کد خبر: ۱۴۲۱۹
تاریخ انتشار : ۱۵:۲۹ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۵
در این طرح که مورد توجه وزارت نیرو نیز قرار گرفته و امید است 50 هزار خانواده تحت پوشش سازمان‌های حمایتی با نصب نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 5 کیلووات و خرید برق تولیدی آنها، یک در آمد مستمر برای این خانواده‌ها فراهم شود.
به‌گزارش برق نیوز، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان گفت: با واگذاری پنل‌های خورشیدی به خانواده‌های تحت پوشش سازمان‌های حمایتی و خرید برق تولیدی آنها در قالب "طرح برکت"، درآمد مستمر برای این خانواده‌ها فراهم می‌شود.

 مهندس "محمدحسن متولی‌زاده" در جمع کارکنان برق منطقه‌ای خراسان با اشاره به فعالیت‌ها و عملکرد این شرکت اظهار داشت: طراحی، تولید و بهره‌برداری از نرم‌افزار اسکادای ملی و DCS و اتوماسیون کردن پست‌های برق، اجرای طرح ذخیره عملیاتی که بر اساس گزارش شرکت مدیریت شبکه در سال گذشته 200 میلیارد تومان صرفه‌جویی را برای کشور در برداشت، بهینه‌سازی و طراحی جدید پست‌های برق و توجه به انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله اقدام‌های این شرکت در زمینه اقتصاد مقاومتی بوده است.

82 میلیارد تومان اجرای پروژه در سال 94
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‎ای خراسان در ادامه سخنان خود به سایر تلاش‌های این شرکت در سال گذشته اشاره کرد و افزود: به‌رغم رکود سال گذشته در کشور، شرکت برق منطقه‌ای خراسان توانست با همت و تلاش کارکنان خود به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد که در سطح استان و کشور مورد تقدیر قرار گرفت.

وی در ادامه اظهار داشت: در سال 94 و با توجه به اینکه بیشتر شرکت‌ها با مشکلات مالی روبرو بودند، شرکت برق منطقه ای خراسان توانست 2 دستگاه پست 400.132 کیلوولت و تعدادی پست 132.20 کیلوولت، خطوط فشار قوی انتقال برق و تونل انرژی و همچنین دو دیسپاچینگ فوق توزیع را به بهره‌برداری برساند.

متولی زاده تصریح کرد: شرکت برق منطقه ای خراسان با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، ارز حاصل از صادرات و مدیریت منابع توانسته است 90 درصد از میزان بدهی 100 میلیارد تومانی خود به سیستم بانکی را تسویه نماید.

توجه به انرژی های تجدید پذیر
وی یکی دیگر از تلاش‌های مهم شرکت برق منطقه ای خراسان را توجه به انرژی‌های تجدیدپذیر عنوان کرد و افزود: در سال گذشته انرژی تولید شده از نیروگاه‌های مذکور در استان، از ورود 1100 تن آلاینده به هوا جلوگیری کرده است.

وی از اقدام‌های دیگر شرکت در زمینه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر را پیشنهاد "طرح برکت" عنوان کرد و افزود: در این طرح که مورد توجه وزارت نیرو نیز قرار گرفته و امید است 50 هزار خانواده تحت پوشش سازمان‌های حمایتی با نصب نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 5 کیلووات و خرید برق  تولیدی آنها، یک در آمد مستمر برای این خانواده‌ها فراهم شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان همچنین به بازنگری طرح جامع استان اشاره کرد و افزود: پیگیری این طرح که با هدف کاهش هزینه و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود انجام شده است، در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

برنامه‌های سال 95
متولی زاده در ادامه سخنان خود به اقدام‌ها و برنامه‌های سال جاری شرکت اشاره کرد و افزود: در سال جاری تمرکز شرکت برق منطقه ای خراسان بر روی اقتصاد مقاومتی خواهد بود و توجه جدی تمامی همکاران را در این زمینه خواستار شد.

وی اظهار داشت: در سال جاری طرح ذخیره عملیاتی ادامه خواهد داشت و احداث نیروگاه‌های مقیاس‌کوچک مورد توجه خواهد بود.

وی اصلاح تعرفه‌ها؛ مدیریت مصرف؛ اتوماسیون کردن پست‌های برق و تعیین تکلیف فاینانس طرح جامع مشهد را از جمله مهم‌ترین اقدام‌ها شرکت برق منطقه‌ای خراسان در سال جاری عنوان کرد.

منبع: پاون
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار