کد خبر: ۱۵۲۷۱
تاریخ انتشار : ۱۱:۴۶ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۵
منابع افغان گزارش دادند که کمیسیون ملی رسیدگی برای تعیین مسیر خط انتقال برق ترکمنستان به افغانستان موسوم به «توتاپ» نظر نهائی خود را به دولت افغانستان ارائه داده و مسیر «سالنگ» را بر مسیر «بامیان» ترجیح داده است.
به گزارش برق نیوز، این منابع گفتند که کمیسیون ملی بررسی خط انتقال برق توتاپ، مسیر سالنگ را به ریاست جمهوری پیشنهاد کرده است و نمایندگان «جنبش روشنائی» نیز در این کمیسیون با این پیشنهاد موافقت کرده اند.

«شورای عالی مردمی» مرکب از شماری از رهبران احزاب و سازمان ها، رهبران جهادی و فعالان مدنی موسوم به «جنبش روشنائی» 27 اردیبهشت با برپائی تظاهرات ده ها هزار نفری در خیابان های کابل اعلام کرده بود که تا تحقق خواسته مردم برای عبور این خط انتقال برق از مسیر بامیان، به اعتراض مدنی خود ادامه خواهد داد.

شرکت توزیع برق افغانستان «برشنا» اعلام کرده است که انتقال برق از مسیر بامیان مقرون به صرفه نخواهد بود.

پیشتر ریاست جمهوری افغانستان، با اعلام اینکه اجرای طرح انتقال برق توتاپ را به مدت شش ماه به تاخیر انداخته تا کمیسیونی ملی این خط انتقال را مورد رسیدگی قرار دهد، در عین حال تصریح کرده بود که برق بامیان از منبع دیگری بیش از ظرفیت این استان تامین خواهد شد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار