کد خبر: ۱۳۴۷۸
تاریخ انتشار : ۱۶:۲۲ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
به مناسبت گرامی داشت ایام دهه مبارک فجرمسئولین سابا از دستاوردهای کارخانه نیکسان صنعت ساوه در زمینه تغییرخط تولید یخچال و یخچال فریزر از مبرد R134a به جای R600a که از محل اعتبارات طرح یارانه سود تسهیلات سابا حمایت شده است، بازدید به عمل آوردند.
در راستای مطالعات انجام شده ازسوی کارشناسان سابا در زمینه ارتقای رتبۀ انرژی یخچال فریزر این سازمان از سال    1393 اقدام به فراخوان عمومی جهت حمایت از تغییر خط تولید کارخانجات یخچال و یخچال فریزر از مبرد R134a به­ جای R600a نمود. ودر سه کارخانه بزرگ الکترواستیل، امرسان و نیکسان این پروژه به اجرا درآمده و خط تولیدکارخانه های مذکور تغییر یافت. به همین    منظور در تاریخ 17 بهمن ماه سالجاری مهندس سجادی؛ مدیرعامل سابا به همراه مهندس دودابی نژاد؛ معاون آموزش و بهینه  ­سازی مصرف انرژی و تعدادی از مدیران این سازمان، ونیز دکترحسینی؛ نماینده ولی­ فقیه، زمانی؛ استاندار استان مرکزی، بهاروند؛ معاون استاندار، خانم میرگلوبیات نماینده مجلس شورای اسلامی ساوه و نماینده وزارت صنایع و معادن اقدام به بازدید از کارخانه نیکسان صنعت ساوه نمودند.

براساس این گزارش: در ابتدای این بازدید مهندس رضوانی؛ مدیرعامل کارخانه نیکسان صنعت ساوه یادآور شد که این کارخانه به عنوان یکی از مدرن­ ترین کارخانجات تولیدکننده یخچال فریزر در کشور، روزانه به تولید 600دستگاه یخچال می ­پردازد و باتوجه به حمایت ­های سابا از این کارخانه جهت تغییرخط تولید، این اقدام منجر به کاهش 39میلیون کیلووات کاهش مصرف انرژی گردیده است.

بنابراین گزارش: مهندس سجادی؛ مدیرعامل سابا درادامه برنامه سخنرانی ضمن اشاره به32 درصد مصارف خانگی که 28درصد آن(معادل 10درصدکل مصرف برق کشور)، سهم یخچال فریزرهای خانگی می باشد، گفت: باتوجه به سهم بالای یخچال ویخچال فریزردرمصرف انرژی ،سابا اقدام به هدف گذاری جهت بهینه سازی دراین وسیله نمود. درهمین راستا سازمان بهره وری انرژی ایران به عنوان متولی مدیریت مصرف اقدام به مطالعه  و بررسی انواع مبردهای سیکل تبرید یخچال نمود که نتایج حاصل از آن نشان داد که یکی از راهکارهای بسیار موثر در این زمینه استفاده از R600a به­ جای R134a می باشد. که طرح مدیریت مصرف مذکوردردستور کاراجرایی قرارگرفت. ضمنا درحال حاضر بیش از نیمی از یخچال فریزرهای تولیدی مجهز به این گاز شده اند که علاوه برکاهش مصرف انرژی باعث تولید محصولات با بازده انرژی+ Aو A++ گردیده است.

این گزارش می افزاید: 8 میلیارد تومان وام پرداختی از سوی سابا جهت جایگزینی باعث صرفه­ جویی 16 میلیارد تومانی درسال در سه کارخانه شده است.

منبع: سابا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار