کد خبر: ۱۲۶۴۸
تاریخ انتشار : ۱۳:۴۴ - ۱۶ دی ۱۳۹۴
چيت چيان با تاكيد بر سلامت كاري مديران و اينكه اعضاي هيات مديره بايستي از حساسيت ويژه‌اي نسبت به سلامت كاري خود برخوردار باشند، بيان داشت: رئيس جمهوري تاكيد داشتند تا با مديران خاطي بشدت برخورد شود و چنانچه مديري سلامت كاري خود را رعايت نكند و از وظايف خود تخطي نمايد و يا از مسئوليت خود سو استفاده كند، دولت به هيچ وجه از وي حمايت نخواهد كرد.
به گزارش برق نیوز، حميد چيت‌چيان در آئين برگزاري پانزدهمين همايش مديران ارشد وزارت نيرو در ساختمان پژوهشگاه نيرو با بيان اين مطلب در خصوص اهميت اقتصاد مقاومتياظهار داشت:  مخاطب اقتصاد مقاومتي همه ما هستيم و همانطور كه مقام معظم رهبري تاكيد داشتند، آحاد جامعه در تحقق اقتصاد مقاومتي در جامعه شريك و مسئول هستند.

چيت‌چيان ضمن اعلام آمادگي اين وزارتخانه در رويارويي با پيك مصرف آب و برق در تابستان سال آينده گفت: در شوراي برق پيش‌بيني‌هاي خوبي صورت گرفته تا با افزايش حدود سه هزار مگاوات به ظرفيت توليد برق كشور بتوانيم  تابستان سال آينده به سلامت از پيك مصرف برق گذر كنيم.

وي به اهميت موضوع تحقيقات اشاره نمود و افزود: هر يك از شركت‌هاي آب و برق موظف هستند دانشگاهي را به عنوان معين براي انجام فعاليت‌هاي خود انتخاب نمايند و با استفاده از ظرفيت‌ها و تخصص دانشگاهيان در مسائل مالي، فني، بهره‌برداري و منابع انساني در پيشبرد اهداف اين وزارتخانه اهتمام ورزند.

وزير نيرو ضمن تقدير از مديران و تمامي كاركنان صنعت برق كشور كه تلاش نمودند تا تلفات برق را تا 11 درصد كاهش دهند، اظهار داشت: انتظار داريم اين كاهش به كمتر از 10 درصد تنزل پيدا كند.
وي ارتقاي راندمان نيروگاه‌ها و توسعه صادرات در زمينه صنعت آب و برق و تكيه بر امكاناتي كه فناوري اطلاعات را براي ما محقق كند و همچنين هوشمند كردن شبكه‌ها و لوازم انداه‌گيري را بسيار حائز اهميت دانست و اضافه كرد: اينكه مصرف كننده بتواند در هر ساعاتي از شبانه‌روز ضمن رصد صورت حساب خود، اطلاعات مربوط به خود را مديريت كند و به پرونده خود دسترسي داشته و نياز به مراجعه حضوري نداشته باشد و خود كنترل كننده خود باشد، بسياري از مشكلات جامعه از جمله اياب و ذهاب را كاهش داده و بروز بودن مشتركان را به همراه دارد.

چيت چيان با تاكيد بر سلامت كاري مديران و اينكه اعضاي هيات مديره بايستي از حساسيت ويژه‌اي نسبت به سلامت كاري خود برخوردار باشند، بيان داشت: رئيس جمهوري تاكيد داشتند تا با مديران خاطي بشدت برخورد شود و چنانچه مديري سلامت كاري خود را رعايت نكند و از وظايف خود تخطي نمايد و يا از مسئوليت خود سو استفاده كند، دولت به هيچ وجه از وي حمايت نخواهد كرد.
وي شركت در نماز جماعت و حفظ شعائر مذهبي و قرائت قرآن و انجام كارها با قصد قربت را سبب رشد معنوي مديران و كاركنان صنعت آب و برق كشور دانست.
وزير نيرو با اشاره به اظهار تمايل شركت‌هاي خارجي به منظور سرمايه‌گذاري و مشاركت و فاينانس پروژه‌هاي صنعت آب و برق كشور بيان داشت: يكي از محدوديت‌هاي اقتصادي ما، محدوديت بازار سرمايه است كه بايستي از وجود شركت‌هاي خارجي در سرمايه گذاري و فاينانس پروژه ها نهايت استفاده را ببريم.

وي با بيان اينكه براي نصب 8 هزار مگاوات نيروگاه جديد با شركت‌ها قرار داد بسته ايم تا هزينه آن از بخش ذخيره صرفه‌جويي سوخت پرداخت شود، گفت: پس از برجام سرمايه گذاران خارجي زيادي براي مشاركت و انجام سرمايه‌گذاري در پروژه ها اظهار تمايل كرده اند كه بايستي بهترين گزينه ها را براي همكاري انتخاب نمائيم.

وي افزود: وزارت نيرو يك وزارت خانه خدماتي است كه بايستي در هر لحظه به تأمين نيازهاي آب و برق جامعه پاسخ دهد و كاركنان اين وزارتخانه وظيفه دارند ضمن تأمين اين دو نياز جامعه با شركت در انتخابات همچون افراد عادي جامعه، به كانديداي مورد نظر خود رأي دهند.

وزير نيرو با مرور شرايط اقتصادي جامعه و اينكه كشور از يك بيماري بلندمدت رنج برده و مي‌برد، گفت: اتكا به درآمدهاي نفتي بايستي كاهش يابد و در شرايط ايجاد شده با توجه به كاهش قيمت نفت و تقليل صادرات، اين تهديد را به فرصت تبديل كرده و كشور را از وابستگي و اتكا به درآمد نفتي نجات داد.

وي تصريح كرد: به جاي نفت مي توان از منابع جديدي همچون آب و خاك و خورشيد و استفاده از توان علمي دانشمندان ايراني و صدور تجهيزات فني و مهندسي و ساير منابع موجود استفاده برد.
چيت چيان با اشاره به برجام و توافقي كه صورت گرفته اظهار داشت: اين يكي از مهم ترين مسائلي بود كه براي ملت ايران رخ داد و هيچ كشوري تاكنون نبوده كه ذيل فصل 7 شوراي امنيت قرارگيرد و تحريم ها و محروميت ها بر او وضع شود و آن كشور بدون اينكه وارد جنگ شود بر اوضاع مسلط شود، گفت: جمهوري اسلامي با مديريت مسئولين و هدايت ويژه رهبري، بدون اينكه مورد حمله نظامي قرار گيرد و دچار تلاطم شود مديريت شد و ملت ايران موفقيت هاي بزرگي را كسب كرد و جهان حقوق مردم ايران را در مسئله هسته اي به رسميت شناخت.

وي تصريح كرد: اكنون توانمندي ايران در بحث غني سازي هسته اي به جايي رسيده كه بيشتر كشورهاي جهان، اورانيوم خود را براي غني سازي به ايران مي فرستند.

وزير نيرو افزود: تا 10 روز آينده تحريم‌ها برداشته شده و موانع اصلي توسعه برطرف خواهد شد ولي شكوفايي اقتصادي وابسته به حركت مجموعه مديران كشور و آحاد جامعه است.

وي با بيان اينكه دشمنان بخصوص اسرائيل و عربستان تمام تلاش خود را نمودند تا برجام اجرايي نشود و جمهوري اسلامي همچنان در حصر باقي بماند گفت: آنان هر كاري بتوانند انجام مي دهند و لحظه اي دست از شيطنت و دشمني بر نخواهند داشت تا چهره جمهوري اسلامي را در جهان، چهره اي آشوب طلب معرفي كنند و برجام را به تعويق اندازند.
چيت چيان با اشاره به اينكه هوشياري خود را در همه موارد بايستي حفظ نموده و آب به آسياب دشمن نريزيم، اضافه كرد: در جريان شهادت روحاني عربستان عده اي احساساتي شده و در يك حركت غير عقلاني به سفارت عربستان حمله كرده و با آتش زدن آن باعث شدند تا عربستان و اسرائيل را به اهداف شوم خود نزديك تر كنند و از جمهوري اسلامي چهره‌اي جنگ طلب به نمايش بگذارند.  
وي ضمن محكوم كردن اين حركت گفت: آنان مي دانند كه بدون وجود جمهوري مقتدر اسلامي در منطقه قادر به حل مشكلات منطقه نيستند و همواره درصدد هستند كه كشور ما را با تنش مواجه كنند كه حركت احساساتي و بدون برنامه عده‌اي در داخل كشور آنان را به اهداف خود نزديك تر كرد.
وزير نيرو با اشاره به قرار داشتن در آستانه انتخابات گفت: رقابت امر بسيار خوبي است كه موجب رشد و ارتقاي جامعه خواهد شد و اعتلاي تفكر و برنامه‌ها را با خود به ارمغان مي آورد.
وي با بيان اين مطلب كه دشمن تلاش دارد اين موضوع را به تنش اجتماعي تبديل كند اظهار داشت: نهايت تلاش خود را براي حفظ وحدت كلمه ملي به كار خواهيم بست تا بتوانيم اهداف دشمن را نقش بر آب كنيم.   
منبع: پاون
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار