کد خبر: ۱۳۳۶۷
تاریخ انتشار : ۱۶:۲۸ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
یکی از بینندگان برق نیوز: در رابطه با تشكيل چندين شركت دولتي مديريت توليد برق ها كه قرار است زير نظر شركت مادر تخصصي نيروگاههاي حرارتي فعاليت كنند. چه لزومي به تشكيل اين شركت ها بوده است؟
قسمت با بینندگان برای ارتباط نزدیکتر و انعکاس سوالات و درخواست های کاربران برق نیوز راه اندازی شده و سعی در ایجاد ارتباط نزدیک تری بین مدیران و مسئولان با مخاطبان و کاربران دارد.

تشكيل چندين شركت دولتی مديريت توليد برق چه ضرورتی دارد؟
در رابطه با تشكيل چندين شركت دولتي مديريت توليد برق ها كه قرار است زير نظر شركت مادر تخصصي نيروگاههاي حرارتي فعاليت كنند مسائل را پيگيري کنید. هم اكنون به تمام برق هاي منطقه اي ابلاغ شده اين شركتهاي دولتي را تشكيل  و راه اندازي نماييد. در رابطه با تشكيل اين شركتها سوالات جدي زير مطرح است:

يك - چه لزومي به تشكيل اين شركتها بوده است؟ اگر قرار است نيروگاهها خصوصي شوند و در  بورس و بازار برق ، برق خود را بفروشند آيا نمي توانستند مانند شركتهاي توزيع همگي زير مجموعه يك شركت مادر تخصصي فعاليت كنند؟
همه متخصصان نيك ميدانند كه اين كار كاملا شدني و ضروري است.
دو- آيا تشكيل شركتهاي جديد دولتي منافات با بزرگ شدن دولت نيست؟ بله، شركت مادر تخصصي نيروگاههاي حرارتي از تغيير اصلاح اساسنامه سازمان توسعه برق ايران بوجود آمد و باعث بزرگ شدن دولت نشد اما اين شركتها چطور؟

سه- تشكيل اين همه شركت يعني تشكيل هيئت مديره هاي جديد، ايجاد مدير عاملهاي جديد و دوباره ميز و صندلي و اتاق و تشكيلات و دادن پاداش هاي هيئت مديره ميليوني و دادن حقوق مدير عامل و حسابرسي سالانه و پرداخت ماليات و هزار ريخت و پاداش و مسائل ديگر. تحميل اين همه هزينه به بيت المال را چه كسي پاسخ مي دهد؟


توجه: قسمت با بینندگان برای ارتباط نزدیکتر و انعکاس سوالات و درخواست های کاربران برق نیوز راه اندازی شده و سعی در ایجاد ارتباط نزدیک تری بین مدیران و مسئولان با مخاطبان و کاربران دارد. مطالب منتشر شده در این قسمت لزوما دیدگاه برق نیوز نمی باشد و صرفا جهت تسهیل ارتباط و انعکاس اخبار منتشر می شود. شما هم می توانید درخواست و سوالات خود را برای ما بفرستید.
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
از بخش تولید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
6
2
1_ پرسنل شرکت های جدید تولید نیروی برق همگی از نیروهای رسمی دولتی بوده و از برق های منطقه ای به آن شرکت انتقال خواهند یافت.
لذا به هیچ وجه موجب بزرگ شدن دولت نخواهد شد.( حتی بودجه آنها نیز از بودجه برق های منطقه ای کسر خواهد شد)
2_ وضعیت فنی نیروگاهها در زمان مالکیت برق های منطقه بر آنها به دلیل عدم توجه کافی به آنها به شدت افت کرده است و لازم است این بخش مهم صنعت برق از این منجلاب بیرون آمده و تحت مدیریت تخصصی قرار گیرد.
3_ به لحاظ مسایل حاکمیتی 20 درصد ظرفیت نیروگاههای منصوبه در مناطق مختلف کشور همواره بایستی تحت مالکیت دولت قرار داشته باشد لذا جهت مدیریت آنها وجود شرکت های دولتی پویا و چابک لازم است.
از درایت و تدبیر کلیه مسئولانی که در راه تشکیل این شرکت ها تلاش کرده اند تشکر و قدردانی میشود. با این کار بزودی شاهد بالندگی در بخش تولید صنعت برق کشور خواهیم بود.
پاسخ ها
از بخش توليد
| Iran (Islamic Republic of)
نظر سوال كننده محترم راجع به 15 شركت اقماري مادر تخصصي توليد بوده نه خود مادر تخصصي توليد. بيشتر كارشناسان با مستقل شدن بخش توليد موافق هستند اما اين 15 شركت كوچك ديگر كه شما از آنها دفاع مي كنيد كجا باعث چابكي و پويايي دولت مي شوند؟ قطعا به نفع تيم هيئت مديره آن شركتها خواهد شد و اگر هر شركت 5 هيئت مديره داشته باشد 75 نفر هيئت مديره داريم كه قطعا همه آنها به شدت از تشكيل اين شركتها دفاع خواهند كرد. به چه صورت به 75 نفر حقوق مديريتي دادن باعث چابكي دولت مي شود؟ چطور باعث بزرگ شدن دولت نخواهد شد؟
دلسوز
| Iran (Islamic Republic of)
نكنه شما خودت جز هيئت مديره يكي از آنها هستيد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
اين كار توسط برق هاي منطقه اي در حال انجام است و از بسياري هزينه هاي ديگر جلو گيري مي شد ولي چه سياستي است ظاهرا مسئولين هم با هم اتفاق نظر ندارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
بالندگي؟
هوشنگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
1
4
وزارت نيرو بايد جواب اين سوالات را بدهد. كاملا معلومه كه نيازي نبوده 15 شركت مديريت توليد ايجاد شود. مي گويند قرار است نيروها از برق منطقه اي به آنجا بروند و هيچ هزينه اي مازادي صورت نمي گيرد. پس تكليف پاداش هيئت مديره ها چه مي شود؟ مگر آنجا مديرعامل ندارد؟ آيا فردي كه قبلا مدير عامل نبوده حالا مدير عامل شده قرار است همان حقوق را بگيرد؟ مگر شركت جا و مكان نمي خواهد؟ حراست نمي خواهد؟
قرار است در نهايت 80 درصد نيروگاهها خصوصي باشند و برق خود را در بازار برق بفروشند. يك شركت خصوصي چقدر نظارت نياز دارد؟ پس فقط يك نظارت كلي نياز است كه به راحتي مي توان از همان شركت مادر تخصصي در تهران آنرا انجام داد. متاسفانه مسولان يا هنوز در عصر حجر زندگي ميكنند و نمي خواهند از تكنولوژي جهت انجام كارها استفاده كنند يا اينكه دنبال چيزهاي ديگري هستند.
همکار
|
Germany
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
4
2
عزیزان مطمئن باشید که این کار کارشناسی شده است و صرفه اقتصادی آن خیلی بیشتر از هزینه های آن است .مگر پاداش هیئت مدیره چقدر است ؟؟؟ باور کنید در مقابل هزینه های بهره برداری که در این شرکتها بسیار کنترل خواهد شد و خیلی تخصصی و متمرکز با آنها برخورد خواهد شد و به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت ، خیلی خیلی ناچیز است .متاسفانه برخی مدیران کوته بین تاموضوع صرفه جوئی به میان می آ ید ، فقط ذهنشان در گیر حقوق و دستمزد کارکنان و یا کاغذ می شود ، در صورتیکه اگر فقط به بودجه های مصوب شرکتها در صنعت برق نگاهی بیندازند و مقایسه ای داشته باشند ، متوجه می شوند که حقوق کارکنان در صد بسیار اندک و غیر قابل توجهی از بودجه شرکتهای این صنعت را تشکیل می دهد بنابر این اگر با تشکیل شرکتهای تولید فقط درصد کمی از هزینه های بهره برداری و اصلاح و بازسازی بخش تولید کاهش یابد ، رقم قابل توجهی هزینه صرفه جوئی شده که کل هزینه های پرسنلی در برابر آن بسیار ناچیز است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
پاداش هیئت مدیره اگر يك ريال هم باشد چيزيست كه قبلا نبوده و حالا هست و يعني به هزينه هاي دولت اضافه شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
1
3
همه پرسنل دفتر فنی تولید توانیر شدند عضو هیئت مدیره و بعضی ها هم شدند مدیر عامل این شرکت ها. یکی نیست بگه که کارشناس دفتر فنی تولید که تا حالا کارش آمار جمع کردن بود و مینوت نامه گرفتن، حالا چطور یهویی می شه عضو هیئت مدیره؟ کلا این کار فانتزی خیلی هم عجیب و سوال برانگیز است. سوال اینجاست که تا حالا این پرستل رو اصلا بهشون بهایی داده نمی شد و اصلا فنی هم نیستند چرا یهویی این پست رو بهشون وام می دن؟ احتمالا کاسه ای زیر نیم کاسه است و کلکی در کار است. این بچه ها هم بهوش باشند و مراقب باشند. هر پستی، پست خوب نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
0
2
سلام یک سوال مطرح میشود که اگر قرار باشد اعضا شرکت جدید از همان شرکتهای برق منطقه ای که قطعا در زمان مالکیت نیروگاه صرفا نقش واسطه توقفی راداشتند اکنون هم هیات مدیرهها از همان دولتی ها انتخاب که واقعا نگاه اینده نگری بهبود هیچگاه در دولتی وجود ندارد و قطعا با همان بینش بکار گیری می شود چه اثراتی در شرکتهای تولید خواهد داشت واگر این امور به خود شرکتها واگذار و مادر تخصصی خود رسیدگی کند شرایط بهتری بوجود نمی امد واقع جای تحلیل بیشتر وجود دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
0
0
یک سری افراد بی تجربه اداری را گذاشتند هیئت مدیره. افرادی که اصلا در نیروگاه کار نکردند و در نقش افراد دفتری بودند. حیف.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
0
0
متاسفانه بایدواقعیت راپذیرفت فقط تعدادنفرات بسیارکمی ازپرسنل انتقالی ازبرق منطقه ای ازکارنیروگاهها سردرمی اورندبه هیچ عنوان ازپس پرسنل متخصص نیروگاهی برنمی ایند وخود به عین دیده ام ولی کارشناسی که به یکبار مدیرعامل وعضو هیات مدیره شده است برای اونان واب دارد ازطرفی شرکت تولید بجای برق منطقه ای مالک نیروگاه میشود وطبق مصوب مجلس کارصورت گرفته وقراراست شرکتهای تولید 100درصد سهام ان درفرابورس بفروش برسد ومانندیک شرکت دولتی بودجه ان باید توسط مجلس تصویب شودو..بدیهی است خرید ساختمان ویااجاره وتجهیز دفاترهیات مدیره ومدیرعامل بااین تفکرات مدیران جدید دارای هزینه های سنگینی است مانند تجهیز دفتر مدیرعامل تولیدحرارتی تهران که اتفاقا توسط یکی از واحدهای مدیریت تولید برق درحوزه تهران وازبودجه شرکت مدیریت صورت میگیردویامانند اجاره دفتر مدیرعامل تولیدحرارتی شهید ...واقع درقزوین که بابودجه میلیاردی صورت گرفته است ایا پرسنل مستقر درتولید برق قزوین ازتهران تامین خواهندشد قطعا خیر وطبعا کادرپرسنلی دفتر تولید ازشرکت مدیریت تولید که پیمانکار است به صورت مامورتامین خواهندشد که به لحاظ استقلال عملکردشرکت بسیار جای سوال است این مشکلات درتمام شرکتهای تولید حرارتی جدید الاتاسیس حاکم است و...صدها مشکل دیگر
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۷
0
0
با سلام افرادی که از برق های منطقه ای و از دفاتر تولید به این مدیریت منتقل شده اند که قبلا هم دارای تخصص نبوده اند پس تحت هیچ شرایطی باعث رشد نخواهد شد در ضمن انتخاب مدیران عامل این شرکتها و اعضای هیئت مدیره نیز جای بسی تامل و تفکر دارد که بدون هیچ بررسی و درایتی انتخاب شده اند و خود همین امر ضربه بسیار مهلکی را به صنعت برق خواهد زد و به زودی این امر برای دولت و وزارت نیرو معلوم میشود در ضمن پرداخت حقوق های چند ده میلیونی و پاداشها نیز از بین بردن بیت المال محسوب نمیشود و صرفه جویی دولتی می باشد . کمی بیشتر فکمر کنید و این همه خیانت نکنید .
نیروگاهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
0
0
باسلام بنظرم نیروگاه باید مستقل باشند و مستقیما باید زیر مجموعه شرکت مادر تخصصی تولید حرارتی باشند و دلیلی ندارد شرکت تولید برق تشکیل شود و حقوق و مزایا و... اضافی بوجود اید بخدا آن دنیا باید جواب دهند افرادی که در بیت المال اصراف می کنند
میر حمزه فربد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
0
با سلام یکی از کارکنان ارشد و باز نشسته سال نود و سه سازمان هستم .بنده که سی و پنج سال کار کردم و سازمان نتوانست یک مراسم ساده تودیع و یک لوح تقدیر برای بنده ارسال نماید و حتی مجری طرح وقت از باز نشستگي بنده اطلاعی نداشت این بزرگنماييها و تشکیل تعدادی شرکت دولتی جز ضرر و زیان به بیت المال کاری از پیش نخواهد برد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
0
0
متاسفانه یکی از بدترین تصمیمی که توسط وزارت نیرو گرفته شده همین حرکت بود و هیچگونه توجیهی برای ان نمیتوان یافت
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار