کد خبر: ۱۶۰۹۲
تاریخ انتشار : ۱۵:۳۷ - ۱۵ تير ۱۳۹۵
رئیس اداره برق جیرفت خبر داد:
مدیر امور برق شهرستان جیرفت با اشاره به مصرف بالا برق و خسارت ۲ میلیارد ریالی به شبکه ، گفت: مصرف بالای برق مشترکان در سه هفته اخیر به علت گرمی هوا موجب سوختن یک پست زمینی و قطعی برق در بخشی از شهر جیرفت شد.
به گزارش برق نیوز، به نقل از دقیانوس ما عباس انجم شعاع افزود: به علت گرمی هوا و در نتیجه افزایش مصرف برق در شهرستان جیرفت طی چند روز گذشته سه پست برق از مدار خارج و سبب قطعی برق در مناطقی از شهر جیرفت شد.

وی گفت: با تلاش نیروهای اتفاقات برق و تقویت شبکه این سه پست به مدار برگشت داده و مشکل برق در این سه منطقه رفع شد.

وی بیان کرد: امروز به علت مصرف بالای برق یک واحد پست زمینی در محله بیمارستان کاشانی به طور کامل سوخت و از مدار خارج شد که با خروج این پست از مدار این محله از ساعت ۱۲ تاکنون بدون برق است.

مدیر امور برق شهرستان جیرفت گفت: بیمارستان کاشانی جیرفت هم اکنون از طریق موتور دیزل تامین برق می شود و در تلاش هستیم با انتقال یک دستگاه پست زمینی به این محل مشکل قطعی برق را در اسرع وقت برطرف کنیم.

وی اظهار کرد: مصرف برق در جیرفت امروز به ۹۱ مگاوات رسید که این میزان مصرف از مرز هشدار هم گذشته است.

انجم شعاع افزود: وضعیت مصرف برق در شهرستان جیرفت با توجه به ماه های پیش رو و گرمی هوا نگران کننده است و با توجه به مصرف بالای برق چند روز گذشته دو میلیارد ریال خسارت به شبکه توزیع برق شهرستان وارد شده است.

وی تصریح کرد: در صورت تداوم مصرف بی رویه برق در جیرفت شاهد خاموشی های ناخواسته ای خواهیم بود که مصرف کنندگان در آن نقش دارند.

وی استفاده از وسایل سرمایشی استاندارد و پربازده، خاموش کردن وسایل برقی اضافی، مدیریت سرمایشی منازل با وسایل موجود و استفاده نکردن از وسایل پر مصرف برقی در زمان اوج مصرف را از مهمترین راه های کمک به جلوگیری از خاموشی ها و خسارت به شبکه توزیع برق عنوان کرد.

شهرستان جیرفت با ۲۸۰ هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
علی دهقان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
0
0
متأسفانه این مدیر محترم فقط مصرف مشترکین و گرمی هوا را عامل خسارت معرفی کرده‌اند. در حالی که عدم انجام پیش‌بینی‌های مناسب، آماده‌نبودن شبکه، نبودن تجهیزات حفاظتی کافی، و دیگر دلایل از این دست نقش بسیار مؤثرتری در پیش‌گیری از این این حوادث دارند.
حسن
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
0
0
لطفا اگر...هزینه های کلمپه و پسته و .. و ...و ... به ... و ... و ... را صرف بهسازی این پست می کردند قطعا خاموشی رخ نمی داد... ضمنا این خاموشی گسترده در عددسازیهای ....گم خواهد شد.... از ماست که برماست.... آقایان مسیول آیا می دانید در اعداد و ارقام چه کلاهی سرتان گذاشته می شود؟
سازگار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
0
0
متاسفانه مسوولین ... و بعضا برخی از مدیران توزیع با آمار سازی و عدد سازی و پرداختن به کارهای حاشیه ای مردم را گرفتار کرده اند و عملا فعالیتهای فنی و توجه به شبکه تعطیل شده است و نمایش و نمایش و نمایش و....
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار