کد خبر: ۱۵۷۲۶
تاریخ انتشار : ۱۱:۴۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
جوان ۲۹ ساله‌ای که در شهرهای مختلف کشور دست به سرقت کابل برق می‌زد در اراک دستگیر و با حکم دادگاه به ۱۵۵ سال زندان محکوم شد.
به گزارش برق نیوز، اين جوان كارتن‌خواب در بازجويي‌ها علاوه بر 31فقره سرقت، به 2قتل در پايتخت اقرار كرد.7ارديبهشت‌ماه امسال مأموران پليس شهرستان شازند اراك هنگام گشتزني به جواني كه روي پل عابرپياده ايستاده بود مشكوك شدند و او را زيرنظر گرفتند. آنها وقتي ديدند كه او درحال سرقت كابل برق است براي دستگيري‌اش وارد عمل شدند. سارق جوان اما به محض ديدن پليس پا به فرار گذاشت اما در نهايت عمليات تعقيب و گريز به دستگيري او منجر شد. مأموران در بازرسي وسايل وي حدود 30كيلوگرم كابل برق كشف كردند كه همان روز سرقت كرده بود.

    سرقت‌هاي سريالي

سارق 29ساله به نام حميد براي تحقيقات به پليس آگاهي شهرستان شازند اراك منتقل شد و در بازجويي‌ها اقرار كرد كه براي تأمين مخارج زندگي دست به سرقت زده است. هرچند در ابتدا اصرار داشت كه فقط اين سرقت را انجام داده اما وقتي با انجام انگشت‌نگاري و استعلام، مشخص شد كه او سابقه‌دار است و پيش از اين به زندان رفته، وي مجبور به اقرار شد. حميد در بازجويي‌ها چنين گفت: حدود 5سال پيش به‌خاطر اختلافاتي كه از كودكي با پدرم داشتم از خانه‌مان در يكي از شهرستان‌هاي غربي كشور فرار كردم و مجبور شدم براي تأمين مخارج زندگي‌ام سرقت كنم. فقط هم كابل برق مي‌دزديدم.

وي ادامه داد:چون كارتن‌خواب بودم به شهرهاي مختلف سفر مي‌كردم از اصفهان و كاشان و قزوين گرفته تا شهرهاي ديگر. پس از سرقت هم دوباره به شهر ديگري كوچ مي‌كردم و در جاهاي مختلف مثل پارك‌ها، كوه يا كنار خيابان مي‌خوابيدم. جاي مشخصي براي زندگي نداشتم. وي درخصوص اينكه در سرقت‌ها تنها بوده يا همدستي داشته است، گفت: اوايل در سرقت‌ها همدست داشتم اما او در يكي از شهرستان‌ها تصادف كرد و فوت شد. پس از آن به تنهايي سرقت مي‌كردم تا خرج خودم و خريد مواد را تأمين كنم. همه‌‌چيز مصرف مي‌كنم از هروئين و شيشه گرفته تا ترياك و قرص‌هاي روانگردان. درواقع هرچيز كه به دستم برسد مصرف مي‌كنم.

    راز 2جنايت در سينه سارق

حميد پس از اقرار به سرقت‌هاي سريالي بازداشت شد و درحالي‌كه بازجويي از وي همچنان ادامه داشت، او راز2جنايت در پايتخت را فاش كرد. وي گفت: نخستين جنايت را محرم سال93در منطقه يوسف‌آباد كنار اتوبان كردستان انجام دادم و پيرزني را به قتل رساندم. آن روز قصد سرقت از پيرزن را داشتم اما او مقاومت كرد. همين شد كه با هم درگير شديم و با آجرضربه‌اي به سرش زدم و او را كشتم. وي درخصوص دومين جنايت كه زمستان سال94 در غرب پايتخت انجام داده است، گفت: آن روز به پاركي در منطقه جنت‌آباد رفتم و دختر و پسري را در آلاچيق پارك ديدم.

پسرجوان گفت چرا چپ نگاه مي‌كني، من هم به او تذكر دادم كه همين باعث درگيري ما شد. آنقدر عصبي بودم كه با چاقو ضربه‌اي به او زدم و فرار كردم. وي ادامه داد: در اين مدت بارها خواستم به كلانتري جنت‌آباد بروم و خودم را تسليم كنم اما نتوانستم. اما واقعا پشيمانم و به‌خاطر عذاب وجداني كه لحظه‌اي رهايم نمي‌كرد تصميم گرفتم راز هر دو جنايت را فاش كنم تا به آرامش برسم.

به گزارش همشهري، اين متهم پس از اقرار به 2جنايت در پايتخت و 31فقره سرقت كابل برق در نقاط مختلف كشور در دادگاه بخش زاليان اراك پاي ميزمحاكمه رفت و به ازاي هر سرقتي كه انجام داده بود به 5سال زندان يعني جمعا 155سال زندان محكوم شد. از سوي ديگر با توجه به اعتراف وي به جنايت در پايتخت، پرونده به دادسراي امور جنايي تهران فرستاده شد و چون پرونده مشابهي درخصوص جنايت در پارك غرب پايتخت، پيش روي قاضي محسن مديرروستا بازپرس شعبه ششم دادسراي امور جنايي مطرح بود، ‌پرونده براي رسيدگي بيشتر در اختيار وي قرار گرفت و او دستور انتقال متهم به دادسرا را صادر كرد تا ابعاد پنهان ماجرا آشكار شود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار