کد خبر: ۱۴۹۱۳
تاریخ انتشار : ۱۰:۰۹ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
معاون مديريت مصرف توزيع نيروي برق تبريز گفت: در صورت مديريت نكردن مصرف برق در تابستان سال جاري با بحران مواجه خواهيم شد.
به گزارش برق نیوز، عليرضا احمديزدي گفت: اين در شرايطي است كه ما 70 هزار مگاوات ظرفيت نصب شده داريم و نياز مصرف در بازه پيك 54 هزار و 500 مگاوات است.

وي اظهار داشت: مديريت مصرف يكي از موضوعاتي است كه در تمام طول سال بايد به آن توجه شود، اما در فصل تابستان به دليل استفاده زياد از وسائل سرمايشي و از طرف ديگر به سبب پايين آمدن راندمان نيروگاه ها در گرما، مديريت مصرف صورت ويژه‌اي به خود مي گيرد.

وي با اشاره به اينكه بعد از انقلاب شكوهمند اسلامي، ظرفيت توليد انرژي برق دو برابر و تعداد مشتركان 10 برابر شده است، افزود: اين آمار و ارقام نشان دهنده بحراني است كه در صورت مديريت نكردن مصرف برق در تابستان سال جاري با آن مواجه خواهيم شد.

معاون مديريت مصرف شركت توانير تأكيد كرد: بايد مديريت مصرف را باور كنيم و با آموزش در اين زمينه مي توانيم اقدامي عملي در اين راستا انجام دهيم.

احمديزدي با اشاره به انتشار گازهاي آلاينده ناشي از توليد برق، اظهاركرد: كشور ما نيز يكي از كشورهايي است كه در پيمان كيوتو متعهد شده است تا با اقدامات عملي دو درجه از دماي كره ي زمين را كاهش دهد و اين امر بدون مديريت مصرف انرژي امكان پذير نيست.

در اين همايش تفاهم نامه همكاري بين شركت توزيع نيروي برق تبريز و سپاه عاشورا در جهت بهينه سازي، اصلاح الگوي مصرف و كاهش پيك بار شبكه در راستاي سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري به امضاء رسيد.

در چهارمين همايش مديريت مصرف برق 40 نفر از مشتركان خانگي و تجاري كه در مسابقه بزرگ اصلاح الگوي مصرف سال 94 شمسي شركت كرده بودند، با اهداي لوح تقدير و سكه ربع بهار آزادي تجليل شدند.

در اين آيين 15 ارگان دولتي كه در سال 94 شمسي با طرح هاي تشويقي مديريت مصرف شركت توزيع نيروي برق تبريز همكاري داشتند نيز لوح سپاس دريافت كردند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
0
0
معمولا تابستان با اوج مصرف در بعدازظهر مواجه هستیم که بدلیل عدم رعایت مشترکین شبکه با کمبود نیرو مواجه و اعمال خاموشی مقطعی جهت کاهش بار و فشار بر شبکه و نیروگاهها انجام می پذیرد که با هوای بالای چهل درجه ای جنوب مردم به زحمت و مشقت می افتند
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار