کد خبر: ۱۳۴۶۵
تاریخ انتشار : ۱۳:۱۶ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
به منظور گرامیداشت دهه مبارک فجر، مهندس عظیم بلبل آبادی مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان به همراه جمعی از معاونین ،مدیران ، کارکنان و اصحاب رسانه های جمعی در بیت حضرت آیت ا... قربانی نماینده محترم ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه شهرستان رشت با ایشان دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش برق نیوز دراین دیدار مهندس عظیم بلبل آبادی ضمن تبریک سی وهفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بیان داشت : هدف از این دیدار، تجدید میثاق با آرمانهای نظام و ارائه گزارش اجمالی از عملکرد شرکت برق منطقه ای گیلان و دریافت رهنمودها و ارشادهای حضرت عالی می باشد .

مديرعامل شركت برق منطقه اي گيلان دراين ديدار بيان داشت:
در اوایل انقلاب در سطح استان گیلان حدودا 13 دستگاه پست انتقال و فوق توزیع که در حیطه ماموریت کاری شرکت برق منطقه ای گیلان است در حال بهره برداری داشتیم که در حال حاضر با کوشش همکاران متعهد و متخصص شرکت این تعداد به 45 دستگاه افزایش پیدا کرده است و رشد حدودا 4 برابری را در این قسمت شاهد هستیم.

ظرفیت ترانسفور ماتور های منصوبه در اوایل انقلاب در بخش انتقال و فوق توزیع(سطوح ولتاژی 400، 230، 132 و 63 کیلوولت) حدودا 750 مگاولت آمپر بود که در حال حاضر به 6660 مگاولت آمپر افزایش پیدا کرده است که یک رشد 9 برابری را در این بخش شاهد هستیم. همچنین طول خطوط انتقال و فوق توزیع در اوایل انقلاب حدودا 722 کیلومتر مدار بود که در حال حاضر به بیش از 2800 کیلومتر مدار افزایش پیدا کرده است که با رشد حدودا 4 برابری روبه رو بوده است.ظرفیت نامی نیروگاههای استان در اوایل انقلاب حدودا 500 مگاوات بود که این ظرفیت الان به 2816 مگاوات افزایش پیدا کرده است که با رشد حدودا 6 برابری در این زمینه روبه رو بودیم.

مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت:
در چند وقت اخیر بارش برف را در منطقه مرکزی و شرق گیلان شاهد بودیم که مشکلاتی را در بخشهای انتقال ، فوق توزیع و توزیع به وجود آورد. در بخش انتقال و فوق توزیع حدودا 260 کیلومتر مدار از خطوط 230 کیلوولت و 450 کیلومتر مدار از خطوط فوق توزیع در سطح ولتاژ 63 کیلوولت تحت الشعاع برف قرار گرفت. به عبارتی 710 کیلومتر مدار تحت الشعاع برف قرار گرفت.

در سطح استان 2800 کیلومتر مدار خطوط در حال بهره برداری داریم، یعنی چیزی حدود یک چهارم از خطوط تحت الشعاع برف قرار گرفت. در اثر بارش برف ما شاهد پارگی سیم فاز و گارد و سقوط یک دستگاه دکل بودیم که با تلاش شبانه روزی همکاران، تعمیر شبکه که بطور نرمال بایستی حداقل سه هفته طول می کشید  در ظرف 3 روز به حالت عادی برگردانده شد. بر اثر بارش برف اخیر در بخش انتقال و فوق توزیع حدودا 3 میلیارد تومان و در بخش توزیع حدود 10 میلیارد تومان خسارت دیدیم.

مهندس بلبل آبادی با بیان اینکه طراحی خطوط شرکت بر اساس استانداردهای جهانی صورت می گیرد، افزود:
بروز چنین اشکالاتی در دنیا هم معمول و عادی است. حتی امروز هم اگر بخواهیم طراحی خطوط را انجام بدهیم به دلیل بحثهای اقتصادی و مالی باید یکسری ریسکهایی در طراحی خطوط منظور شود.
مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان با اشاره به عملکرد دو سال اخیر بیان داشتند:
 طی 2 سال اخیر موفق شدیم حدودا 100 میلیارد تومان پروژه هایی مانند پروژه  پست 63/230کیلوولتGIS شهید عضدی رشت با ظرفیت 320 مگاولت آمپر، پست 20/63کیلوولت شهید عضدی 1 رشت و خطوط و ارتباطات مربوطه را به بهره برداری برسانیم. همچنین در ایام مبارک دهه فجر نیز  پست 20/63کیلوولت مسکن مهر رشت و خطوط مربوطه را افتتاح کردیم
وی افزود:
ظرف 2 ماه اخیر برای پروژه ها مناقصه هایی حدود100 میلیارد تومان برگزار کردیم و عقد قرارداد انجام شد. که با بهره برداری از این پروژه ها انشاا... بتوانیم پیک برق سالهای آتی را با موفقیت سپری کنیم.

مهندس بلبل آبادی در ادامه بیان داشت:
صنعت برق کشور باید سرمایه گذاری بسیار سنگینی را برای یک مدت زمان محدودی یعنی زمان اوج مصرف(پیک بار) انجام دهد.به عنوان مثال مصرف برق هم اکنون در استان بین 700 تا 800 مگاوات است در صورتی که پیک بار سال جاری استان حدود 1542 مگاوات بود.یعنی در فصل تابستان مصرف ما دو برابر می شود. برای احداث یک نیروگاه هزار مگاواتی حدودا یک میلیارد دلار فقط در بخش تولید سرمایه گذاری نیاز است. همچنین برای انتقال و توزیع این انرژی تولیدی برای رسیدن به دست مصرف کننده نیز حدودا یک میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز داریم.

مهندس بلبل آبادی در ادامه بیان داشت:
اگر بتوانیم با فرهنگ سازی، استفاده درست از انرژی برق را نهادینه کنیم به این سرمایه گذاریهای بزرگ(دو میلیارد دلار) نیاز نخواهیم داشت. و می توانیم این سرمایه گذاریها را در چرخه اقتصاد استفاده نماییم. که امیدواریم حضرت آیت ا...قربانی نماینده محترم ولی فقیه با عنایت و حمایت ویژه خود ضرورت استفاده بهینه از انرژی برق را برای همگان از طریق نمازجمعه و ائمه جماعات شهرستانها و دستگاههای اجرایی اطلاع رسانی فرمایند تا با صرفه جویی، از این سرمایه هنگفت در احداث کارخانه و کارهای تولیدی و اشتغالزایی استفاده شود.
مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در خاتمه بیان داشت:
امسال نیز همچون سنوات گذشته کلیه کارکنان شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در مراسم راهپیمایی 22 بهمن شرکت خواهند کرد  و در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری حضوری پرشور خواهند داشت تا بار دیگر کارنامه درخشانی را رقم بزنند.

در ادامه آیت ا...قربانی نماینده محترم ولی فقیه ضمن تبریک دهه فجر و قدردانی از زحمات و عملکرد کارکنان شرکت برق منطقه ای گیلان بیان داشتند:
با گذشت 37 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و علی رغم تمام فراز و نشیبهایی که داشتیم توانستیم به عنوان یکی از کشورهای قدرتمند جهان و اولین قدرت برتر منطقه باشیم. انقلاب ما ، انقلاب بود نه یک تحول ظاهری. ما شاهدیم که در منطقه بعضی از تغییر و تحول ها اتفاق می افتد اما انقلابی شکل نمی گیرد. انقلاب ما یک انقلاب همه جانبه بود و به حکومت 2500 ساله شاهنشاهی خاتمه داد. انقلاب اسلامی زشتی ها و پلیدی ها را از بین برد و خوبی ها و پاکی ها را جایگزین آن کرد.انقلاب اسلامی ثابت کرد که ظلم و ستمگری برای همیشه ادامه نخواهد یافت و حقانیت و عدالت جای آن را خواهد گرفت. انقلاب به حکومت شاه که دستاویزی برای شرق و غرب بود خاتمه داد. انقلاب، کاخ فساد و تباهی اخلاق را درهم شکست.انقلاب به حکومت کسانی که به فکر مردم نبودند و جنایت می کردند پایان داد.سیاستگذاری حکومت شاهنشاهی برای مردم بر اساس مقاصد غرب بود نه بر اساس اهداف مردم. انقلاب، افکار منبعث از غرب را از بین برد و جمهوری را در راس کار قرار داد و به خواسته های مردم اهمیت داد. اگر در مملکتی دین حاکم نباشد آن حکومت از بین خواهد رفت. نمونه بارز آن را در کشورهای غربی شاهدیم. دین ، انقلاب، سخنرانیها و کتابها مردم را روشن کرد که باید اختیارشان را در دست خودشان بگیرند.جنگهایی بر ما تحمیل کردند تا این حکومت دینی را از بین ببرند.240 هزار شهید دادیم، عده زیادی مجروح، آزاده و جانباز دادیم ، اما از انقلاب و اسلام و قرآن دفاع کردیم.با اینکه تمام دنیا با ما وارد جنگ شدند،چون دین باوری بر جامعه ما حاکم بود توانستیم با 8 سال دفاع مقدس پیروز شویم. مطمئنا اگر حکومت سکولار بود چنین اتفاقی نمی افتاد. چون کارنامه حکومت ما قرآن، برنامه اش دین و هدفش خدا و رضایت خلق معتقد به خدا بود توانستیم بر دشمنان پیروز شویم.حکومت اسلامی هرچه می خواهد برای امتش می خواهد.به شکرانه انقلاب و قرآن ، امروز ایران در بعضی از قسمتهای علوم جز 6 کشور برتر جهان است. امروز به برکت انقلاب اسلامی فرزندان این مرز و بوم در دنیا صاحب نظر،مبدع و مبتکر هستند و می توانند با دیگران رقابت کنند. رمز این موفقیت و پیروزی در این است که فرزندان انقلاب توانستند علم را با دین توام و همراه کنند و دین را عامل پیشرفت علم تلقی نمایند نه بازدارنده آن. امروز برخلاف گذشته در صنعت و برق ما احتیاج صددرصدی به کشورهای بیگانه نداریم و می توانیم روی پای خود بایستیم.

ایشان با بیان اینکه گزارش مهندس عظیم بلبل آبادی امیدوار کننده بود بیان داشت:
من از مسئولین می خواهم که از طریق رسانه های جمعی به مردم شریف در خصوص وقایع و حوادثی که پیش می آید توضیح بدهند تا آنها در جریان کارها قرار بگیرند. خبرهای رسیده حاکی از آن بود که پرسنل زحمتکش برق منطقه ای گیلان در بحران برف اخیر و در برف و یخبندان و با اینکه در آب سرد فرو رفته و مشغول کار بودند توانستند تعمیرات را به موقع انجام بدهند و من از این بابت از زحمات کارکنان شرکت برق  قدردانی می نمایم.اما در عین حال چنانچه از نظر فنی و علمی مسایل ومشکلاتی وجود دارد، حتما شناسایی و برطرف شود. در خاتمه این دیدار صمیمانه و دوستانه، حضرت آیت الله قربانی با کارکنان شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان و همچنین اصحاب محترم رسانه عکسهای یادگاری گرفتند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار