کد خبر: ۱۲۵۹۷
تاریخ انتشار : ۱۰:۴۷ - ۱۴ دی ۱۳۹۴
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در این نشست 150 دقیقه ای به دیدگاه ها، نقطه نظرات و مطالبات پیمانکاران گوش سپرد و سپس در مورد هریک از مسائل با اشاره به خط مشی خود، توضیحاتی را ارائه داد.
به گزارش برق نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی، اولین نشست پیمانکاران این شرکت با حضور مدیرعامل جدید شرکت توزیع برق خراسان شمالی برگزار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در این نشست 150 دقیقه ای به دیدگاه ها، نقطه نظرات و مطالبات پیمانکاران گوش سپرد و سپس در مورد هریک از مسائل با اشاره به خط مشی خود،  توضیحاتی را ارائه داد.

مهندس "علیرضا صبوری" با اشاره به مفهوم تولید ناب که در واقع تحقق هر موضوعی در جایگاه خودش است گفت: ما از این پس از این فرآیند برای مسائل مرتبط با شرکت توزیع برق استان الگو برداری خواهیم کرد.

وی با اشاره به موفقیت کشور ژاپن در صنعت برق به خصوص بخش توزیع، پیاده سازی الگوی تولید ناب را دلیل این موفقیت عنوان کرد و افزود: تحول در صنعت برق ایران نیز باید از بخش توزیع آغاز شود و امید است شرکت توزیع برق خراسان شمالی با اجرای برنامه استراتژیک، در افق 1405 به عنوان سرآمد شرکت های توزیع برق کشور شناخته شود.

این مسئول با بیان این که جایگاه فعلی شرکت توزیع برق استان اگر چه قابل دفاع است اما مورد تایید نیست گفت: زندگی امروز مردم، بیش از گذشته با برق گره خورده و سطح انتظارات نیز افزایش یافته است، به همین دلیل باید بیش از گذشته خدمت رسانی کرد تا رضایت مردم جلب شود.

وی با اشاره به کمبود منابع اعتباری خاطرنشان کرد: 80 درصد نارضایتی ها مربوط به 20 درصد امور مرتبط با توزیع برق است بنابراین باید تلاش ها را به سمت این 20 درصد سوق داد تا در عین بهره برداری مفید از منابع، آسایش اجتماعی را شاهد باشیم.

مهندس "صبوری" سپس با ورود به مباحث تخصصی، هزینه های تولید یک کیلووات ساعت انرژی در بعد جهانی را 85 سنت عنوان کرد و افزود: این در حالی است که هزینه عدم تامین همین میزان برق، یک دلار زیان اقتصادی در بر خواهد داشت و به همین دلیل بسیار اهمیت دارد که خاموشی ها مدیریت شود.

این مقام مسئول با ذکر این توضیحات خطاب به پیمانکاران، بی برق کردن شبکه را تحت هیچ شرایطی مجاز ندانست و تصریح کرد: یک سیمبان به طور قطع دارای قابلیتی است که من این قابلیت را هنر می خوانم، بنابراین باید توانایی کار بر روی خط گرم را داشته باشد.

وی سپس تجهیز شدن شرکت های پیمانکار به تجهیزات خط گرم را لازمه ادامه همکاری ها عنوان کرد و گفت: با توجه به تمرکز بر روی کار با خط گرم، علاوه بر خرید امکانات و تجهیزات، همکاران پیمانکار باید دوره های آموزشی مرتبط با این موضوع را نیز پشت سر بگذارند.

وی با اشاره به تلاش دولت برای برون سپاری، پیمانکاران را نقاط تاثیرگذار در صنعت برق عنوان کرد و افزود: اگر پیمانکاران، کار خوب تحویل دهند و اعتماد سازی لازم را انجام دهند به طور قطع منافع مالی خوبی کسب خواهند کرد.

مقام ارشد شرکت توزیع برق استان سود ده بودن پروژه ها برای پیمانکاران را لازمه ادامه فعالیت ها دانست و تاکید کرد: ما علاقه داریم پیمانکاران از لحاظ مالی تقویت شوند تا بتوانند خودشان را بیش از گذشته تجهیز کنند.

وی سپس با اشاره به مشکلات بین پیمانکاران و ناظران تصریح کرد: قرار نیست این ارتباط به شکل مچ گیری و دزد و پلیسی رقم بخورد، بلکه تلاش این است که پیمانکاران به نحوی اعتماد سازی کنند که هر پیمانکار، خودش یک ناظر هم باشد.

وی البته اظهار داشت: این قبیل مسائل و دغدغه ها یک شبه به وجود نیامده و یک شبه نیز قابل رفع نیست اما انتظار من این است که از این پس حرکت ها به سمت اعتماد سازی و جلب منافع دو طرف باشد. 

وی سپس کاهش شاخص های   SAIDI و تلفات و دستیابی به شعار 555 در افق 1405 را مورد تاکید مجدد قرار داد و گفت: آخرین کلام من این است که پیمانکار نقاش است و شبکه های توزیع برق بوم نقاشی، بنابراین این نقاش باید هنری ماندگار از خود ارائه دهد که تا دهه های بعدی نیز به همان قوت، قابلیت بهره برداری را داشته باشد.

در این نشست معاون برنامه ریزی و مهندسی ، مدیر دفتر مهندسی و نظارت شرکت توزیع برق استان و مدیر توزیع برق شهرستان بجنورد  مطالبی را در باره مسائل مرتبط با پیمانکاران ایراد کردند و سپس آقایان: "حسن اشکذری"، "رو ا... تقوی فر"،  "محسن فرزادمهر"، "مرتضی زارع"  و تنی چند از پیمانکاران شرکت توزیع برق استان به نمایندگی از بقیه  به بیان دیدگاه ها و خواسته های خود از مدیرعامل جدید پرداختند.


ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار