کد خبر: ۱۲۸۵۲
تاریخ انتشار : ۱۲:۱۲ - ۲۷ دی ۱۳۹۴
در شبکه های برق لرستان
با توجه به اجرای مراحل پایانی کابل خودنگهدار،استفاده از کابل فاصله دار در برق لرستان استارت خورد.
به گزارش برق نیوز به نقل از ابرار، به منظور افزایش ضریب اطمینان  و پایداری هرچه بیشتر شبکه های فشار متوسط (۲۰کیلو ولت ) خصوصآ مراکز شهر ها و نقاط حساس امنیتی و سیاسی برنامه اجرای کابل فاصله دار در دستور کار شرکت قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان لرستان در این خصوص ابراز داشت اجرای کابل فاصله دار مزیت های فراوانی دارد که ازجمله آنها می توان به پدافند غیر عامل که مورد تآکید مقام عظمای ولایت و مرجعیت می باشد اشاره نمود.

مهندس محمد بحرینی گفت کاهش خاموشی ها ، کاهش تآثیرات عوامل جوی  بر روی شبکه های برق  نیز از جمله عوامل تآثیر گذار کابل فاصله دار است.

وی اظها داشت که کابل فاصله دار نیز همچون کابل خودنگهدار دارای مزایای فراوانی است که در این راستا میتوان به کاهش خطرات ناشی از برق گرفتگی انسانی و پرندگان،حفظ محیط زیست و عدم آسیب رسانی به درختان ،زیبایی مبلمان شهری ،کاهش هزینه بهره برداری شبکه ها و خصوصآ تآمین برق مطمئن در مواقع و نقاط حساس مثل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی ،شورا های اسلامی شهر و روستا و موارد قابل توجه دیگری اشاره کرد.

مهندس بحرینی گفت طی دو ماه گذشته که از شروع اجرای پروژه می گذرد تاکنون ۱۵ جلسه و به مقدار ۳۴۰نفر ساعت برگزار شده که طی این جلسات مصوبات مهمی تصویب و به مرحله اجراء گذاشته شده است .

وی ادامه داد در جلسات برگزار شده مقرر گردید تا پایان سال جاری ۱۲ کیلومتر از نقاط حساس شهر خرم آباد به کابل فاصله دار تبدیل شود و خوشبختانه تا کنون ۱۰۵۰۰متر از پروژه مورد نظر اجرا گردیده است.

بحرینی گفت  با توجه به اینکه شبکه های اجرا  شده با کابل فاصله دار کلأ در مرکز شهر خرم آباد بوده لذا به علت تردد سنگین مردم و وسایل نقلیه، تمام کار از ساعت یک بامداد شروع و تا ساعت ۶ صبح هر روز اجرا می شود و به منظور تآمین برق مستمر شهروندان با  استقرار  پست های موبایل و استفاده از ژنراتور در طول مدت اجرای کار هیچ گونه خاموشی بر مشترکین اعمال نمی شود .

وی در ادامه گفت هزینه اجرای طرح انجام شده تا کنون ده میلیارد ریال می باشد که تقریبآ برای هر کیلو متر یک میلیارد ریال بودجه لازم است.

مهندس بحرینی همچنین ابراز داشت مقدار کار در نظر گرفته شده برای سال۹۴ به طول ۱۲ کیلومتر می باشد که تاکنون ۱۰۵۰۰ متر از آن به پایان رسیده و مقدار نیروی کار انجام شده جهت این طرح ۱۱۲۵۰نفر ساعت می باشد.

وی گفت پایداری شبکه های فشار متوسط مقدار قابل توجهی از خاموشی ها را کاهش داده و منبعد شبکه های مذکور با وزش بادهای شدید و حتی باران های سنگین پایدار مانده و این خود یک افتخار است که در این راستا جهت رضایتمندی هر چه بیشتر  مردم شریف خرم آباد صورت گرفته است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار