کد خبر: ۱۶۶۱۰
تاریخ انتشار : ۱۲:۴۴ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
محققان دانشگاه “وست آو انگلند” یک آجر هوشمند تولید کرده‌اند که با استفاده از سلول‌های سوخت میکروبی به تولید برق، آب تمیز و اکسیژن می‌پردازد.
به گزارش برق نیوز، امروزه چیزهای زیادی به شکل هوشمند درآمده‌اند و اکنون محققان در بریستول در تلاش هستند تا با استفاده از یک نوع آجر هوشمند بتوانند فاضلاب را تصفیه کرده و برق و اکسیژن تولید کنند.

سلول‌های سوخت میکروبی که درون آجرها قرار داده شده و به آن‌ها قابلیت هوشمندی می‌دهند، در گذشته ثابت کرده بودند که تاثیرگذار هستند و از آن‌ها برای تولید برق از ادرار انسان، حشرات مرده و گل ساده استفاده شده بود.

به گفته محققان، "موتورهای زنده” این دیوارها می‌توانند محیط و ساکنان را در داخل و خارج ساختمان حس کرده و واکنش نشان دهند. این دیوارهای راکتور زیستی بسته به شکل برنامه‌ریزی آنها می‌توانند چیزهایی مانند آب ناسالم، دی‌اکسیدکربن، نور خورشید، جلبک، باکتری و مواد مغذی را در خود جذب کرده و در عوض منابعی مانند آب آشامیدنی، اکسیژن، برق، گرما، مواد شوینده تجزیه‌پذیر، زیست توده و فلورسنس‌ زیستی تولید کنند.

این آجرهای هوشمند تنها بخشی از پروژه بزرگ "معماری زنده” در انگلستان و اروپا هستند که با هدف مقابله حل مشکلات پایداری جهانی فعالیت می‌کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار