کد خبر: ۱۲۹۲۲
تاریخ انتشار : ۱۱:۰۱ - ۳۰ دی ۱۳۹۴
معاون امور عمرانی استاندار همدان گفت: نیروگاه برق شهید مفتح یکی از واحدهای آلاینده استان است که به‌دلیل تنگناهای موجود در تأمین سوخت گاز، این واحد برای فعالیت از سوخت مازوت استفاده می‌کند که امیدواریم گاز مورد نیاز تأمین شود.
به گزارش برق نیوز به نقل از ذاکرنیوز، محمودرضا عراقی در کارگروه مقابله با آلودگی هوا در استان همدان اظهار داشت: همدان از نظر صنعتی هنوز به توسعه‎یافتگی نرسیده است در این راستا در برنامه‌های تدوین شده زمینه برای توسعه پایدار استان همدان فراهم است.

وی افزود: توسعه کشور با رفع تحریم‌ها در نقطه عطف قرار گرفته است و در این برهه نباید اشتباه گذشتگان را تکرار کنیم و از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

معاون امور عمرانی استاندار همدان بیان کرد: کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی که در استان همدان ساخته می‌شوند باید از تکنولوژی‎های روز بهره‌مند باشند و در بکارگیری این تکنولوژی‌های نو ملاحظات زیست محیطی رعایت شود.

وی با بیان اینکه باید برای تأمین اعتبار بخش‌های نرم‌افزاری هزینه کنیم، گفت: فرهنگ‌سازی، مطالبه‌گری و اطلاع‌رسانی، اقدام برای رفع مشکلات زیست محیطی باید به دغدغه مدیران ما تبدیل شود چرا که بیان اولویت‌ها و اطلاع از مشکل موجود می‌تواند دستگاه‌ها و مدیران را برای حمایت‌های بیشتر ترغیب کند.

عراقی تصریح کرد: نیروگاه برق شهید مفتح یکی از واحدهای آلاینده استان است که به دلیل تنگاهای موجود در تأمین سوخت گاز، این واحد برای فعالیت از سوخت مازوت استفاده می‌کند که امیدواریم گاز موردنیاز تأمین شود.

وی افزود: جانمایی این نیروگاه از ابتدا مناسب نبود و امیدواریم با فعال شدن مجدد مجتمع پارس جنوبی بخشی از مشکلات تأمین سوخت گاز برطرف شود.

معاون امور عمرانی استاندار همدان با اشاره به ایجاد آلودگی‌های ناشی از فعالیت‌های صنعتی و ریزگردها اظهار داشت: این مشکلات در سال‌های متمادی ایجاد شده و متأسفانه محیط‌زیست نیز در سال های قبل در خواب به سر می‌برده است که در این میان دولت تدبیر و امید به مقوله محیط زیست توجه ویژه دارد و به دنبال رفع مشکلات زیست‌محیطی گذشته است.

وی خطاب به مدیران استان گفت: همه وظیفه دارند در کارهای مرتبط ملاحظات زیست محیطی را جدی بگیرند و این فرصتی برای ما است که توسعه پایدار داشته باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز اظهار داشت: شهر همدان در معرض آلودگی هوا قرار گرفته است و شهرداری همدان تاکنون اقدام مشخصی در این باره نکرده که لازم است این موضوع را در شهر مورد توجه قرار دهد.

محمدرضا محمدی با اشاره برنامه‌های روز هوای پاک در همدان گفت: تعطیلی نمادین واحدهای سیلیس کوبی، معاینه فنی دقیق خودروها در هفته آینده، اجرای برنامه‌های ترویجی در زمینه آلودگی هوا، برگزاری همایش دوچرخه سواری به مناسبت روز هوای پاک در همدان و بازدید از واحدهای صنعتی سبز از جمله برنامه‌های مناسبتی این روز است.

وی بیان کرد: امسال 9 واحد سیلیس‌‎کوبی در استان همدان به دلیل آلایندگی هوا پلمپ شده است که در این زمینه لازم است سواد و دانش زیست محیطی ایجاد شود تا صاحبان صنعت به دنبال رفع نواقص آلایندگی باشند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار