کد خبر: ۱۶۲۵۱
تاریخ انتشار : ۰۹:۳۱ - ۲۶ تير ۱۳۹۵
جلسه معارفه هیات بازرسی استان گیلان با حضور مهندس بلبل آبادي مدير عامل شرکت سهامي برق منطقه اي گيلان، آقای حاجی محمدی جانشین بازرس کل استان گیلان و هیات همراه و معاونین و مدیران شرکت سهامي برق منطقه اي گيلان در سالن کنفرانس شرکت برگزار شد.
به گزارش برق نیوز، جلسه معارفه هیات بازرسی استان گیلان  با حضور مهندس  بلبل  آبادي مدير  عامل  شرکت  سهامي  برق  منطقه اي  گيلان، آقای حاجی محمدی جانشین بازرس کل استان گیلان و هیات همراه و معاونین و مدیران شرکت  سهامي  برق  منطقه اي  گيلان در سالن کنفرانس شرکت برگزار شد.

اهمیت بازرسی

در این جلسه آقای مهندس  بلبل  آبادي  با مهم دانستن بازرسی بیان داشت:
کارکنان شرکت می توانند از رهنمودهای هیات بازرسی استان نهایت بهره برداری را در جهت بهبود و اصلاح فرایندهای کاری خودشان داشته باشند. انجام بازرسی می تواند تعامل سازنده،  ارزشمند و بسیار خوب را بین سازمان بازرسی و شرکت  برق  منطقه اي  گيلان ایجاد کند. این تعاملات و روابط نزدیک می تواند برای هیات بازرسی فرصتی ایجاد کند تا با چالش ها، مشکلات و مسائل صنعت برق کشور و از جمله صنعت برق استان گیلان از نزدیک آشنا شوند.

 مشترکین  صنعت برق گیلان

مدير  عامل  شرکت  سهامي  برق  منطقه اي  گيلان در خصوص مشترکین  صنعت برق گیلان  بیان داشت: یک میلیون و306 هزار مشترک در بخش توزیع  نیروی  برق در بخشهای خانگی، صنعتی، تجاری، کشاورزی و ... و 5 مشترک  فوق  توزیع  و صنعتی شامل شرکت سیمان خزر، مجتمع فولاد گیلان، صنایع سیمان گیلان سبز، مجتمع فولاد خزر و شرکت روکش آریا پویا(پارکو) در سطح استان گیلان از نعمت  انرژی برق بهره مند هستند .

ظرفیت  منصوبه

 وی  اضافه کرد: ظرفیت منصوبه و نامی تولید انرژی برق در گیلان 2816  مگاوات است که از سه  نیروگاه سوخت  فسیلی و سه نیروگاه تجدید پذیر بادی و آبی منجیل و آبی سد تاریک برای تولید انرژی برق بهره  می گیریم .

پیک بار

مهندس  بلبل  آبادي  با اشاره به پیک بار استان گیلان در سال 94، بیان داشت:
بیشترین  مصرف  استان گیلان یعنی  پیک بار غیر همزمان  در 25 مرداد ماه سال  گذشته، 1542 مگاوات  بود که با توجه به ظرفیت منصوبه و نامی تولید انرژی برق در گیلان (2816 مگاوات )، خوشبختانه استان گیلان از بابت تولید انرژی برق در حال حاضر با توجه به نیاز مصرف استان گیلان با هیچ گونه مشکلی روبه رو نیست. و تولید بیشتر از مصرف می باشد و مازاد انرژی برق تولیدی گیلان به استانهای همجوار مانند مازندران ، آذربایجان ،تهران و زنجان صادر می شود  و همچنین  با خط  ارتباطی230  کیلوولت  امکان  تبادل انرژی با کشور همسایه جمهوری آذربایجان هم فراهم است که حسب ضرورت و درخواست، کار تبادل  انرژی صورت می گیرد.

ظرفیت منصوبه پستها و طول خطول انتقال

مدير  عامل  شرکت سهامي برق منطقه اي گيلان با اشاره به ظرفیت منصوبه پستها و طول خطول انتقال، افزود:
در بخش انتقال و فوق توزیع، سطوح ولتاژی400 کیلوولت ، 230 کیلوولت ،132 کیلوولت  و63  کیلوولت در حوزه ماموریت کاری شرکت سهامی  برق منطقه ای  گیلان است. در بخش انتقال و فوق توزیع، میزان ظرفیت منصوبه پستها حدود 6770 مگاولت آمپر بوده و طول خطوط فوق توزیع و انتقال شرکت در بخشهای 400، 230،132 و 63 کیلوولت حدود 2850 کیلومتر مدار است.

تنگناهای مالی

 وی اضافه کرد: در بخش انتقال و فوق توزیع  با توجه به تنگناهای مالی سال های اخیر ، متناسب با رشد مصرف  سالانه ، سرمایه گذاریهای  لازم  صورت نگرفته است. اما کارکنان متعهد، متخصص و زحمتکش شرکت برق منطقه ای گیلان علی رغم همه این مشکلات با پشتکار و جدیت نهایت سعی و تلاش خود را انجام داده اند تا در پروسه های زمانی کوتاه مدت و درازمدت(2 الی 3 سال)بر این مشکلات غلبه نمایند.

راهکارهای غلبه بر تنگناهای مالی

مهندس  بلبل آبادي با اشاره به عملکرد شرکت سهامی  برق منطقه ای گیلان برای غلبه بر تنگناهای مالی، بیان داشت:
  از جمله کارهای انجام شده در این زمینه استفاده از فاینانس خارجی بوده که شرکت برق گیلان بحث استفاده از خط اعتباری چین را در طی یک سال و نیم گذشته دنبال کرده است. بحث تامین اعتبار از طریق مناقصه بین المللی  در خصوص احداث 6 دستگاه پست انتقال و فوق توزیع و تجهیزات مرکز دیسپاچینگ جمعا با مبلغ اعتباری 237 میلیارد تومان مورد دیگری است که به زودی عملیاتی و اجرایی می شود. و بحث استفاده از ماده 56 قانون الحاق هم برای فاینانس داخلی، جمعا با اعتباری حدود 25 میلیارد تومان در حال پیگیری است.

روند تغييرات شاخص كاهش تلفات بخش انتقال و فوق توزیع

مهندس  بلبل  آبادي  با اشاره به روند تغييرات شاخص كاهش تلفات بخش انتقال و فوق توزیع ، بیان داشت:
میزان تلفات بخش انتقال و فوق توزیع در سال 91، 17/2 درصد بود که این میزان در سال 92 به 10/2 تقلیل یافت.که با تلاش کارکنان صنعت برق گیلان این مقدار در سال 93 به 71/1 و در سال 94 به 69/1 کاهش یافت. که این میزان تلفات، پائین ترین میزان تلفاتی است که می تواند وجود داشته باشد که عملکرد صنعت برق گیلان در این زمینه بسیار موفقیت آمیز و مثال زدنی است.

3 محور اساسی  برای پشت سر گذاشتن پیک تابستان امسال

مهندس بلبل آبادی  مدیر عامل شرکت  سهامی برق  منطقه ای  گیلان با بیان اینکه شرکت  سهامی  برق منطقه ای  گیلان  3 محور اساسی  را جهت پشت سر گذاشتن پیک تابستان امسال مد نظر  قرار داده است، افزود:
این 3 محور اساسی مدیریت مصرف،توسعه شبکه علی رغم تنگناهای مالی و سرمایه گذاری در بخش انرژیهای تجدید پذیر می باشد. که خوشبختانه شرکت  سهامی برق  منطقه ای  گیلان در هر سه محور تمام تلاش خود را کرده است و به موفقیت های چشمگیری نیز دست پیدا کرده است.

اهمیت بازرسی

در ادامه جلسه آقای حاجی محمدی جانشین بازرس کل استان گیلان با اشاره به اهمیت بازرسی بیان داشت:
در زندگی شخصی، افراد باید از خودشان مراقبت کنند. در سیستم اداری علاوه بر مراقبت نفسانی، واحدهای مختلفی برای نظارت وجود دارند اما برای عملکرد بهتر سیستم های اداری و دستگاههای اجرایی نیاز به تشکیلات فرادستگاهی جهت نظارت می باشد که سازمان بازرسی یکی از این سیستم های نظارتی است. که علاوه بر نظارت بر اجرای صحیح قانون، بر حسن جریان امور نیز نظارت دارد.

وظائف سازمان بازرسی

جانشین بازرس کل استان گیلان در خصوص وظائف سازمان بازرسی بیان داشت:
دستگاههای اجرایی به دلیل ماهیت کارشان و درگیریهای مختلفی که با آن سر و کار دارند در انجام کارها به روشها و شیوه خاصی عادت کرده اند که احتمال اینکه از ایرادهای کار خود اطلاع نداشته باشند، وجود دارد.که سازمان بازرسی از مهمترین و جامع ترین سیستم های نظارتی است که نظارت عام دارد. این نظارت بخشهای مختلف بودجه عمومی، منابع داخلی ، مباحث مدیریتی و اداری را شامل می شود. و به عبارتی عملکرد صفر تا صد دستگاهها را رصد و نظارت می کنند و این جایگاه را قانون برای آن در نظر گرفته است. بنابراین وجود دستگاهی مانند سازمان بازرسی برای سالم نگه داشتن دستگاههایی که سالمند و جلوگیری از سوء جریانهایی که ممکن است در دستگاهی وجود داشته باشد ضرورت دارد.

انواع بازرسی

آقای حاجی محمدی با اشاره به انواع مختلف بازرسی، افزود:
بازرسی برنامه ای از شرکتها در زمانهای مشخص و در حیطه های خاصی انجام می گیرد و اگر چه دارای محورهای مشخصی است اما محدودیتی در این زمینه برای سازمان بازرسی وجود ندارد. از دیگر انواع بازرسی،  بازرسیهای فوق العاده و موردی است.که در همه انواع بازرسیها مبنا قانون و مقررات است. قانون به معنای عام مد نظر است و ایرادهای احتمالی بر مبنای قانونی صورت می گیرد.

تعامل دستگاهها جهت برطرف کردن چالشها

ایشان با اشاره به اهمیت تعامل دستگاهها جهت برطرف کردن چالشها بیان داشت:
نظارت بر معاملات و تصمیمات و حل اختلافات بین دستگاههای اجرایی و مشکلاتی که دستگاههای اجرایی با آن مواجه هستند از دیگر وظائف سازمان بازرسی است. در دستگاههای اجرایی دغدغه ها و مسائلی وجود دارد که خود آن سازمان از برطرف کردن آن ناتوان است. اگر پیشنهادهای اصلاحی در این گونه موارد با اسناد و مدارک منطقی به سازمان بازرسی ارائه شود، این سازمان با ارائه این مستندات به مسئولین مافوق در جهت رفع این مشکلات اقدام خواهد کرد. انتظار این است که مشکلات در اسرع وقت و بهنگام برطرف شود تا علاوه بر از دست دادن زمان از تاثیر گذاری بیشتری برخوردار باشد.
این جلسه با معرفی هیات سازمان بازرسی خاتمه یافت.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار