کد خبر: ۱۲۶۴۷
تاریخ انتشار : ۱۲:۴۳ - ۱۶ دی ۱۳۹۴
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی ،برنامه صادرات برق به کشور عمان را یکی از سیاستهای برنامه ریزی شده این وزارتخانه ذکر کرد و گفت : برای این منظور از طریق احداث کابل زیردریایی اقدام می شود.
هوشنگ فلاحتیان اظهار داشت: شبکه سراسری برق ایران اینک به کشورهای همسایه که مرز مشترک با کشورمان دارند ، متصل شده است.
به گفته این مقام مسئول، ظرفیت تبادل انرژی بین ایران و این همسایگان حدود سه هزار و 80 مگاوات در سال است و جمهوری اسلامی رتبه نخست تبادل برق با کشورهای پیرامونی و هم مرز در منطقه را دارد .
فلاحتیان انجام مطالعات اولیه احداث کابل زیردریایی بین ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس را یادآور شد و گفت : براساس شرایط مناسب جدیدی که ایجاد خواهد شد، می توان در آینده نزدیک مطالعات مرحله دوم این پروژه را آغاز کرد.
وی افزود: هزینه های انجام این پروژه باید با مشارکت ایران و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس انجام شود و انتظار می رود در نخستین فرصت، توافق انجام مطالعات مرحله نهایی این پروژه به انجام برسد .
معاون وزیر نیرو خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تمایل خود را برای صادرات برق به کشور عمان اعلام کرده و با توجه به مسیر کوتاه بین دو کشور، می توان از طریق یک کابل زیردریایی به تبادل انرژی پرداخت.
فلاحتیان تصریح کرد: احداث کابل های زیردریایی دارای هزینه هایی به مراتب بیشتر از شبکه های هوایی یا شبکه های زمینی دارد.
به گفته این مقام مسئول، هنوز برآورد دقیقی از اجرای پروژه انجام نشده و به این منظور باید مطالعات نهایی اش به سرانجام برسد.
پیشتر فلاحتیان در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت، ایران از کشورهای همسایه طلب یک میلیارد و 400 میلیون دلاری دارد که مربوط به صادرات برق است و انتظار می رود با رفع تحریم ها به سرعت پرداخت شود.
ایران با داشتن بیش از 70 هزار مگاوات ظرفیت تولید برق، در رتبه نخست خاورمیانه قرار دارد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار