کد خبر: ۱۳۲۴۹
تاریخ انتشار : ۱۲:۱۵ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
وزارت نیرو موافقت های اولیه برای انتقال ۷ هزار میلیارد تومان از بدهی های خود به دولت را در هیئت دولت کسب کرده اما مخالفت برخی اعضای شورای عالی اقتصاد مبنی بر اینکه انتقال این بدهی در وهله فعلی امکان پذیر نیست، کار انتقال را با مشکل مواجه کرده است.
به گزارش برق نیوز، در حالی که قرار بود 3 ماه پیش، 7 هزار میلیارد تومان از بدهی 32 هزار میلیارد تومانی وزارت نیرو به دولت منتقل شود، این کار هنوز انجام نشده است.

«هوشنگ فلاحتیان» معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی شانزدهم آبان ماه در جمع خبرنگاران در این خصوص گفته بود: "از بابت نیروگاه‌هایی که در سالهای گذشته به بخش‌های غیردولتی واگذار شده بیش از 7 هزار میلیارد تومان بدهی برای وزارت نیرو باقی مانده که در جلسات دولت این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد که این بخش از بدهی‌های وزارت نیرو به دولت منتقل شود. پتانسیل‌های قانونی این کار انجام شده و تا چند روز آینده این کار صورت خواهد گرفت."

اما با گذشت 3 ماه از این تاریخ، هنوز 7 هزار میلیارد تومان از بدهی های وزارت نیرو که مربوط به بدهی های نیروگاههای واگذار شده در دوره های گذشته بوده، بر گردن وزارت نیرو است و به دولت منتقل نشده است.

«علیرضا دائمی» معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو نیز در این خصوص گفت: "متاسفانه اتفاقی که در واگذاری نیروگاه‌ها افتاده این است که نیروگاه‌ها واگذار شده و بدهی بانکی آنها بر دوش وزارت نیرو باقی مانده است که برای جلوگیری از این موضوع، از این پس شیوه واگذاری تغییر می‌کند."

به‌گفته وی، از این پس نیروگاه‌ها در قالب شرکت و بنگاه اقتصادی واگذار می‌شوند که بر این اساس، تمام بدهی‌های آنها نیز در تراز مالی شرکت ثبت و نیروگاه به همراه بدهی‌های آن واگذار می‌شود.

12 روز پیش در پیگیری خبرنگار تسنیم از آخرین وضعیت واگذاری بخشی از بدهی های وزارت نیرو به دولت، «هوشنگ فلاحتیان» معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی به تسنیم گفت: "یک مقدار تعیین ساز و کار این انتقال بدهی ها به طول انجامیده و اکنون از سوی معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو، کار انتقال 7 هزار میلیارد تومان بدهی وزارت نیرو به دولت در حال پیگیری است."

اما پیگیری ها نشان می دهد که کار انتقال 7 هزار میلیارد تومان از بدهی های وزارت نیرو به دولت در شورای عالی اقتصاد به بن بست خورده است. اگرچه وزارت نیرو موافقت های اولیه را برای این انتقال در هیئت دولت کسب کرده اما مخالفت برخی اعضای شورای عالی اقتصاد مبنی بر اینکه انتقال این بدهی در وهله فعلی امکان پذیر نیست، کار انتقال را با مشکل مواجه کرده است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار