کد خبر: ۱۶۶۸۱
تاریخ انتشار : ۱۲:۲۰ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
مراسم افتتاحیه شانزدهمین گردهمایی مشاوران امور بانوان و خانواده وزارت نیرو در محل سالن همایش شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی برگزار شد.
به گزارش برق نیوز، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی، در آیین شروع بکار این گردهمایی که با حضور حجت السلام والمسلمین یزدانپرست مشاور  وزیر نیرو و مدیر امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو، قیومی مشاور وزیر نیرو در امور بانوان و خانواده، صمدیان مشاور مدیرعامل شرکت توانیر در امور بانوان و خانواده، تعدادی از بانوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مشاوران امور بانوان و خانواده صنعت آب و برق  برگزار شد.

 دانشجو مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ضمن عرض خیرمقدم گرم و صمیمی به میهمانان صنعت آب و برق آذربایجان غربی و تبریک فرارسیدن روز دختر و آغاز دهه کرامت؛ گفت : بر خود می بالیم که میزبان بانوان  فرهیخته صنعت آب و برق کشور هستیم و ابراز امیدواری نمود این عزیزان در طول مدت حضور در شهر ارومیه اوقات خوبی سپری نمایند .

در ادامه قیومی مشاور وزیر نیرو در امور بانوان و خانواده وزیر نیرو به ارائه گزارشی جامع از آمار بانوان شاغل در مجموعه وزارت نیرو و همچنین انتصابات بانوان در مشاغل مدیریتی پرداخت و تصریح کرد : با توجه به توانمندی بانوان صنعت در امور تحقیقاتی و پژوهشی امیدواریم هر چه بیشتر از پتانسیل بانوان نخبه و مخترع در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده گردد .

قیومی افزود : بحث اشتغال بانوان و بکارگیری دختران فارغ التحصیل از مباحثی است که خوشبختانه از سوی ریاست محترم جمهوری به آن بطور جدی توجه شده است .
وی ابراز داشت : قطعا در سطح وزارت نیرو نظرات رئیس جمهور محترم را مدنظر قرار خواهیم گرفت و در بحث استخدام و بکارگیری نیروی انسانی مورد نیاز،  عدالت اجتماعی مدنظر خواهد بود .

مشاور وزیر نیرو در امور بانوان و خانواده در ادامه سخنان خود به موضوع مدیریت مصرف برق و امضاء تفاهم نامه از سوی وزیر نیرو برای همکاری امور بانوان در این بخش اشاره نمودند و خواستار توجه جدی به موضوع مدیریت مصرف برق شدند .

قیومی در خاتمه گزارشی از لوایح قانونی و مصوبات مجلس شورای اسلامی ارائه و از بانوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درخواست نمودند به مسائل بانوان بیشتر توجه نمایند.

حجت الاسلام يزدانپرست مشاور وزیر نیرو در امور فرهنگی و دینی ديگر سخنران این مراسم با تبريک ايام ميلاد باسعادت حضرت معصومه (س) اظهار داشت : با توجه به وجود عواطف بسیار قوى در زنان، نقش آنان در تأمین بهداشت روانى خانواده چشم گیرتر است.

مشاور وزیر نیرو در امور فرهنگی و دینی افزود : تنها معیار و ملاک تقرب به خدا تقوای الهی است و در این مسأله نیز میان زن و مرد فرقی نیست. ولی خداوند حکیم برای آن که محیط خانواده به بهترین وجه اداره گردد، از آن رو که مرد مخارج زن را تأمین می کند و نیز به آن دلیل که مسائل اجتماعی و اقتصادی و تلاش و کوشش برای به دست آوردن مال و تأمین نیازمندی های منزل و اداره زندگی به عهده مردان است، سرپرستی امور منزل را نیز به عهده مرد گذاشته است. اما این چنین نیست که از این سرپرستی بخواهد مزیتی به دست آورد و بگوید من چون سرپرست هستم، افضل هستم؛ بلکه این کار، کار اجرایی بوده و وظیفه است نه فضیلت. لذا تقسیم وظایف زن و مرد در دین مقدس اسلام بر اساس توانمندی های آنهاست و نه بر اساس تبعیض .

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار