کد خبر: ۱۲۷۴۰
تاریخ انتشار : ۱۰:۵۹ - ۲۱ دی ۱۳۹۴
عضو کمیته علمی رویداد آب و انرژی گفت: آینده انرژی در دنیا متعلق به استفاده از انرژی خورشید است و ایران پتانسیل خوبی در این زمینه دارد. میزان مصرف انرژی از سال ۲۰۰۰ تا ۲۱۰۰ ، انرژی خورشیدی انرژی قابل توجهی در جهان خواهد بود.
به گزارش برق نیوز، دکتر "مهدی احسان" با بیان این مطلب که انرژی یک برنامه‌ریزی کلی در هر مملکتی است، اظهار داشت: برای بسترسازی صادرات انرژی در قدم اول باید برنامه‌ریزی انرژی انجام شود که این برنامه ریزی تمامی صورت های تولید انرژی و نیازها را بررسی کرده و بر آن اساس مشخص می‌کند که تا چند سال آینده روی کدام انرژی‌ها و چقدر باید برنامه‌ریزی کرد.

 او ادامه داد: در تمام دنیا از جمله در کشور ما روند تولید، انتقال و توزیع حالت انحصاری دارد که یا در دست دولت و یا در اختیار شرکت خصوصی است، اما از چند سال گذشته تصمیم گرفته شد که برق را به بازار بیاورند و از حالت انحصاری خارج کنند. این قضیه ورود مسائل اقتصادی را در برق ایجاد کرد.

وی ادامه داد: بر اساس نمودار میزان  مصرف انرژی از سال ۲۰۰۰ تا ۲۱۰۰ ، انرژی خورشیدی انرژی قابل توجهی در جهان خواهد بود، هر چند اکنون زیاد پر اهمیت نیست، ولی در دهه‌های آینده پر رنگ خواهد شد.

احسان با بیان اینکه آینده برای استفاده از انرژی خورشید است، ادامه داد: کشورهای غربی پیشرفت خوبی در این زمینه داشتند و کشور ما هم فعالیت‌هایی داشته است، ولی موانع و هشداری وجود دارد و آن اینکه اگر بخواهیم خیلی این انرژی را رایج کنیم،  ما واردکننده سلول های خورشیدی  می‌شویم و بازار ما از این سلول های خورشیدی چینی پر بشود.

 او ادامه داد: این نگرانی وجود دارد که حجم بالایی از کانورترها در محل‌های غیر قابل اعتماد ساخته و وارد بازار شود؛ البته در این مورد وزارت نیرو در حال کار و فعالیت است.

 احسان ادامه داد: برق تولید شده با انرژی خورشیدی یا باد را به قیمت حدود۹۰۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت از تولیدکننده می‌خرد، اما تعرفه برقی که به وزارت نیرو پرداخت می‌شود، هر کیلووات ساعت حدود ۶۰ تومان است.

او با بیان اینکه پتانسیل ایران برای توسعه انرژی خورشیدی و بادی بسیار خوب است، ادامه داد: سازمان انرژی‌های نو و مرکز تحقیقات نیرو منابع خوبی برای کسب اطلاعات در این زمینه هستند.

 گفتنی است رویداد پیوند آب و انرژی شریف طی روزهای 11 تا 13 اسفند ماه 94 برگزار خواهد شد و ضمن این رویداد مسابقه‌ای برگزار خواهد شد که علاوه بر ارایه ایده‌ها، طرح‌ها و معرفی آنها به شرکت‌ها و نهادهای مربوطه، ایده‌هایی را که پتانسیل صنعتی شدن دارند، تا مرحله تجاری سازی پیش خواهد برد.
منبع: پاون
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار