کد خبر: ۱۳۵۸۸
تاریخ انتشار : ۱۳:۳۲ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
با هدف کاهش محدودیت تولید و افزایش راندمان واحدها، بویلر کمکی شماره یک نیروگاه بخار پس از 20 سال راه اندازی شد.
به گزارش برق نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، مدیر امور بهره برداری نیروگاه بخار در تشریح اهمیت اجرای پروژه راه اندازی بویلر کمکی شماره یک نیروگاه بخار گفت: در نیروگاه های بخار برای تولید برق، از نیروی حاصل از بخار استفاده می شود که این بخار علاوه بر نقش تبدیلی خود در فرآیند تولید انرژی الکتریکی، نقش مهمی هم در تامین نیازهای داخلی واحدها دارد که در این خصوص می توان به تامین بخار مورد نیاز هیترهای مازوت، بخار پیش گرم کن هوا، گرمایش دی ایریتور، شست و شوی GAH، گرمایش سیستم تخلیه سوخت مازوت، احیاسازی در حوزه شیمی و CHP اشاره نمود، اما با توجه به گذشت بیش از 20 سال از زمان راه اندازی واحدهای 250 مگاواتی نیروگاه و  به دنبال  آن، کاهش راندمان و توان تولیدی واحدها پس از دو دهه تولید برق، راه اندازی بویلر کمکی شماره یک برای تولید بخار و استفاده از آن در مصارف داخلی واحدها به ضرورتی اجتناب ناپذیر تبدیل شده بود که به همین منظور پس از برگزاری جلسه های متعدد تخصصی با حضور کارشناسان و متخصصان حوزه های تعمیرات، مهندسی، بهره برداری، ساختمانی و خدمات، فرآیند راه اندازی بویلر کمکی تعریف و عملیاتی گردید.

احسان ا... پاک طینت در توضیح جزییات عملیات راه اندازی بویلر کمکی شماره یک نیروگاه گفت: در مرحله نخست و با تشکیل گروه راه انداز، ترانس ها، سوئیچ گیر، mcc، وضعیت مخازن سوخت، داکت بخار، الکتروموتورها و تجهیزات مربوطه مورد بازدید قرار گرفت تا هرگونه آسیب و فرسودگی احتمالی ناشی از عدم راه اندازی بویلر کمکی مورد شناسایی و رفع عیب قرار گیردکه این مهم از سوی گروه راه انداز با جدیت مورد توجه و عمل قرار گرفت.

مدیر امور بهره برداری نیروگاه بخار در ادامه و در تشریح بخش دیگری از فعالیت های انجام شده در عملیات راه اندازی بویلر کمکی اظهار داشت: در این پروژه، اعضای گروه راه انداز توانستند با همکاری یکدیگر نسبت به نصب تجهیزات، قطعات و رفع معایب موجود اقدام نمایند که شست و شوی تانک فید واتر و FDF، باز سازی اتاق فرمان بویلر کمکی، بازکردن پمپ ها، یاتاقان ها، رگولاتور و فیلترها، اکچوایتردمپرها، سوییچ ها، ترانسمیترها،کارت های ابزار دقیق و ... بخشی از فعالیت های جمعی بود که با موفقیت به انجام رسید.

احسان ا... پاک طینت در پایان به گروه های شرکت کننده در عملیات راه اندازی بویلر کمکی اشاره کرد و گفت: ضروری است از کارکنان گروه های (تعمیرات ابزار دقیق، تعمیرات مکانیک، تعمیرات فاین مکانیک، تعمیرات الکتریک، کارگاه،  شیمی و رنگ و پوشش، واحد ساختمانی، بهره برداری، معاونت مهندسی و امور نظارت بر خدمات عمومی) که در عملیات راه اندازی مجدد بویلر کمکی، نقش مهم و اساسی داشتند تقدیر تشکر نمایم و همکاری خوب و صمیمی این عزیزان را در اجرای این طرح، نقطه ی عطفی برای انجام دیگر طرح های جدید و موثر  می دانم.

گفتنی است ایده ی راه اندازی بویلر کمکی در جلساتی که به منظور انتقال تجربیات کارکنان قدیمی به کارکنان تازه استخدام برگزار می شد به وجود آمد که پس از طرح این مسئله در جلسه های متعدد با حضور کارشناسان و متخصصان حوزه های بهره برداری، تعمیرات و معاونت مهندسی، بویلرکمکی شماره یک نیروگاه بخار با ظرفیت تولید 46 تن بخار، با تلاش مداوم و با استفاده از توانایی متخصصان نیروگاه، پس از 20 سال استارت و راه اندازی شد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار