کد خبر: ۱۲۹۰۲
تاریخ انتشار : ۱۴:۵۱ - ۲۹ دی ۱۳۹۴
آرمان‌ها و دلایل فراوانی سبب می‌شود تا دست به دست هم داده و در راستای حفاظت از تنها یک سیاره و یک مسئله مشترک با مسئولیت‌های متفاوت اقدام کنیم.
به‌گزارش برق نیوز، مهندس "حمید چیت‌چیان" در آیین آغاز به‌کار شانزدهمین دوره جایزه جهانی انرژی که با حضور نمایندگان و نامزدهای دریافت این جایزه جهانی در هتل استقلال تهران آغاز شد، اظهار داشت: دلیل برگزاری این رویداد توجه به منابع محدود و آسیب‌پذیر کره زمین و اجزای حیاتی آن از جمله آب، خاک و زیست‌بوم‌هایی متنوع است که با خطر بزرگی مواجه شده و توجه و اقدام فوری جامعه جهانی را می‌طلبد.

وی ادامه داد: اینجانب معتقدم از طریق مشارکت‌های بین‌المللی و تغییر و بهینه‌سازی الگوهای تولید و مصرف می‌توان از رسیدن به نقطه بدون بازگشت اجتناب نموده و در عین حال زمینه ایجاد مشغل سبز جدید و تضمین پایداری  خوشبختی آیندگان را فراهم آوریم.

وزیر نیرو تصریح کرد: آرمان‌ها و دلایل فراوانی سبب می‌شود تا دست به دست هم داده و در راستای حفاظت از تنها یک سیاره و یک مسئله مشترک با مسئولیت‌های متفاوت اقدام کنیم.

چیت‌چیان با بیان اینکه باید موضوعاتی همانند فقر، محسط زیست، پایداری، حقوق بشر، آموزش، سلامت و نیاز به ایجاد فرصت‌های برابر برای توسعه و تاب‌اوری را از مسائل و رویکردهای سیاسی جدا نماییم، گفت: اهداف جایزه جهانی انرژی و مدیریت سبز می‌تواند به تحقق موارد فوق و اهداف توسعه هزاره در حوزه‌های ریشه‌کن‌سازی فقر مفرط و گرسنگی، کاهش مرگ‌و‌میر در کودکان، پایداری محیط زیست و مشارکت جهانی در توسعه کمک شایانی نماید.

وزیر نیرو در این همایش پیشنهاد داد پیوندهای موجود میان اهداف و آرمان‌های مدیریت سبز و جایزه جهانی انرژی و اهداف توسعه هزاره بررسی شود و ادامه داد: این اقدام را می توان با تحلیل اهداف و شاخص‌ها به انجام رساند و سپس با استفاده از رویکرد فعالانه شاخص‌های جدید، معنادار و قابل توجه را شناسایی کرد.

او در پیشنهادی دیگر توانمندسازی جامعه زنان را طریق ایجاد ساز و کار و فرصت‌های برابر در زمینه مشاغل سبز خواستار شد و ادامه داد: در ایران حدود 70 درصد از دانشجویان را زنان و دختران تشکیل می‌دهند که نشان از توجه و حساسیت مناسب این بخش از جامعه به مسائل محیط زیست دارد.

وی در پایان با بیان اینکه ملت ایران مصمم به ایفای نقش در تقویت مدیریت سبز در سطح جهانی است، ادامه داد:  این امر ریشه در تاریخ و فرهنگ این کشور دارد و ما آماده هستیم تا انگیزه‌های علمی و فناوری خود را به‌منظور حرکت به‌سوی توسعه سبز با استفاده از ظرفیت‌های همکاری و مشوق‌های بین‌المللی موجود با دعوت از افراد باتجربه و بااستعداد و مشارکت دانشمندان جوان خود تقویت کنیم.
منبع: پاون
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار