کد خبر: ۱۲۶۸۶
تاریخ انتشار : ۱۰:۲۹ - ۱۹ دی ۱۳۹۴
در سال 92 ، 44 میلیارد تومان سرقت تجهیزات برق در کشور داشته ایم که این رقم در سال 93 به 33 میلیارد کاهش پیدا کرده است و این نشان دهنده تلاش بسار نیروی انتظامی و دادگستری و شرکت برق است.
به گزارش برق نیوز، مدیرعامل شرکت منطقه ای برق باختر در این همایش گفت: همایش هم اندیشی در حوزه تخصصی صنعت برق به بررسی مسائل صنعت برق در جهت عملکرد بهتر می پردازد تا بتوانیم بسترهای مناسبی برای مشارکت بیشتر در حوزه حقوق و قضا و حوزه صنعت برق ایجاد کنیم.

مهندس شبیهی افزود: اخذ اسناد مالکیت بیش از 90 درصد زمینهای فاقد سند مالکیت شرکت ، پاسخگویی به شکایات مردمی ، حضور در محل پروژه های در حال احداث و رفع موانع کشاورزی به تعداد 534 مورد ، رفع تجاوز از حریم خطوط برق با هماهنگی مقام قضایی به تعداد 84 مورداز مهمترین اقدامات مهم و موفقیتهای شرکت برق در حوزه حقوقی شرکت منطقه ای برق باختر است.

وی گفت: 65 درصد توزیع مصرف انرژی در استان مرکزی در حوزه صنعت مصرف می شود که میانگین کشوری آن 35 درصد است و در زمینه کاهش مصرف صنایع و کارخانجات مشمول برنامه تعطیلات ، نزدیک به 10 میلیارد تومان تخفیف ، از طرف شرکت منطقه ای برق باختر به صنایع بزرگ در سال 94 داده شده است.

مدیرکل دفتر مرکزی حراست شرکت توانیر نیز در این همایش گفت: صنعت برق یک صنعت پرهزینه است و برای ساخت و نصب هر 3 دکل برق و انرژی یک و نیم میلیارد تومان باید هزینه شود.

افراز افزود: سرقت تجهیزات برق یکی از مهمترین معضلات این صنعت است که باعث تخریب شبکه توزیع و افزایش خاموشی می شود.

وی گفت: در سال 92 ، 44 میلیارد تومان سرقت تجهیزات برق در کشور داشته ایم که این رقم در سال 93 به 33 میلیارد کاهش پیدا کرده است و این نشان دهنده تلاش بسار نیروی انتظامی و دادگستری و شرکت برق است.

مدیرکل دفتر مرکزی حراست شرکت توانیر افزود : در سال 93 ، 14 تن سرقت سیم و مس در حوزه صنعت برق داشته ایم که این میزان در 9 ماهه ابتدای امسال به 3 تن رسیده است.

همچنین نظری منتظر، مدیرکل دفتر حقوقی و پاسخگویی به شکایات شرکت توانیر در خصوص قوانین و مقررات حوزه صنعت برق گفت: جابجایی خطوط برق ، بازرسی از تاسیسات تولید برق ، حریم خطوط هوایی برق و برخورد با اقدامات ممنوعه در حریم منطقه خطوط نیروی برق از مهمترین قوانین شرکت توانیر در بحث صنعت برق است.

وی گفت: دستکاری کنتور با عملیات فریبکارانه و سرقت تجهیزات برقی شامل سیم و کابل از مهمترین مشکلات موجود در حوزه صنعت بر است.

در پایان این مراسم از کتاب صیانت از حقوق شهروندی و تمبر اختصاصی این همایش رونمایی شد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار