کد خبر: ۱۴۷۱۴
تاریخ انتشار : ۰۹:۵۸ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
معاون پژوهشی ‌و فناوری دانشگاه خبر داد؛
دکتر ابراهیم حاجی‌دولو گفت: اگر حمایتی وجود داشته باشد دانشگاه این آمادگی را دارد که پروژه‌های انرژی خورشیدی را در بخش‌های مختلف استان اجرا کند و اکنون به دنبال سرمایه‌گذار برای اجرای طرح‌های انرژی خورشیدی در استان هستیم.
آمادگی دانشگاه چمران برای اجرای طرح‌های انرژی خورشیدی
 به گزارش برق نیوز, معاون پژوهشی ‌و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این‌که کار طراحی سامانه تولید انرژی خورشیدی در این دانشگاه انجام شده است، گفت: اگر حمایتی وجود داشته باشد دانشگاه این آمادگی را دارد که پروژه‌های انرژی خورشیدی را در بخش‌های مختلف استان اجرا کند و اکنون به دنبال سرمایه‌گذار برای اجرای طرح‌های انرژی خورشیدی در استان هستیم.

دکتر ابراهیم حاجی‌دولو ، با اشاره به نیروگاه خورشیدی دانشگاه شهید چمران اظهار کرد: این نیروگاه براساس یک پروژه علمی از سوی معاونت علمی ‌و فناوری ریاست‌جمهوری در دانشگاه نصب شده و اکنون در مدار تولید است و برق بخشی از دانشگاه را تأمین می‌کند.

وی با تصریح بر این‌که 90درصد پروژه تولید سلول‌های خورشیدی نسل جدید در دانشگاه انجام شده است، گفت: دستیابی به فناوری ساخت سلول‌های خورشیدی نسل جدید از پروژه‌های پژوهشی فعال در دانشگاه است که دستاوردهای بسیاری داشته و به‌صورت ویژه در دست اجرا است.

معاون پژوهشی ‌و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این‌که برنامه‌ریزی و مطالعات در خصوص راه‌اندازی مرکز تحقیقات ساخت سلول‌های خورشیدی در حال انجام است، تصریح کرد: در خصوص سلول‌های خورشیدی ابعاد تجاری و تخصصی موضوع مطرح می‌شود. در بعد تجاری این‌گونه است که از سلول‌های موجود به‌عنوان نیروی جایگزین نیروگاه‌ها استفاده می‌شود و شرکت‌های بسیاری این موضوع را دنبال می‌کنند که این برنامه تجاری است.

حاجی‌دولو ادامه داد: این نوع فعالیت با همکاری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در دانشگاه شهید چمران اهواز در حال انجام است اما مشکل موجود این است که به دلیل گردوخاک، از سطح تماس با انرژی خورشیدی کاسته می‌شود و در نتیجه راندمان کاهش پیدا می‌کند.

وی اظهار کرد: با شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مکاتباتی شده است که در صورت وجود سرمایه‌گذار، پارکینگ‌های دانشگاه شهید چمران به سقف‌های مجهز تولید انرژی خورشیدی، مسقف شود.

معاون پژوهشی ‌و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان کرد: پروژه تولید سلول‌های خورشیدی نسل جدید با همکاری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان به سرعت در حال انجام است و تاکنون 90درصد کار انجام شده و از مراحل سخت گذر شده است.

حاجی‌دولو با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه شهید چمران اهواز برای تولید انرژی خورشیدی عنوان کرد: کار طراحی سامانه تولید انرژی خورشیدی و مباحث تخصصی آن در دانشگاه انجام شده است. تنها موضوع اقتصادی آن مطرح است که آیا سلول‌ها صرفه اقتصادی دارند؛ وزارت نیرو قیمت خرید برق نیروگاه‌های خورشیدی را بالاتر از قیمت برق دیگر نیروگاه تعیین کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر حمایتی وجود داشته باشد دانشگاه این آمادگی را دارد که پروژه‌های انرژی خورشیدی را در بخش‌های مختلف استان اجرا کند و اکنون به دنبال سرمایه‌گذار برای اجرای طرح‌های انرژی خورشیدی در استان هستیم.
منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار