کد خبر: ۱۲۶۷۷
تاریخ انتشار : ۱۷:۳۴ - ۱۸ دی ۱۳۹۴
براساس برنامه قبلی قرار بود که شامگاه پنج‌شنبه در ششمین یادواره جان‎باختگان گلوگاهی که در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، سید پرویز فتاح وزیر سابق نیرو و رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) حضور داشته باشد اما به‌دلیل نزدیکی انتخابات، او در این مراسم شرکت نکرد.
به گزارش برق نیوز، برگزارکنندگان همایش نیز اعلام کردند که قرار بود این همایش را در مهرماه سال ‎جاری برگزار کنند و حتی در همین زمینه با نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور هماهنگ شده بود، اما وقت مناسبی برای همایش به‎دست نیامد و برای دی‌ماه در نظر گرفته شد که آن‌هم با حضور نیافتن وزیر سابق نیرو، سبب دل‌خوری دکل‎بندان و خانواده‎های جان‎باختگان دکل‎بند شد.

حجت‌الاسلام رامین محمودجانلو که سال‎ها پیگیر امور دکل‎بندان گلوگاهی و از بانیان مسابقات، همایش‌ها و یادواره‎هایی به نام دکل‎بندان بوده است، در جمع جامعه دکل‎بندان گلوگاهی، گفت: سید پرویز فتاح نخستین فردی بود که در هیئت دولت از حقوق دکل‎بندان دفاع کرد و ای کاش اکنون با چالش انتخاباتی روبه‎رو نمی‎شدیم و او در جمع ما حضور داشت.

وی با بیان اینکه با پایان یافتن انتخابات، برنامه‎ریزی برای حضور فتاح صورت می‎گیرد، اظهار کرد: دکل‎بندان گلوگاهی در سرما و گرما در جای‎جای کشور و حتی کشورهای همسایه نظیر عراق و افغانستان در شرایط بسیار سخت، کار می‎کنند اما از حقوق و مزایای کافی برخوردار نیستند.

محمودجانلو در پایان گفت: با تشکیل اتحادیه و شرکت تعاونی دکل‎بندان می‎توانیم به ساماندهی این قشر از مردم گلوگاه بپردازیم تا زودتر به حق و حقوق خود برسند.

به گزارش برق نیوز تاکنون 140 دکل‎بند گلوگاهی در نقاط مختلف کشور در هنگام کار بر روی دکل‌های برق جان خود را از دست دادند، 850 نفر نیز در این حرفه مصدوم یا معلول شدند، 80 درصد دکل‎بندان کشور از گلوگاه هستند و این شهرستان در کنار شهدای گردان امام حسین (ع)، مجاهدانی نیز در سازندگی صنعت برق کشور دارد که از کمترین مزایای شغلی برخوردار نیستند.
منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار