کد خبر: ۱۳۱۱۱
تاریخ انتشار : ۰۱:۴۸ - ۱۰ آذر ۱۳۹۷
برای نمونه ساختار و ساختمان کلیدهای خلاء و قرص خلاء در تصاویر قابل مشاهده است.
نظر به اینکه اصولاً حاملهای باردار (الکترونهای آزاد) باعث هدایت جریان در فلزات و ایجاد قوس الکتریکی در عایق ها می شوند، لذا در خلأ کامل چون هیچ عنصری وجود ندارد که حامل الکترونها باشد، باید جدا شدن دو کنتاکت فلزی جریان دار به احتمال قوی بدون ایجاد انجام گیرد. با توجه به این اصل مهم کلیدهای فشار قوی که کنتاکتهای آن در خلأ از هم جدا می شوند ساخته شده است. کلید خلأ بطور کلی از سه قسمت اصلی زیر تشکیل شده است:

1- کپسول خلأ از فولاد، کرم، نیکل با کنتاکتورها

2- نگهدارنده کنتاکتورها و ایزولاتورها

3- وسایل مکانیکی رسانای فرمان قطع و وصل

به علت فشار خیلی کم داخل کپسول فاصله دو کنتاکت کلید خلاء در حالت قطع برای ولتاژ تا 30 کیلوولت خیلی کم و در حدود 20 میلیمتر است در نتیجه به علت کوچک بودن طول جرقه (در حدود 20 میلیمتر) و کوتاه بودن زمان جرقه که ماکزیمم از 6 میلی ثانیه تجاوز نمی کند، انرژی قوس الکتریکی در این کلید خیلی کوچکتر از کلیدهای مشابه دیگر است و با توجه به اینکه اغلب قوس قبل از رسیدن جریان به صفر قطع می شود، می توان کلید را با وسیله قطع و وصل سریع نیز مجهز کرد. کلید خلاء امروزه بخاطر دارابودن مزایای از قبیل دوام زیاد، مراقبت کم، امکان قطع و وصل سریع مکرر، در شبکه های فشار متوسط تا 30 کیلو ولت بخصوص برای وصل شبکه های کاپاسیتیو (خازنی) بسیار مناسب می باشد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار