کد خبر: ۱۵۵۲۱
تاریخ انتشار : ۱۵:۴۱ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
سازمان آب و برق دبی (DEWA) اعلام کرد ساخت فاز دوم پروژه نیروگاه عظیم خورشیدی واقع در پارک خورشیدی «شیخ محمد بن راشد آل مکتوم» آغاز شده است. بنا بر گزارش ها، این پارک خورشیدی بزرگترین نیروگاه تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی در جهان را در خود جای داده است.
به گزارش برق نیوز،؛ فاز اول این نیروگاه در اکتبر 2013 بهره برداری شد و فاز دوم این پروژه نیز تا آوریل 2017 (30 روز مانده به 11 اردیبهشت 96) راه اندازی خواهد شد. این نیروگاه در نهایت در سال 2020 میلادی به ظرفیت تولید 1000 مگاوات و تا سال 2030 به ظرفیت تولید 5000 مگاوات برق خواهد رسید. این پارک خورشیدی به کاهش انتشار 6.5 میلیون تن کربن در سال کمک می کند.

پیش از این، رکورد بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان متعلق به نیروگاه خورشیدی «نور-ورزازات» در مراکش بود. ظرفیت نیروگاه خورشیدی «نور-ورزازات» در مراکش تا سال 2018 به 580 مگاوات خواهد رسید.

در حال حاضر، سازمان آب و برق دبی 5 پیشنهاد از شرکت های بین المللی مختلف برای ساخت فاز سوم این نیروگاه با ظرفیت 800 مگاوات دریافت کرده است.

این تاسیسات علاوه بر تولید برق، دارای ایستگاه پمپاژ آب و دستگاه های شیرین کننده آب است که ظرفیت تولید 50 متر مکعب آب آشامیدنی را در روز دارد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار