کد خبر: ۱۳۲۸۳
تاریخ انتشار : ۱۲:۱۹ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به ساخت دو نیروگاه هسته ای جدید در منطقه بوشهر، گفت: جمهوری اسلامی ایران در آینده ای نزدیک در نظر دارد که چندین نیروگاه کوچک هسته ای در مناطق مختلف کشور به ویژه در مناطق نزدیک به دریاها از جمله منطقه دارخوین در حاشیه رودخانه کارون و سواحل بوشهر و مکران تأسیس کند.
به گزارش برق نیوز، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به توافق ایران و روسیه برای ساخت دو نیروگاه هسته‌ای در منطقه بوشهر، گفت: یکی از مسائل مهم و اساسی برای کشور ایجاد نیروگاه های هسته ای برای تولید برق است، از این رو بر اساس برنامه توسعه ای کشور، ایران باید از بخش نیروگاه های هسته‌ای خود حدود 20 هزار مگاوات برق تولید و مصرف کند.

قطعا در شرایط استاندارد، بین 8 تا 12 درصد از برق مصرفی کشور باید از طریق نیروگاه های هسته ای تأمین شود، که این نشان دهنده اهمیت ساخت نیروگاه های هسته ای در کشور است. قطعا با ساخت دو نیروگاه جدید در منطقه بوشهر، ایران تنها دارای سه نیروگاه هسته ای برای تولید برق می شود و این مسئله برای رسیدن به اهداف مربوطه بسیار کم است.

جمهوری اسلامی ایران در آینده ای نزدیک در نظر دارد که چندین نیروگاه کوچک هسته ای در مناطق مختلف کشور به ویژه در مناطق نزدیک به دریاها از جمله منطقه دارخوین در حاشیه رودخانه کارون و سواحل بوشهر و مکران تأسیس کند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار