کد خبر: ۱۵۷۶۰
تاریخ انتشار : ۱۶:۱۷ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
بمنظور ایجاد هماهنگی هاي اوليه حوزه هاي ستادي و تهيه اطلاعات از نواقص احتمالي برنامه ريزي در زمان بحران به دستور مهندس شاپور حدادی پور مدیر امور برق شهرستان گلپایگان، مانوری تحت عنوان مانور بحران برق،در گلپایگان برگزار گردید
به گزارش برق نیوز نیوز؛با توجه به ضرورت آمادگی پرسنل واحد عملیات اداره امور برق شهرستان گلپایگان و بمنظور ایجاد هماهنگی های اولیه حوزه های ستادی و تهیه اطلاعات از نواقص احتمالی برنامه ریزی در زمان بحران،به دستور مهندس شاپور حدادی پور مدیر امور برق شهرستان گلپایگان، مانوری تحت عنوان مانور بحران برق،ساعت ۵ صبح روز جمعه مورخ ۹۵/۰۳/۲۸ برگزار گردید.

 به گفته مهندس مهدی زاده رییس واحد بهره برداری اداره امور برق شهرستان گلپایگان، در این مانور تعداد ۱۰ اکیپ، متشکل از اکیپ های عملیاتی و پیمانکاری شهرستان گلپایگان و اکیپ های معین مستقر در شهرستان های شاهین شهر، فریدن و خوانسار با خودروهای عملیاتی ،شامل دو دستگاه جرثقیل، دو دستگاه بالابر، سه دستگاه خودرو کمک دار، ۵دستگاه خودرو عملیاتی سبک و چهار دستگاه خودرو سواری در محل مانور حاضر شدند وبه انجام عملیات مانور بحران فرضی پرداختند.

مطابق با سناریوی پیشنهادی برای این مانور ،بروز یک طوفان شدید باعث تخریب حدود ۶ کیلومتراز شبکه ها و تأسیسات  برق در تاریخ ۹۵/۰۳/۲۸ در شهرستان گلپایگان شده بود که  رئیس و یا جانشین کمیته مدیریت بحران، پس از مطلع شدن از این موضوع، به منظور شناسائی و حجم برآورد اولیه خسارت، سریعاً نسبت به استعلام از شهرستان مربوطه اقدام نموده و مراتب را سریعاً به اعضای کمیته مدیریت بحران ستاد اطلاع رسانی می نماید.

کمیته مدیریت بحران با داشتن اطلاعات اماکن مهم و استراتژیک شهرستان و همچنین هماهنگی با مسئولین ستاد مدیریت استان، نسبت به برنامه ریزی و فراخوان شهرستانهای معین و جانشین با امکانات مورد نظر برای بازسازی سریع شبکه و برق رسانی به مشترکین حساس و سایر مشترکین شهرستان اقدام می نمایند.

مهندس حدادی پور در حاشیه این مانور با بیان اینکه هدف از اجرای این مانور ایجاد هماهنگی های اولیه حوزه های ستادی و تهیه اطلاعات از نواقص احتمالی برنامه ریزی های مدیریت بحران می باشد از دیگر اهداف اجرای این مانور بیان کرد:  ایجاد هماهنگی و برنامه ریزی آموزشی برای شهرستانهای معین دررسیدگی به بحرانها هنگام بروز شرایط سخت، برنامه ریزی برای تهیه ابزارآلات مورد نیاز در رسیدگی به شرایط بحران، ارتقاء روحیه همکاری و هماهنگی بین سازمان در پاسخگوئی به حوادث و تجربه مدیریت همزمان گروههای عملیاتی در مکانهای مختلف از دیگر اهداف اجرای این مانور بوده است.

وی در پایان این مانور که ساعت ۱۰ صبح به پایان رسید  ضمن بیان اهمیت اجرای مانورهای این چنینی در راستای آمادگی در شرایط بحران خاطر نشان کرد: انجام مانورهای فرضی در شرایط عادی به آمادگی ذهنی و روحی نیروها و آمادگی سخت افزاری و نرم افزاری ادارات، جهت رساندن خسارات و تلفات به حداقل کمک بسیار زیادی می نماید.

حدادی پور در خاتمه پس ازحضور در جمع پرسنل عملیات برق شهرستان های گلپایگان، خوانسار، شاهین شهر و فریدن ضمن قدردانی و تشکر از اجرای منظم و بابرنامه مانور بحران، ضمن آرزوی سلامتی و قبولی طاعات و عبادات ایشان از خداوند با تقدیم هدایایی از این پرسنل تقدیر بعمل آورد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار