کد خبر: ۱۶۴۵۲
تاریخ انتشار : ۱۸:۰۴ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
مدیرعامل برق منطقه‌ای گیلان خبر داد:
دفتر تحقیقات شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان اجرای طرح بررسی فنی و اقتصادی به‌کارگیری از شمع‌های مارپیچ به عنوان زیربنای برج‌های خطوط برق منطقه‌ای استان را به عهده دارد.
به گزارش برق نیوز، عظیم بلبل‌آبادی در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان گفت: دستیابی به روشی به منظور برطرف کردن مشکلات احداث خطوط انتقال نیرو که همراه با افزایش سرعت اجرا و قابلیت اطمینان خط بوده و کاهش هزینه‌های اجرایی را دربر داشته باشد، حائز اهمیت است.

بلبل‌آبادی در ادامه از بررسی بارگذاری و تحلیل سازه‌ای برج‌های خط 63 کیلوولت دومداره مورد استفاده در گیلان خبر داد و بیان کرد: مقایسه فنی و اقتصادی طرح مذکور با برج‌های 63 کیلوولت AA، NN، CC و ارائه طرح بهینه برج‌های 63 کیلوولت دومداره در استان برنامه‌ریزی شده است.

وی به بررسی فنی و اقتصادی به‌کارگیری از شمع‌های مارپیچ به عنوان زیربنای برج‌های خطوط برق منطقه‌ای گیلان اشاره کرد و بیان داشت: پروژه‌ها برای طرح در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گیلان در راستای ارتقای بهره‌وری پیشنهاد شده است.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه اعتبارات اجرای طرح مذکور از تبصره 16 قانون بودجه سال 95 تامین می‌شود، تصریح کرد: دفتر تحقیقات شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان اجرای طرح بررسی فنی و اقتصادی به‌کارگیری از شمع‌های مارپیچ به عنوان زیربنای برج‌های خطوط برق منطقه‌ای استان را به عهده دارد.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به طراحی و ساخت سیستم برخط مانیتورینگ سل‌های باتری و شارژ پست‌های انتقال و فوق توزیع، خاطرنشان کرد: ساخت سیستم مانیتورینگ مذکور به منظور به‌کارگیری در پست برق اجرایی می‌شود.

وی به استفاده از خانواده برج‌های NN، AA و CC با دهانه‌های حدود 270 تا 290 متر در اقلیم‌های مختلف آب و هوایی سبک و متوسط، سنگین و فوق سنگین اشاره کرد و گفت: استفاده از برج‌های مذکور با توجه به بارگذاری اولیه سنگین ممکن است اما به طور قطع از نظر اقتصادی بهینه نبوده و هدف این پروژه طراحی بهینه برج‌های جدید در مناطق مختلف گیلان است.

بلبل‌آبادی به کاهش احتمال خروج پست برق از مدار به دلیل به‌کارگیری از سیستم مذکور اشاره کرد و بیان داشت: کاهش هزینه‌های تامین تجهیزات مانیتورینگ و افزایش رضایتمندی مشترکان در اثر کاهش خاموشی از اهداف طراحی و ساخت سیستم برخط مانیتورینگ سل‌های باتری و شارژ پست‌های انتقال و فوق توزیع در گیلان است.
منبع: ایلنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار