کد خبر: ۱۲۸۳۳
تاریخ انتشار : ۱۵:۲۰ - ۲۶ دی ۱۳۹۴
رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: مشترکان خانگی ۳۲ درصد برق تولیدی در همدان را مصرف می‌کنند.
به گزارش برق نیوز، لیدا یوسفی در گفتگو با مهر تعداد مشترکان شرکت برق استان همدان ۶۸۰ هزار مشترک ذکر کرد و گفت: ۸۲ درصد مشترکان استان را بخش خانگی تشکیل می‌دهند که درمجموع ۳۲ درصد برق تولیدی در همدان را مصرف می‌کنند.

لیدا یوسفی سرانه مصرف خانگی در استان همدان را هزار و ۸۳۲ کیلووات ساعت عنوان کرد و بابیان اینکه این میزان مصرف ۲ برابر میانگین مصرف برق در جهان است، گفت: باید توازن و تعادل بین تولید و مصرف برق ایجاد شود.

یوسفی بابیان اینکه اسراف در مصرف این انرژی علاوه برافزایش مبلغ قبوض برق و تحمیل هزینه‌های بیشتر به خانوار، صنعت تولید برق را در استان ازنظر سرمایه‌گذاری دچار مشکل خواهد کرد، گفت: لوازم برقی خانگی از عمده‌ترین مؤلفه‌های مصرف انرژی برق در هر خانواده است.

رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به این‌که بیشتر مصرف برق خانگی در همدان به لوازم برقی خانگی ازجمله یخچال و فریزر، لوازم صوتی و تصویری و ماشین لباسشویی اختصاص دارد، گفت: میزان کم‌مصرف برق در یک محصول نمی‌تواند به‌تنهایی راهگشای کاهش مصرف برق باشد.

وی با تأکید بر اینکه زمان استفاده از وسیله برقی نیز عامل مهمی در کاهش یا افزایش مصرف برق است، گفت: مشترکان باید از وسایل برقی ازجمله ماشین لباسشویی، اتو و جاروبرقی در ساعات اوج مصرف استفاده نکنند.

رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان در خصوص کاهش مصرف برق در فصل زمستان گفت: استفاده از بخاری‌برقی و آبگرم کن‌های برقی تأثیر بسیاری در افزایش مصرف برق دارد.

یوسفی افزود: در زمستان بهترین دما برای اتاق‌های نشیمن حداکثر ۲۱ و اتاق‌های خواب ۱۸ درجه سانتی‌گراد است و به ازای هر درجه افزایش دما هزینه انرژی ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار