کد خبر: ۱۳۳۱۹
تاریخ انتشار : ۱۷:۲۰ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
در یک کار تحقیقاتی محققان دانشگاههای MIT و پوردو توانسته اند با بازطراحی لامپ های رشته ای قدیمی، با افزودن یک لایه ی بازتاب دهنده دور رشته ی اصلی و تندیل امواج مادون قرمز به نور مرئی، راندمان نوری لامپ های رشته ای را به 40 درصد برسانند (در مقایسه با عدد بین 5 تا 20 برای لامپهای LED و عدد بین 7 تا 15 برای لامپهای فلورسانس).
برای سالهای متمادی استفاده از لامپهای رشته ای که توسط ادیسون ساخته شده اند انتخاب اول برای تولید روشنایی بوده است که در سالهای اخیر به استفاده از لامپ های فلورسانس و LED در حال تغییر است تا مصرف برق در این بخش را کاهش دهد.

به گزارش برق نیوز، در یک کار تحقیقاتی محققان دانشگاههای MIT و پوردو توانسته اند با بازطراحی لامپ های رشته ای قدیمی، با افزودن یک لایه ی بازتاب دهنده دور رشته ی اصلی و تندیل امواج مادون قرمز به نور مرئی، راندمان نوری لامپ های رشته ای را به 40 درصد برسانند (در مقایسه با عدد بین 5 تا 20 برای لامپهای LED و عدد بین 7 تا 15 برای لامپهای فلورسانس).

در این باره بیشتر بخوانید:
http://news.mit.edu/2016/nanophotonic-incandescent-light-bulbs-0111

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار