کد خبر: ۱۵۶۵۴
تاریخ انتشار : ۱۷:۱۶ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: مشترکین کشاورزی با خاموش کردن 4 ساعته پمپ های آب، می توانند از 20 ساعت برق رایگان برخوردار شوند.
به گزارش برق نیوز، افشین روشن میلانی در جمع کشاورزان شهرستان اسکو با بیان مطلب فوق افزود: مشترکین کشاورزی، با برنامه‌ریزی صحیح برای آبیاری باغات و زمین‌های کشاورزی و نیز خاموش کردن پمپ آب چاه‌های کشاورزی از ساعت 11الی15  در طول ماه، ضمن بخشودگی کامل  بهای انرژی مصرفی در 20 ساعت دیگر شبانه روز ، مشمول دریافت پاداش نیز خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به مصوبه شورای حفاظت از منابع آب استان در مورد لزوم قطع برق مصرفی پمپ های آب چاههای کشاورزی در ساعات پیک شبکه برق (11الی15)تاکید کرد: کشاورزان با برنامه‌ریزی مناسب و هماهنگی با شرکای چاه¬های کشاورزی ضمن جلوگیری از آسیب دیدن درختان به علت آبیاری در ساعات گرم و نیز کاهش تبخیر آب در این ساعات، به گذر مطمئن و بدون خاموشی از پیک تابستان سال جاری کمک می کنند.

وی با بیان اینکه گذر از بحران برق و آب همت تمامی مشترکین  بویژه مشترکین کشاورزی را می طلبد، تاکید کرد:  اصلاح الگو ، بهینه سازی و  مدیریت مصرف در این بخش علاوه بر  منافع مشترکین، منافع ملی ، صنعت برق و صنعت آب را در پی دارد.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق تبریز تصریح کرد: انتقال ساعات آبیاری باغات و زمین‌های کشاورزی از ساعات گرم روز به ساعات دیگر به پیروی از سنت پیشینیان، مهمترین اقدامی است که می‌توان در جهت صرفه‌جویی در مصرف آب و مدیریت مصرف  برق انجام داد.

وی ضمن تشکر از همکاری کشاورزان محترم در طرح‌های تشویقی مدیریت مصرف در سال‌های‌اخیر، به مبالغ تشویق‌های پرداخت شده به مشترکین محترم شهرستان اسکو اشاره نمود.

در این جلسه که در محل فرمانداری اسکو و با حضور بخشدار اسکو، معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق تبریز، نمایندگان آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی و  جمعی از مشترکین کشاورزی برگزار گردید، بخشدار مرکزی اسکو به تشریح ضرورت مدیریت مصرف آب و برق پرداخت و آن را هم راستا با سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دانست.

احد ماهری تاکید کرد: همکاری کشاورزان در طرح‌های مدیریت مصرف آب و برق علاوه بر این‌که یک وظیفه ملی است کمک شایانی در راستای مدیریت بحران کم‌آبی در منطقه و نیز گذر موفق از پیک برق در تابستان  خواهد بود.

 وی افزود، شایسته است ادارات محترم برق، آب و جهاد کشاورزی برای حل مشکلات کشاورزان و تسریع استفاده از تکنولوژی‌های نوین آبیاری تلاش مضاعف و مساعدت لازم را انجام دهند.

در انتهای این جلسه مسئولین و مدیران حاضر به سوالات کشاورزان پاسخ دادند. گفتنی است جلسات مشابهی با هدف تشریح طرح‌های تشویقی مدیریت مصرف برای مشترکین کشاورزی در شهرستان‌های خسروشاه و آذرشهر نیز برگزار گردیده است.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار