کد خبر: ۱۲۹۳۵
تاریخ انتشار : ۱۳:۰۵ - ۳۰ دی ۱۳۹۴
در شانزدهمین دوره مراسم جایزه جهانی انرژی که طی روزهای بیست و هشتم و بیست و نهم دی ماه در هتل استقلال و برج میلاد تهران و با حضور خانم مانکا گاندی، عضو هیئت رئیسه بنیاد جهانی انرژی و وزیر زنان و خانواده هند و ولفگانگ نیومن، موسس بنیاد جهانی انرژی اغاز شد مدیران ارشد وزارت نیز حضور داشتند.
گزارش مراسم اعطای جایزه جهانی انرژی

در آیین شانزدهمین دورهجایزه جهانی انرژی که با حضور رئیس سازمان محیط  و وزیر نیرو  برگزار شد؛جایزه ویژه این دوره بنیاد جهانی انرژی  به کشور ایران در حوزه آب و انرژی اختصاص یافت.

 به گزارش برق نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در شانزدهمین دوره مراسم جایزه جهانی انرژی  که  طی روزهای بیست و هشتم و بیست و نهم دی ماه در هتل استقلال و برج میلاد تهران و با حضور خانم  مانکا گاندی، عضو هیئت رئیسه بنیاد جهانی انرژی و وزیر زنان و خانواده هند و ولفگانگ نیومن، موسس بنیاد جهانی انرژی اغاز شد؛ خانم  دکتر ابتکار  با اشاره به تقارن مراسم بنیاد جهانی انرژی و روز جهانی هوای پاک، اظهار داشت: امروزه تمامی مردم جهان با یک دغدغه مشترک روبرو هستند و آن صلح، امنیت و پایداری کره زمین و آینده زندگی و حیات بر روی کره خاکی است و دولت‌مردان و مردم جهان باید بکوشند تا با تغییر نگرش و تغییر شیوه زندگی به احیای دوباره منابع طبیعی کره زمین کمک کنند.

 بر اساس این گزارش در این مراسم  همچنین مهندس حمید چیت‌چیان،وزیر نیرو گفت: برنامه گسترده‌ای برای کاهش انتشار کربن در ایران پیش‌بینی شده که در حال تعامل با سازمانها و نهادهای مختلف برای به نتیجه رسیدن آن هستیم.

وی افزود: وزارت نیرو متعهد شده که تا سال 2030 میلادی حداقل هفت‌هزار و 500 مگاوات انرژی از نیروگاه‌های تجدیدشونده تولید کند که شامل نیروگاه‌های بادی، آبی کوچک، خورشیدی، زمین گرمایی و زیست توده است که بخش قابل توجهی از آن در طی برنامه ششم توسعه محقق می‌شود.

مهندس ستار محمودی، قائم‌مقام وزیر نیرو نیز از دیگر سخنرانان این کنفرانس با اشاره به این که  هم‌اکنون ظرفیت تولید انرژی‌های پاک در ایران کمتر از 500 مگاوات است، اظهار داشت: ایران حرکت خود را به سمت توسعه انرژی‌های پاک آغاز کرده و تا پایان برنامه ششم توسعه بیش از 5 هزار مگاوت تولید انرژی پاک خواهیم داشت.

 وی خطاب به مردم جهان گفت: باید انرژي را براي زندگي بهتر و براي حفظ سياره زمين درست توليد کنيم و درست نيز مصرف کنيم و دست به‌دست هم داده و در خدمت زمين باشيم.

 گفتنی است در این مراسم مهندس علیرضا دایمی، معاون  برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزير نيرو  نیز با  تاکیدبر دوباره‌سازي و بهسازی تمامي نيروگاه‌هاي برق کشور  و افزایش راندمان  آنها و همچنین افزايش بهره‌وري در توليد، انتقال و توزيع انرژي  تصریح کرد: هم اکنون طرح بزرگي آغاز شده که واحدهاي گازي با تبديل به سيکل ترکيبي و افزودن واحد بخار به آنها، بدون استفاده انرژي مضاعف، ميزان بهره وري آنها افزايش يابد.

 به گزارش خبرنگار ما  جایزه جهانی انرژی (The ENERGY GLOBE Award) بزرگترین مرجع ارزیابی و حمایت از طرح‌های محیط زیستی به ویژه انرژی است که از سال ۱۹۹۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. هم اکنون  بيش از 177 کشور جهان عضو رسمي اين نهاد هستند و بزرگترين طرح‌هاي محيط زيستي از سوي سازمان ملل براي نظارت به اين بنياد سپرده مي‌شود.

 گفتنی است این جایزه  امسال در پنج حوزه زمین، آب، هوا، انرژی و توسعه جوانان و در قالب طرح‌های نوآورانه  با هدف کاهش اثرات زیست‌محیطی‌ به طرح های برتر دنیا اختصاص یافت.

 شایان ذکر است از 15 طرح جهانی نامزد دریافت،جایزه ویژه  حوزه آب به صورت مشترک به طرح شرکت آب و فاضلاب تهران از ایران و طرح تامین آب شرب کشور تانزانیا  و همچنین جایزه بخش انرژی به شرکت  مگاموتور از ایران اختصاص یافت.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار