کد خبر: ۱۲۶۷۸
تاریخ انتشار : ۱۸:۴۵ - ۱۸ دی ۱۳۹۴
در پی از دست دادن بزرگمرد صنعت برق
دکتر قدرت الله حیدری پدر کنفرانس های علمی صنعت برق ایران پس از سالها تلاش و خدمت در صنعت برق ایران در بستر بیماری درگذشت. فردا صبح (شنبه 19 دی ماه 94) ساعت 9 صبح مراسم تشییع این استاد فرازنه از محل پژوهشگاه نیرو به سمت بهشت زهرا تهران صورت می گیرد. وی دارای تالیفات و مقالات متعددی در حوزه برق قدرت بود و از اعضای اصلی انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران بود.
پدر کنفرانس‌های برق ایران درگذشت/ فردا، مراسم تشییع دکتر قدرت الله حیدریدکتر قدرت الله حیدری از نام آوران و چهره های برجسته صنعت برق ایران و پس از یک سال بیماری در سن 66 سالگی دار فانی را وداع گفت. وی از بنیانگذاران کنفرانس های مهندسی برق ایران بوده و در زمینه خطوط انتقال برق و شبکه های توزیع نیروی برق دارای تالیفات و مقالات متعددی است.

به گزارش برق نیوز، این استاد برجسته برق قدرت ایران سالها عضو اصلی انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران بوده و در چند دوره نیز بعنوان دبیر انجمن فعالیت داشته است. وی سابقه تدریس در دانشگاه های علم و صنعت؛ امیرکبیر، تهران، دانشگاه صنعت آب و برق (شهید عباسپور) و... را نیز دارد. کتاب طراحی خطوط انتقال برق ایشان سالها بعنوان یکی از مراجع اصلی دانشگاهی در رشته های برق قدرت تدریس می شد.

دکتر قدرت الله حیدری در اول تیر 1328 هجری شمسی در روستای نفت چال لفور متولدشد. ایشان تحصیلات دبستانی خود را در دبستان گنج افروز شیرگاه و تحصیلات دبیرستانی خود را در دبیرستان های سپهر و رازی قائم شهر سپری نمود. ایشان در سال 1346 در رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیر کبیر (پلی تکنیک تهران) پذیرفته شد.

دکتر حیدری پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه امیرکبیر  کار خود را در صنعت برق کشورآغاز نمود. دکتر قدرت الله حیدری تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه سنت پترزبورگ تکمیل و موفق به اخذ درجه دکترای مهندسی برق در گرایش انتقال انرژی شده است. ایشان منشا خدمات ارزشمندی در زمینه های علمی و پژوهشی و از برجستگان صنعت برق در داخل و خارج کشور بود.

در اوايل سال 1368 و در جريان برگزاری چهارمين کنفرانس بين المللی برق ، فکر برگزاری کنفرانس مستقلی در خصوص شبکه های توزيع نيروی برق توسط دکتر قدرت اله حيدری مطرح و به مهندس محمد ملاکی مديرعامل وقت شرکت توانير پيشنهاد گرديدکه بعداز موافقت ايشان مقررگرديد دبيرخانه کنفرانس بين المللی برق که در آن موقع با مسئوليت آقای دکتر قدرت اله حيدری اداره ميگرديد نسبت به اجرایی نمودن آن برنامه ريزی لازم را انجام دهند.

اوايل سال 1369اين نتيجه حاصل شدکه کنفرانسی تحت عنوان"کنفرانس شبکه های توزيع نيروی برق" در ارديبهشت ماه سال 1370 در ايران برگزار گردد که پس از مذاکرات انجام شده بين آقايان دکتر قدرت اله حيدری و مهندس حسين لوائی و دکتر فريبرز موجی مقرر، شهرستان بندر انزلی به عنوان محل برگزاری اولين کنفرانس انتخاب گرديد.

کنفرانس دوم تا پنجم نيز با يک برنامه منسجم در استان های اصفهان، فارس، هرمزگان و خراسان برگزار و مقرر شد ششمين کنفرانس در ارديبهشت ماه 1375 در شهرستان بابلسر استان مازندران برگزار گردد. اما در شرايطی که کليه اقدامات لازم جهت اجرای اين کنفرانس انجام شده بود، يک هفته قبل از برگزاری آن ، اجرای اين کنفرانس به آينده نا معلومی موکول شد.

از سال 1375 تا سال 1381 برگزاری اين کنفرانس متوقف گرديد، اما آقای دکتر قدرت اله حیدری پايه گذار اين کنفرانس ، موضوع برگزاری مجدد آن را در بهمن ماه سال 1379 در يکی از جلسات هيئت مديره انجمن مهندسين برق و الکترونيک ايران مطرح نمود و بر مبناي اين پيشنهاد، مقرر گرديدکنفرانس شبکه های توزيع نيرو با همان سبک گذشته و با مديريت ايشان که دبير و عضو هيئت مديره انجمن مهندسين برق و الکترونيک ايران نيز بوده اند، فعاليت خود را از سر گيرد.

آقای دکتر حيدری پس از انجام مطالعات و بررسي های لازم پيشنهاد خودرا در ارديبهشت ماه سال 1380 به هيئت مديره انجمن ارائه داده اند. در اين پيشنهاد آقايان مهندس احمد شکوری و مهندس احمد فريدون درافشان رئيس و دبير انجمن مهندسین شاخه تهران به عنوان مسئولين کنفرانس انتخاب شده اند. خوشبختانه بعد از 6 سال وقفه، هفتمين کنفرانس با حضور بيش از 1000 نفر در ارديبهشت ماه سال 1381 در سالن کنفرانس پژوهشگاه نيرو برگزار گرديد و از آن سال به بعد اين کنفرانس با يک برنامه منسجم هرساله در تهران و شهرستان های مختلف کشور برگزار می گردد.

پیام تسلیت برق نیوز
برق نیوز درگذشت دکتر قدرت الله حیدری را به خانواده ایشان و صنعت برق ایران تسلیت گفته و آرزوی مغفرت و آمرزش الهی برای مرحوم و  صبر جزیل برای بستگان وی دارد.
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
0
7
درگذشت استاد بزرگوار جناب آقاي دكتر حيدري پدر كنفرانس هاي برق و توزيع ايران باعث تاسف و تاثر بسيار است. اين ضايعه بزرگ را به خانواده، پسر بزرگوار ايشان دكتر مازيار حيدري، اعضا انجمن برق و الكترونيك ايران و كليه مهندسين صنعت آب و برق تسليت عرض مي نماييم.
ايشان عضو انجمن سيگره فرانسه و ساليان دراز دبير انجمن برق و الكترونيك ايران، صاحب چندين جلد كتاب، مقالات متعدد در برترين كنفرانس هاي علمي و بين المللي بودند.
از همه اينها مهمتر ايشان استاد اخلاق برجسته اي براي شاگردانشان بودند. ما دانشجويان و شاگردان استاد هرگز درس آخر ايشان را در جلسه پاياني كلاس از ياد نخواهيم برد:
"همه آنچه آموختيم براي اين بود كه بدانيم در برق هيچ نمي دانيم. مردمداري از همه اصول فني براي ايشان مهمتر بود."
روحشان شاد و يادشان گرامي باد
ايشان در دلهاي ما همواره زنده خواهند بود
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
0
3
صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید

در گذشت بزرگان تلخ است و سخت است لحظات جدایی از آنانکه مشعله داران طریقند . تنها امید به ادامه راه این انسان های والاست و یاد و خاطرات و دستاوردهای علمی این بزرگان است که طی مسیر آینده را برای بازماندگان میسر می سازد
ضمن عرض تسلیت به همه بازماندگان ، بستگان و دوستان جناب آقای دکتر حیدری و جامعه علمی کشور برای ایشان علو درجات را از خداوند متعال خواهانم.
روحشان غرق رحمت الهی راهشان پر رهرو
آمین
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
0
3
خدا این مرد بزرگ را بیامرزد
محمد حسین کاظم زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
0
3
سلام
یاد آن یزرگوار همیشه مستدام باد .
بابایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
0
1
انالله واناالیه راجعون
بعنوان شاگردایشان دردانشگاه وصنعت اعلام مینمایم که استادواقعاًمردبزرگی درعلم واخلاق بودند.
خدایش بیامرزاد
قاضی زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
0
3
باسلام
ضایعه فقدان پژوهشگر نام آشنا و خدوم ، جناب آقای دکتر قدرت اله حیدری قلب جامعه علمی و بالاخص همکاران صنعت برق و انرژی کشور را جریحه دار کرد. بدبنوسیله ضمن عرض تسلیت به خانواده استاد فقید و همکاران عزیز، از خدای متعال برای روح آن مرحوم، درجات عالیه، غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان ایشان اجر و صبر شایسته را خواستاریم.
تشییع باشکوه امروز صبح و خیل کثیر همکاران ، دانشگاهیان و مسئولین وزارت نیرو در پژوهشگاه نیرو خود گواه و دلیل روشنی بود بر مردمداری و محبوبیت استاد فقید در بین سایر دوستان و همکاران.
روحش شاد و خاطرش گرامی باد.
علی فراهانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
0
1
روحش شاد و یادش جاودانه
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
0
1
متاسفانه باخبر شدیم فرهیخته ارجمند جناب آقای دکتر قدرت الله حیدری سوادکوهی از نخبگان و پیش کسوتان علوم مهندسی کشور دار فانی را وداع گفت.

ضایعه درگذشت این استاد فرزانه و چهره ماندگار لفور را به جامعه نحبگان و دانشگاهی و مردم قدرشناس لفور بویژه خانواده آن مرحوم، خصوصا برادر بزگوار ایشان استاد فرزانه جناب آقای حجت الله حیدری تسلیت عرض می کنیم. از خدواند متعال صبر و اجر برای بازماندگان و علو درجات برا ی آن مرحوم مسئلت داریم.
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
0
0
امروز مراسم باشکوهی برایش برگزار شد اما انتظار میرفت مقالات دولتی هم بیشتر اهمیت دهند
عباسپوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
0
1
یاد آقای دکتر حیدری عزیز همواره در قلب دانش آموختگان دانشگاه شهید عباسپور زنده خواهد ماند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
0
2
خدا رحتمش کنه استاد ما بود در عباسپور
عباسپوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
0
1
خداوند بزرگ و مهربان روح این مرد بزرگ علم و اخلاق را مشمول رحمت واسعه خود قرار دهد . ایشان هر سال استاد نمونه دانشگاه صنعت آب و برق می شدند و در بین دانشجویان از احترام خاصی برخوردار بودند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
0
1
روحش شاد
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
0
1
دکتر حیدری ازمفاخرلفور سوادکوه استاد نمونه صنعت برق
روحش شادویادش گرامی باد
نعیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
0
0
سلام خدا رحمتش کنداستاد حیدری را امیدوارم بقای عمر باز ماندگان ان مرحوم باشد نعیمی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
0
0
روانش شاد یادش گرامی
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار