کار واقعا معجره نیست فریبکاری بس است
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار