کد خبر: ۱۳۰۴۶
تاریخ انتشار : ۱۴:۱۱ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۴
نخستین نشست ماموران قرائت کنتور و وصول مطالبات با مدیر عامل شرکت توزیع برق استان برگزار شد. از "احمد رضا رضوانی"، "سعید ملکی" ، "حسن اربابی" و "سعید درستکار" چهار مامور قرائت عادی، دیماندی و وصول مطالبات به عنوان ماموران نمونه تقدیر شد.
به گزارش برق نیوز، مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی در ابتدای این نشست ضمن تقدیر از تلاشگران این عرصه بر ضرورت رفتار اداری متناسب با جایگاه شغلی تاکید کرد و گفت: زحمات همکاران بخش تولید و انتقال در بخش توزیع به ثمر می نشیند و زحمات همکاران توزیع در آیینه رفتار ماموران قرائت و اتفاقات قابل مشاهده خواهد بود.

مهندس "علیرضا صبوری" با اشاره به این که همکاران قرائت و وصول در هر دوره 680 بار به درب منازل مشترکان مراجعه می کنند خاطرنشان کرد: این میزان ارتباط مستقیم با مشترکان فرصتی است تا جایگاه واقعی شرکت توزیع برق استان به مردم نمایش داده شود.

وی ماموران قرائت را سفیران توزیع برق نامید و تصریح کرد: برخورد مودبانه و رفتار صادقانه توام با حفظ کرامت مشترکین، تمام آن چیزی است که از یک همکار اخلاق مدار انتظار می رود.

به گفته مقام ارشد شرکت توزیع برق استان، با توجه به این که ماموران قرائت به حریم منازل مردم راه دارند، باید با رفتار صحیح خود، این اعتماد مردمی را پاسخگو باشند.

وی میزان وصولی شرکت طی 5 دوره گذشته را غیر قابل قبول دانست و افزود: این میزان وصولی یعنی برخی از مشترکان بدون پرداخت هزینه ها از خدمات برق استفاده می کنند.

مهندس "صبوری" همچنین درصد بسته را  5 و 6 دهم درصد اعلام کرد و گفت: این شاخص باید در سال آینده به 2 درصد در مناطق شهری و 3 درصد در مناطق روستایی برسد.

این مسئول با اشاره به این که نمی توانیم بدهی های معوقه را هر ساله بر دوش بکشیم، اظهار داشت: موظف شده ایم 30 درصد لاوصولی ها را وصول کنیم و برای این منظور نیاز است که عدد وصول را روی 102 درصد تنظیم کنیم.

وی سپس با بیان این که هم اکنون 85 درصد مشترکان بدون تذکر قبوض خود را پرداخت می کنند گفت: مشکلات لاوصولی ها مربوط به 15 درصد مشترکین است که امید می رود مسئولان قرائت و وصول با اقدامات زیربنایی، این مسئله را نیز برطرف کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی سپس در رابطه با برخی مشترکان بدحساب که به هر نحوی از پرداخت هزینه برق خود طفره می روند گفت: برای این قبیل موارد، مجاز به استفاده از تمامی آیتم های فشار از قبیل قطع برق و توسل به مقامات قضایی خواهید بود.

وی سپس گزارش تخلفات حوزه توزیع برق از جمله برق های غیر مجاز، دستکاری لوازم اندازه گیری، مغایرت فاز و آمپر، کنتورهای از قلم افتاده، مغایرت تعرفه و کاربرد و تغییر مکان خودسرانه را از ماموران قرائت خواستار و یادآور شد: مامورانی که خوب کار کنند، متناسب با عملکرد پاداش دریافت خواهند کرد.

وی این موضوع را در پی ابراز دغدغه برخی پرسنل در رابطه با میزان درآمد و نوع قراردادشان اعلام کرد و ادامه داد: مشترکان باید آگاه باشند که پرداخت به موقع تعرفه های برق، منجر به ارائه خدمات بهتر برای خود آن ها خواهد شد و این وظیفه بر دوش ماموران قرائت است.

تاکید بر پوشیدن لباس کار و الصاق کارت شناسایی، توزیع قبوض مطابق با ساز و کار صحیح و شناخت درست از مشترکان به منظور شناسایی راه های ارتباطی با آن ها از دیگر مواردی بود که مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی از ماموران قرائت خواستار شد.

در ادامه این جلسه برخی از ماموران قرائت، دیدگاه ها و سئوالات خود پیرامون موضوع جلسه را مطرح کردند که پاسخگویی به برخی از این پرسش ها به زمانی پس از بررسی های بیشتر موکول شد.

در خاتمه نیز از "احمد رضا رضوانی"، "سعید ملکی" ، "حسن اربابی" و "سعید درستکار" چهار مامور قرائت عادی، دیماندی و وصول مطالبات به عنوان ماموران نمونه تقدیر شد.



ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار