کد خبر: ۱۶۶۶۶
تاریخ انتشار : ۱۶:۰۰ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
به منظور پايش Online وضعيت موجود شبكه برق رساني در مراكز كنترل ديسپاچينگ و شناسايي گلوگاهها و نقاط قابل بهبود احتمالي و ارائه ديدگاهها و راهكارهاي عبور از پيك (حداكثر) بار تابستان جاري، مديرعامل شركت برق منطقه اي فارس از مراكز يادشده بازديد کرد.
به گزارش برق نیوز، عبدالعزيز كريمي مديرعامل اين شركت، مراكز كنترل برق را از جمله مراكز حساس و پر اهميت در صنعت برق دانست و خاطرنشان كرد: برق يكي از اساسي ترين و زير بنايي ترين نياز مردم است و كارشناسان مربوطه بوسيله تكنولوژي هاي نوين، در مراكز كنترل وضعيت شبكه هاي برق رساني را پايش و به دقت بررسي و هوشمندانه رصد مي كنند تا در برق رساني به مردم كوچك ترين خللي ايجاد نشود.

وي افزود: نوع خدماتي كه توسط كاركنان پر تلاش در صنعت برق انجام مي شود به گونه اي است كه اثرات زيادي دررفاه و معيشت مردم دارد خدا را شاكريم كه با همت شبانه روزي و خستگي ناپذير تلاشگران اين صنعت، شاهد تامين برق پايدار هستيم و اميدوارم با ياري خدا و تلاش كاركنان خدوم برق فارس و بوشهر، تابستان امسال نيز همچون گذشته نظاره گر امتداد خدمت رساني مطلوب به مردم شريف اين دو استان پهناور باشيم.

مديرعامل برق فارس از تلاش هاي شبانه روزي مجموعه معاونت بهره برداري و مديران و كارشناسان ديسپاچينگ و مراكز كنترل RDC و SAOC جهت آمادگي عبور از پيك بار تابستان تقدير و تشكركرد و آمادگي متخصصين عرصه صنعت برق درراستاي تامين برق پايدار و مطمئن به مشتركين را اعلام كرد.

درادامه اين بازديد حمزه روغنيان مدير مركز ديسپاچينگ منطقه جنوب، پيرامون وضعيت شبكه موجود، ميزان توليد و مصرف انرژي درمركز مربوطه گزارشات لازم را ارائه داد.

مدير ديسپاچينگ منطقه جنوب به توانمنديهاي كارشناسان مركز كنترل جهت راهبري شبكه برق اشاره كرد و افزود: كارشناسان اين مركز بمنظور عبور از پيك بار تابستان، سناريوهاي مختلف مانور را از پيش تعيين كرده و با استخراج نقاط ضعف و قدرت شبكه ، گلوگاههاي حياتي و كنترل شبكه را مديريت مي كنند.

در ادامه غلامرضا صفاري رئيس مركز كنترل فوق توزيع فارس (RDC) ضمن معرفي قابليت­هاي فني و زيرساخت­هاي موجود در مراكز كنترل ديسپاچينگ، نحوه جمع آوري و بارگذاري اطلاعات (بصورت ساعتي، روزانه و دوره اي از طريق سيستم اسكاداي مركز كنترل PSI) در بانك­هاي اطلاعاتي را تشريح كرد.

گزارش ارسالي حاكي از اين است كه در بازديد يادشده مهندس بيتا شايانفر كارشناس اين مركز توضيحات لازم در خصوص انواع گزارشات قابل تهيه در نرم افزار سيستم MIS (نرم افزار سيستم جامع مديريت) را بيان كرد.

شايان ذكر است كه گزارشات آماري در قالب اطلاعات عددي و آناليزهاي آماري مورد نياز در مباحث راهبري، مديريت وكنترل شبكه هستند كه در سطوح راهبري شركت، مديريت و كارشناسي، بمنظور ارائه در قالب بولتن هاي مختلف تهيه مي شود كه كمك شاياني در تحليل وضعيت موجود و آمادگي براي راهبري بهتر شبكه را مهيا مي سازد.

در پايان بازديد مزبور بهادر دهقان شيباني خلاصه اي از تلاش هاي صورت گرفته كه منجر به كسب رتبه اول رويت پذيري سيستم اسكاداي ديسپاچينگ شركت برق منطقه­ اي فارس در بين برق­هاي منطقه اي سراسر كشور شده است را به سمع حاضرين رساند.
منبع: توانیر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار