کد خبر: ۱۳۲۰۸
تاریخ انتشار : ۱۶:۲۷ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
وزیر نیرو گفت: پیک مصرف برق در تابستان ۹۵ در مرز ۵۴ هزار مگاوات پیش‌بینی شده و در صورتی که مصرف برق از مرز ۵۴ هزار مگاوات عبور کند خاموشی خواهیم داشت. قرار بر این شد که وزارت دفاع برق مورد نیاز پادگان‌ها و مصرف‌کنندگان برق خود را از محل تولید 2 نیروگاهی که در مالکیت خود دارد تامین کند و فقط وزارت نیرو هزینه انتقال برق را دریافت کند.
وی با بیان اینکه قرار بود تا پایان سال میزان تلفات شبکه برق کشور به 10 درصد برسد، گفت: میزان تلفات شبکه برق کشور اکنون 11 درصد است و تا پایان سال به 10.8 درصد خواهد رسید.

وزیر نیرو از تهاتر مطالبات وزارت نیرو از بحث صنعت و سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی از جمله نیروهای مسلح با خرید از بخش صنعت و تولید برق توسط نیروگاه‌های تحت مالکیت نیروهای مسلح و دیگر نهادهای دولتی خبر داد و گفت: قرار بر این شد که وزارت دفاع برق مورد نیاز پادگان‌ها و مصرف‌کنندگان برق خود را از محل تولید 2 نیروگاهی که در مالکیت خود دارد تامین کند و فقط وزارت نیرو هزینه انتقال برق را دریافت کند.

چیتچیان از وجود تفاوت نگاهی بین وزارت نیرو و سازمان مدیریت خبر داد و گفت: در بخش اولوویت‌بندی طرح‌ها و بین وزارت نیر و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تفاوت دیدگاهی وجود دارد و سازمان مدیریت بر این مسئله مصر است که طرح‌هایی که رئیس‌جمهور در سفرهای استانی خود وعده بهره‌برداری از آنها را داده باید در اولویت باشد اما ما می‌گوییم که طرح تعادل‌بخشی به آب‌های زیرزمینی در حالی که رئیس‌جمهور در سفرهای استانی نکرده بیشتر اولویت‌ را را از لحاظ ملی دارد.

وی در خصوص تامین آب و برق در تابستان سال آینده گفت: پیک مصرف در تابستان سال 95 در مرز 54 هزار مگاوات است که اگر میزان مصرف از این افزایش یابد خاموشی خواهیم داشت.

وزیر نیرو افزود: در حالی که پیک مصرف در تابستان سال جاری 50 هزار مگاوات بوده شاهد افزایش 4  هزار مگاواتی در سال آینده هستیم اما میزان افزایش ظرفیت تولید برق تا تابستان 95، 2 هزار و 600 مگاوات است که تلاش می‌کنیم از طریق مدیریت مصرف، مدیریت بار و کاهش تلفات این فاصله را جبران کنیم.

چیتچیان ادامه داد: در شهرهایی که برای تامین آب به منابع زیرزمینی وابسته‌اند نگرانی ما برای تامین آب آنها برای تابستان 95 ادامه دارد و همچنان نیازمند همراهی و همکاری مردم در کاهش مصرف آب هستیم تا بتوانیم تابستان سال 95 بدون قطعی آب سپری کنیم.

وی افزود: عمده مشکلات ما در شهرهای کرمان، مشهد و شیراز در تامین آب سال 95 خواهد بود.
منبع: تسنیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار