کد خبر: ۱۶۴۶۲
تاریخ انتشار : ۱۱:۵۹ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
نمايشگاه بين المللي صنعت برق مشهد یکی از رخدادهای بزرگ صنعتي و تجاري استان در اين حوزه به شمار می رود كه سالانه با حضور جمع زیادی از شركت هاي توانمند داخلي و خارجي در زمينه صنعت برق برپا مي شود.
به گزارش برق نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری نمایشگاه های ایران، این نمایشگاه فرصت بسيار مناسبی است تا شركت هاي فعال در اين صنعت دستاوردها و محصولات خود را در معرض بازديد دست اندركاران و متخصصان اين صنعت قرار دهند و با در نظر گرفتن روند تقاضاي بازارها و سمت و سوي رشد اين صنعت، فعاليت ها و نوآوري هاي آتي خود را هدايت کنند.

بنا به آمارها اقتصاد برق ایران بیش از 30 میلیارد دلار ارزش دارد و سالانه بر این مقدار افزوده می‌شود و برگزاری مستمر نمایشگاه های تخصصی صنعت برق، زمینه ای مساعد برای توسعه روز افزون این صنعت و افزایش رونق در روابط فنی و تجاری کشورمان را فراهم می کند.

در حال حاضر موقعیت جغرافیایی ایران آن را به عنوان مرکز دیسپاچینگ (کنترل کننده سطح ولتاژ و مصرف برق ) منطقه معرفی کرده و در شرایطی که ایران به بسیاری از کشورهای همجوار خود برق صادر می کند برگزاری نمایشگاه های بین المللی و منطقه ای این صنعت به عنوان آورد گاهی از دانش، تجربه و توانمندی می تواند نقش موثری در توسعه روز افزون این صنعت در کشور داشته باشد.

کارشناسان این صنعت معتقدند توسعه و ایجاد همکاری های مشترک و گسترش  شناخت و تسهیل تبادل دانش و تجربه برای اقشار مختلف مرتبط بابخش برق، اعم از تصمیم سازان، تصمیم گیران، صنعتگران، دانشگاهیان و دیگر آحاد جامعه باید از جمله اهدافی باشد که در این گونه نمایشگاه ها دنبال شود.

همچنین برگزاری نمایشگاه های بین المللی صنعت برق فرصتی را فراهم می سازد تا بر اساس اصل 44 قانون اساسی و رویکرد جدید صنعت برق که بر مقوله خصوصی سازی و بهره گیری از توانمندی های بخش خصوصی و غیر دولتی و ایجاد شرایطی برای جذب سرمایه گذاری های خارجی در صنعت برق استوار شده است، فضای مناسبی برای همه عوامل تولید، انتقال و توزیع کننده کالا و تجهیزات برق فراهم گردد.

بنا به نظر کارشناسان برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست تاثیرات زیادی در رونق اقتصادی استان و کشور دارد، به طوری که در چنین نمایشگاه‌هایی مصرف کننده می‌فهمد برخی از اجناسی را که تاکنون از بازارهای خارجی تهیه می‌کرده، در بازار داخلی نیز موجود است همچنین تولیدکنندگان نیز با نیازهای مصرف‌کنندگان بیشتر آشنا می‌شوند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار