کد خبر: ۱۵۲۸۸
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۹ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۵
«همایون حائری» در دیدار با «گارلت دویین» وزیر اقتصاد، انرژی، صنعت و نفت و صنایع دستی ایالت «نورد راین وستفالن» آلمان، در ساختمان ستادی وزارت نیرو، بزرگ‌ترین شاخص و سیاست کاری وزیر نیرو را معرفی کرد.
مشاور عالی وزیر نیرو و رئیس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع برق و آب از رویکرد ایران به توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر با همکاری آلمان سخن گفت.

به‌گزارش برق نیوز، مهندس "همایون حائری" مشاور عالی وزیر و رئیس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع برق و آب عصر دیروز (چهارشنبه) در دیدار با "گارلت دویین" وزیر اقتصاد، انرژی، صنعت و نفت و صنایع دستی ایالت "نورد راین وستفالن" آلمان، در ساختمان ستادی وزارت نیرو با بیان این مطلب گفت: وزیر نیرو بزرگ‌ترین شاخص و سیاست کاری خود را حرکت به سمت انرژی‌های تجدید پذیر در تولید برق جایگزین نیروگاه‌های با سوخت فسیلی قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه برای استفاده از انرژی‌های بادی و خورشیدی بایستی به سه عامل مهم منابع بادی و خورشیدی، قابلیت انعطاف پذیری شبکه برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و وجود نیروگاه‌های حرارتی به عنوان مکمل تولید برق در کنار نیروگاه‌های تجدیدپذیر گفت: بایستی از شبکه‌های قوی برخوردار باشیم تا بتوانیم کمبود برق کشور را جبران کنیم، زیرا شبکه انتقالی که با نیروگاه خورشیدی کار می‌کند با شبکه‌هایی که با نیروگاه‌های سوخت فسیلی کار می‌کنند متفاوت است.

حائری با اشاره به اینکه در ایران رویکرد استفاده ازانرژی‌های نو، بادی و خورشیدی و کم کردن اتکای نیروگاه‌ها به سوخت فصیلی، به شدت پیگیری می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر حدود 300 مگاوات ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور وجود دارد که طبق برنامه وزارت نیرو، قرار است در 10 سال آینده حدود 8 هزار مگاوات انرژی‌های بادی و خورشیدی به این ظرفیت اضافه شود.

وی با اشاره به اینکه کشور آلمان در زمینه صنعت آب و برق دارای فناوری و تجربیات شاخص است، افزود: ضمن همکاری در زمینه آب و فاضلاب، تمایل داریم در بخش انرژی‌های تجدید پذیر نیز از تخصص و تجربیات این کشور بهره‌مند شویم.

رئیس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع برق و آب وزارت نیرو تاکید کرد: در 10 سال آینده 50 هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور افزوده می‌شود که 8 هزار مگاوات آن مربوط به نیروگاه‌های تجدیدپذیر است.

وی با اشاره به اینکه کشور آلمان در زمان تحریم‌ها در کنار جمهوری اسلامی بوده است و رابطه خود را با ما قطع نکرده است، تصریح کرد: استراتژی آینده ما این است که در زمینه انرژی‌های بادی و خورشیدی از همکاری‌های بیشتر کشور آلمان بهره‌مند باشیم.

وزیر اقتصاد، انرژی، صنعت و نفت و صنایع دستی ایالت "نوردراین وستفالن" آلمان نیز با بیان این مطلب که هیچ ایالتی از آلمان مانند ایالت "نوردراین وستفالن" درگیر انرژی‌های نو برای تأمین نیازهای کشور نیست گفت: در ایالت ما هیچ نیروگاه هسته ای وجود ندارد و در سال‌های گذشته شرکت‌های زیادی در انرژی‌های تجدید شونده بخصوص بادی و خورشیدی با تجربیات بالا فعالیت خود را با ما آغاز کرده‌اند.

"گارلت دویین" با اشاره به اینکه بعد مسافت بین تولیدکننده و مصرف کننده نیاز به یک شبکه انتقال و شبکه توزیع دارد که بایستی با هم همگون شده باشند، اظهار داشت: استفاده از تکنولوژی دیجیتال که مصرف بهینه و تولید بهینه داشته باشد، می‌تواند تا میزان زیادی، تلفات را به حداقل برساند و استفاده از تکنولوژی دیجیتال در این خصوص ضروری است.

دویین اضافه کرد: بسیاری از شبکه‌های فاضلاب، شبکه‌های پیری هستند که بایستی هرچه زودتر بازسازی شوند تا زمینه‌های آلودگی محیط زیست را فراهم نکنند.
منبع: پاون
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار