کد خبر: ۱۳۳۰۸
تاریخ انتشار : ۱۱:۳۶ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اینکه فولاد مبارکه بزرگترین مصرف کننده برق و گاز در کشور است، گفت: در حال حاضر سالانه 29 میلیون متر مکعب آب، 4.6 میلیون مگاوات ساعت برق و 2.9 میلیارد متر مکعب گار مصرف می کند.
سبحانی با اشاره به اینکه فولاد مبارکه بزرگترین مصرف کننده برق و گاز در کشور است، افزود: در حال حاضر سالانه 29 میلیون متر مکعب آب، 4.6 میلیون مگاوات ساعت برق و 2.9 میلیارد متر مکعب گار مصرف می کند.

به گزارش برق نیوز به نقل از جوان آنلاین، وی با اشاره به سهم صنایع کشورهای جهان از آب قابل استحصال، بیان کرد: در کشورهای دنیا 18 درصد از آب به صنعت، 70 درصد به کشاورزی و 12 درصد به شرب اختصاص می یابد اما در ایران 92 درصد آب به کشاورزی، 2 درصد به صنعت و 6 درصد به شرب اختصاص می‌یابد.

سبحانی با تاکید بر اینکه در این شرایط فولاد مبارکه تنها 1.5 درصد از ظرفیت آب زاینده‌رود را مصرف می‌کند، ادامه داد: در کنار این موضوع، به میزان قابل توجهی، استفاده از پساب در دستور کار قرار فولاد قرار دارد.

مدیرعامل فولاد مبارکه همچنین در خصوص سهام این شرکت، گفت: 30 درصد عمده سهام فولاد مبارکه مربوط به سهام عدالت، 17 درصد متعلق به ایمیدرو، 14 درصد مربوط به سرمایه گذاری مهر ایرانیان، 10 درصد متعلق به شستا، 17 درصد مربوط به سهام داران خرد است.

وی با بیان اینکه فولاد سبا تولیدکننده 750 هزار تن ورق های نورد گرم است که تولید این مجموعه در نیمه سال آینده به 1.5 میلیون تن می رسد، ادامه داد: میزان تولید فولاد مبارکه 5.2 یلیون تن است که تولید آن در سال آینده به 7.2 میلیون تن افزایش می یابد.

سبحانی با بیان اینکه در راستای حفظ استراتژی فولاد مبارکه برای تأمین 50 درصد از فولاد کشور، تولیدات ما تا سال 1404 به 25 میلیون تن در سال برسد، تاکید کرد: این شرکت در سال 94، 50.8 درصد فولاد کشور را تولید کرده همچنین میزان اشتغال مستقیم فولاد مبارکه 14 هزار نفر، فولاد سبا 229 هزار نفر و فولاد هرمزگان 1670 نفر است.

به گفته وی، به طور کلی، 350 هزار نفر برای این مجموعه خدمات ارائه داده و از درآمدهای آن ارتزاق می‌کنند اما در محاسبه این آمار، اشتغال‌زایی شرکت توکا و شرکت‌های زیرمجموعه آن محاسبه نشده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با راه‌اندازی بخش بومی‌سازی و مهندسی معکوس شرکت، 62 درصد از قطعات خود را از بازارهای داخل تامین می کنیم، گفت: علاوه بر این 98 درصد مواد مصرفی خود را از داخل کشور تامین می کنیم.

سبحانی با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته نزدیک به 200 میلیارد تومان برای حفظ محیط زیست، نصب فیلترها، تصفیه‌خانه‌ها و غبارگیرهای در فولاد مبارکه هزینه شده است، گفت: در حال حاضر سالانه 20 میلیارد تومان برای بهره‌برداری و نگهداری از این دستگاه‌ها صرف می‌شود و در کنار آن، پایش و کنترل میزان آلودگی شرکت برای جلوگیری از انحراف، انجام می‌شود.
به گفته وی، در حال حاضر 1600 هکتار فضای سبز از طریق آبیاری قطره‌ای در فولاد مبارکه ایجاد شده است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار