کد خبر: ۱۳۰۹۰
تاریخ انتشار : ۱۲:۱۰ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
دو شرکت ژاپنی Century Tokyo Leasing Corporation و Kyocera Corporation در این پروژه به هم پیوسته‌اند تا بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی دنیا را در سد بند یاماکورا (Yamakura) بسازند
ژاپن وسعت زیادی ندارد، اما جمعیت زیادی در این کشور زندگی می‌کنند که معضل خانه‌سازی و احداث ساختمان‌ها را با ساختن برج و سکونت در ارتفاع حل کرده‌اند. حالا که نوبت احداث نیروگاه و تقویت زیرساخت‌ها رسیده، ژاپنی‌ها به دلیل کمبود زمین و بستر سخت، آب‌ها را نشانه گرفته‌اند. این کشور قصد دارد بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی شناور دنیا را تاسیس کند.

به گزارش برق نیوز به نقل از دیجی کالا، دو شرکت ژاپنی Century Tokyo Leasing Corporation و Kyocera Corporation در این پروژه به هم پیوسته‌اند تا بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی دنیا را در سد بند یاماکورا (Yamakura) بسازند. این نیروگاه به منظور تامین خدمات آب‌های صنعتی تاسیس می‌شود.

این نیروگاه ۱۸۰ هزار مترمربع از سطح آب را اشغال خواهد کرد و قرار است که در سال ۲۰۱۸ آماده‌ی بهره‌برداری شود. به علاوه تخمین زده می‌شود که میزان امنیت این نیروگاه خورشیدی شناور بسیار بیش‌تر از نیروگاه اتمی شناوری باشد که چین درصددد ساخت آن است.

طبق محاسبات، این نیروگاه خورشیدی سالانه ۱۶۱۷۰ مگاوات‌ساعت برق تولید می‌کند. این میزان انرژی قادر است برق ۴۹۷۰ خانه را تامین کند.

شرکت Kyocera Corporation از اسفند ماه سال گذشته هم اقدام به ساخت نیروگاه شناور ۱٫۷ مگاواتی و ۱٫۲ مگاواتی کرده بود، ضمن این‌که یک نیروگاه ۲٫۳ مگاواتی را هم در خرداد ماه سال جاری (۱۳۹۴) راه‌اندازی کرد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار