کد خبر: ۱۳۰۳۳
تاریخ انتشار : ۱۰:۲۶ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۴
نفوذگرها با استفاده از بدافزار برق سه منطقه در اوکراین را قطع کردند.
این بار نفوذگرها از یک بدافزار مخرب استفاده کرده و حداقل سه منطقه در اوکراین را مورد هدف قرار دادند و باعث خاموشی سراسری در منطقه‌ی Ivano-Frankivsk اوکراین شدند.

 وزیر انرژی این کشور خبر حمله‌ی سایبری که باعث قطعی برق در نیروگاه "Prykarpattyaoblenergo" را تائید کرد.

 بر اساس گفته‌ی آژانس خبری اوکراین، این قطعی برق ناشی از بدافزاری بود که باعث عدم برقراری ارتباط با پست‌های برق شده بود. اولین بدافزار که باعث قطعی برق شد در روز دوشنبه، شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات ضدبدافزاری ESET اعلام کرد که چند نیروگاه برق در اوکراین توسط تروجان BlackEnergy مورد هدف قرار گرفته‌اند.

به گزارش برق نیوز، تروجان BlackEnergy اولین بار در سال ۲۰۰۷ شناسایی شد که در آن زمان یک ابزار نسبتاً ساده برای اتصال به حملات DDOS بود اما این تروجان دو سال پیش به‌روزرسانی شد و قابلیت‌های جدید به آن اضافه شد از جمله توانایی آلوده کردن سامانه‌های غیرقابل راه‌اندازی (boot).

 شرکت خدمات اطلاعاتی دولتی SBU در روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این بدافزار توسط «خدمات امنیتی روسیه» راه‌اندازی شد که از آن علیه‌ی سامانه‌های کنترل امنیتی و اهداف سیاسی استفاده شده است.

 بر اساس گفته‌ی شرکت ESET این بدافزار اخیراً به‌روزرسانی شده است و نرم‌افزارهای جدیدی به نام KillDisc و استفاده از پروتکل SSH به آن افزوده شده است تا نفوذگرها بتوانند به سامانه‌های آلوده دسترسی یابند.این در حالی است که درست قبل از کریسمس هم بر اثر حمله سایبری نیمی از خانه‌های منطقه‌ی دیگری در این کشور برقشان قطع شد.
برچسب ها: برق ، هکر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار