کد خبر: ۱۶۵۵۷
تاریخ انتشار : ۱۴:۲۹ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
ویژگی های کار در امورهای نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه شبکه های فشار متوسط شرق و غرب مشهد تنها به رعایت ایمنی معطوف نمی شود. دقت، رعایت قوانین، صبوری، سرعت عمل، نظم و انضباط و... همه مورد توجه است.
به گزارش برق نیوز؛ ویژگی های کار در امورهای نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه شبکه های فشار متوسط شرق و غرب مشهد تنها به رعایت ایمنی معطوف نمی شود.

دقت، رعایت قوانین، صبوری، سرعت عمل، نظم و انضباط و... همه مورد توجه است اما در این امورها به ارتقاء روحیه، تقویت جسم و ایجاد نشاط کاری، نگاهی تازه و نو وجود دارد، نگاهی که در سایر محیط های کارگری و کارمندی کمتر به چشم می خورد.

مهندس سیدابوالفضل اشرف زاده مدیر امور نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه شبکه های فشار متوسط در رابطه با فعالیت 140 نفر پرسنل در امور نت شرق از ابتدای صبح تا آخرین لحظات کاری صحبت های قابل تأملی می کند.

وی می گوید: فعالیت همکاران از ساعت 55/6 صبح و با تلاوت آیاتی از کلام اله مجید آغاز می شود و سپس با پخش سرود ورزشی کلیه همکاران ملزم به اجرای حرکات ورزش صبحگاهی به صورت دسته جمعی هستند. در ادامه برنامه چند نکته آموزنده شامل موضوعات معنوی، مدیریتی و حتی نکات طنز مطرح می شود.

قرائت صلوات خاصه حضرت امام رضا(ع) و همچنین دعای شروع بکار که سپاس و شکرگزاری از نعمات خداوندی است و ذکر این نکته که همه سعی می کنیم کار را با سلامت شروع کنیم از ویژگی های این دعا می باشد. تأکید به همکاران در بیان ذکر ایام هفته، قرائت فاتحه جهت آمرزش اموات و دعا جهت شفای بیماران و ذکر یا علی به صورت دسته جمعی از دیگر برنامه های صبحگاهی است.

البته دعای پایان کار هم داریم که همکاران هنگام خروج از محل کار از خدای بزرگ که توفیق خدمت به زائرین و مجاورین را به آنها عنایت فرموده و یک روز بدون حادثه را پشت سر گذاشته اند سپاسگزاری می کنند.

 اشرف زاده در ادامه از تدوین منشور اخلاقی در این امورها خبر داد و گفت: در این منشور احترام به قوانین، صداقت، نظم، رعایت ایمنی و بهداشت حرفه ای، وجدان کاری، وفاداری، مشارکت، اعتماد و احترام، پزهیز از شایعه و غیبت، حفظ اسرار، رضایت مشترکین و ... مدنظر قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: مجموعه این فعالیت های و برنامه ها با هدف توجه به روحیه و امور معنوی و جسمی همکاران است به گونه ای که اگر یکی از دوستان با مشکلات شخصی روبرو شود می توانیم مشکل او را به طور غیرمستقیم شناسایی و حتی رفع کنیم.

کلیه همکاران هنگام ورود و خروج از زیر قرآن مجید عبور می کنند و هر ماه به منظور رفع بلا یک رأس گوسفند ذبح شده و با دیگر صدقات جمع آوری شده همکاران، صرف امور خیریه می شود. وجود فضای سبز و بانشاط و برقراری ارتباط همکاران با گل و طبیعت، آب نما، استفاده از سروده های مناسب در برنامه ها و توجه به مناسبت های مختلف سال، الصاق عکس یادگاری از پرسنل قدیمی و جدید و حتی عکس فرزندان همکاران راه اندازی اتاق مهربانی از جمله فعالیت ها و حرکت های ابتکاری در امور نت شرق و غرب است که منتج به کاهش حوادث و راندمان بالای کاری شده است.

وی در ادامه با اشاره به وجود روزشمار حوادث گفت:هدف ما برای حوادث جدی 1500 روز تعریف شده که در حال حاضر از مرز 1550 روز گذشته ایم و مراسم و جشن خانوادگی 1500 روز بدون حادثه را برگزار خواهیم نمود، ضمن اینکه برای حوادث به خیر گذشته و پیشگیری از حادثه نیز پاداش و تشویق هایی مدنظر گرفته شده است.

وی از اجرای 50 هزار عملیات خط گرم در سال توسط همکاران خبر داد و گفت: تمام سعی و تلاش ما این است که با حرکت های ابتکاری یاد شده و در کنار آموزش ها، نظارت، ایمنی و ... پرسنل از آمادگی لازم برخوردار بوده و به زائرین و مجاورین بارگاه منور رضوی به خوبی خدمت رسانی کنند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار