کد خبر: ۱۶۱۲۰
تاریخ انتشار : ۱۰:۱۴ - ۲۰ تير ۱۳۹۵
رئیس جمهور ترکمنستان با اشاره به افزایش میزان تولید انرژی برق در این کشور، از برنامه «عشق‌آباد» برای صادرات برق به پاکستان و هند خبر داد. نیروگاه برق جدید «وطن» واقع در استان «لباب» در شرق ترکمنستان با حضور رئیس جمهور و هیات دولت این کشور امروز به بهره‌برداری رسید.
نیروگاه برق جدید «وطن» واقع در استان «لباب» در شرق ترکمنستان با حضور رئیس جمهور و هیات دولت این کشور امروز به بهره‌برداری رسید.

«قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در این مراسم گفت: ترکمنستان با احداث نیروگاه‌های جدید موفق به افزایش تولید برق شده است و قصد دارد در آینده نزدیک صادرات برق خود را به هند و پاکستان نیز صادر کند.

وی افزود: با توجه به طرح احداث خط لوله گاز «ترکمنستان-افغانستان-پاکستان-هند» توافقاتی صورت گرفته‌ است که هم‌زمان با اجرای این طرح، احداث خط انتقال برق ترکمنستان به این کشورها نیز ایجاد شود.  

راه‌اندازی نیروگاه برق جدید ترکمنستان در حالی است که معاون رئیس‌جمهور ترکمنستان از افزایش میزان تولید برق این کشور در 4 ماه اول سال جاری میلادی و برنامه این کشور برای افزایش صادرات این  انرژی به کشورهای همسایه از جمله ایران خبر داد.

«شاه‌محمد  دوردولی‌اف» معاون رئیس جمهور ترکمنستان در امور شهرسازی و صنعت انرژی برق، چندی پیش در جلسه هیات دولت این کشور گفت: در 4 ماه اول سال جاری میلادی(2016) نیروگاه‌های ترکمنستان 7 میلیارد و 602 میلیون کیلووات ساعت برق تولید کرده‌ که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی 1.6 درصد افزایش یافته‌ است.

دوردولی‌اف چندی پیش از تکمیل و تهیه کامل طرح جدید خط انتقال برق میان شهرهای «مرو» (ترکمنستان) و شهر مشهد خبر داده بود.

به گفته این مقام عالی رتبه دولت ترکمنستان، طرح جدید در چهارچوب سند یادداشت تفاهم بین دولت ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایران در زمینه همکاری جهت احداث خط  انتقال برق «مرو- مشهد» پس از بررسی‌های کارشناسی، تهیه و تدوین شده‌ است.

وی افزود: طرح جدید در راستای افزایش حجم صادرات انرژی برق ترکمنستان به جمهوری اسلامی ایران و نیز در راستای اجرای توافقات سران 2 کشور به مورد اجرا گذاشته می‌شود.

ترکمنستان هم اکنون بخشی از انرژی برق خود را به افغانستان و ایران به صورت دائم و به تاجیکستان نیز به صورت دوره‏‌ای صادر می‌کند.
برچسب ها: نیروگاه برق ، fvr ، برق
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار