کد خبر: ۱۲۷۵۰
تاریخ انتشار : ۱۲:۰۱ - ۲۱ دی ۱۳۹۴
اين اثر علمی وکاربردی در 288 صفحه به صورت چهاررنگ و در قطع وزيري با شمارگان 1800 نسخه به چاپ رسيده که داراي پيش گفتار و 6 فصل است.
برخی ازمباحث عمده  این کتاب عبارتنداز « معرفی شهر هوشمند » شامل: شهر هوشمند چیست؟ ، ابزارهای کنترلی درشهرهای هوشمند، چه چیزی یک شهر را هوشمند می­کند؟، چشم‌انداز جهانی بازار شهر هوشمند، تقاضا و پیاده سازی راه حل‌های شهر هوشمند، سیستم­های مخابراتی در شهرهای هوشمند، ابعاد یک شهر هوشمند، سرویس‌های اطلاع محور درشهرهای هوشمند، « شهر هوشمند و شهر دیجیتال» شامل: ایده شهر هوشمند، چشم­انداز استراتژیک شهر هوشمند، ارزش عمومی و عملکرد شهر هوشمند، تحلیل نوع­شناسی: نظری در مقابل تجربی، تجزیه و تحلیل جغرافیایی، مطالعه موردی شهرهای هوشمند و دیجیتال، « هوشمند‌سازی شبکه‌های برق » شامل: ویژگی‌ها وخصوصیات شبکه‌های برق هوشمند، مدیریت عرضه و تقاضا در شبکه‌های هوشمند برق، سیستم‌های مدیریت مصرف انرژی خانگی، مزایای شبکه هوشمند برق، لایه‌ها و کاربردهای شبکه هوشمند برق، « سامانه‌های هوشمند حمل و نقل» شامل: سامانه  هوشمند حمل و نقل  (ITS) ، کاربردهای ITS   وهمچنین « اینترنت اشیا » شامل: محاسبات ابری، محاسبات فراگیر در دهه آتی،  تاریخچه و موقعیت فعلی IOT ، ذخیره­سازی، تجزیه و تحلیل داده­ها، IOT در مقایسه با اینترنت ، برنامه­های کاربردی IOT ، سرویس حسگری بر روی گوشی­های همراه كه به همراه تصاوير مربوطه به زيورچاپ آراسته شده است.

 درپيش‌گفتار اين كتاب به قلم مهندس علی سعیدی می‌خوانیم:

همچنان که خوانندگان گرامی در حین مطالعه بخش‌های مختلف کتاب، لذت چگونگی عملی شدن شقوق مختلف هوشمندی در سطح جامعه را در خواهند یافت، بدون تردید براین دقیقه تفطُّن خواهند داشت که ما به عنوان متخصصینِ صنعت برق کشور برای ارتقای سطح زندگی مردم کشورمان در دنیای دیجیتال قرن بیست و یکم، چه نقشی داریم؟!

قرنی که در آن بدون تردید، اقتصاد و صنعتِ دیجیتال در بستر یک سیستم برق هوشمند، شکوفا خواهد شد. درک این موضوع هم نباید آنچنان پیچیده باشد که اگر ما در صنعت برق و به ویژه در بخش توزیع برق نتوانیم، بسترهای لازم را برای ارتقای قابلیت اطمینان شبکه‌های برق و هوشمند سازی شبکه های توزیع برق ایجاد کنیم، در آینده‌ای نه چندان دور «صنعت برق کشور» فقط می‌تواند لامپ ها را روشن کند و قادر به پشتیبانی اقتصاد و صنعت آینده کشور نخواهد بود و بدون تردید ترجمه فوری این گزاره، یعنی عقب‌ماندگی کشور در قرن 21 و این، یعنی جفایی که متخصصین این حوزه بر کشور روا داشته اند!!
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار