کد خبر: ۱۶۳۸۷
تاریخ انتشار : ۱۲:۴۶ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
به کمک فرایندهای نمایش داده شده در تصویر می توان از توده های زیستی، انرژی، به صورتهای الکتریکی، گرمایی و یا شیمیایی بدست آورد که این فرایندها در سه دسته کلی ترموشیمیایی، فیزیکی- شیمیایی و بیولوژیکی تقسیم میشوند.
به گزارش برق نیوز، زیست توده (به انگلیسی: Biomass) یا بیومس یک منبع تجدید پذیر انرژی است که از مواد زیستی به دست می‌آید. به‌طورکلی کلیه زباله‌هایی که منشاء زیستی داشته باشند و از تکثیر سلولی پدید آمده باشند بیومس نامیده می‌شوند.

مثال هایی از منابع بیومسی: 1-جنگل ها و ضایعات جنگلی 2-محصولات و ضایعات کشاورزی، باغداري و صنایع غذایی 3-فضولات دامی 4-فاضلاب‌هاي شهري 5-فاضلاب‌ها، پسماندها و زائدات آلی صنعتی 6-ضایعات جامد زباله‌هاي شهري

به کمک فرایندهای نمایش داده شده در تصویر زیر، می توان از توده های زیستی، انرژی، به صورتهای الکتریکی، گرمایی و یا شیمیایی بدست آورد که این فرایندها در سه دسته کلی ترموشیمیایی، فیزیکی- شیمیایی و بیولوژیکی تقسیم میشوند.

در اکثر این فرایندها محصولات تولیدی شامل 3 دسته گازهای اشتعال پذیر، جامدات اشتعال پذیر و سوختهای مایع هستند.

انتخاب بهترین نوع فرایند برای تولید انرژی از بایومس به نوع ، ساختار مولکولی، ترکیب درصد و مقدار بایومس بستگی دارد. به طور کل فرایندهای ترموشیمیایی برای بایومس های با رطوبت کمتر از 50 % و فرایندهای فیزیکی شیمیایی و بیولوژیکی برای بایومس های با رطوبت بالای 50 % مناسب می باشند. اما امروزه با توجه به موارد ذکر شده، فرایندهای بیولوژیکی نسبت به دو نوع فرایند دیگر بیشتر مورد توجه قرار دارد.


ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار